PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-05-62-2122 NN 62/2008

• Podnositeljica je službenica u javnim službama zaposlena kod tuženika koji je javna ustanova koju je osnovala Vlada Republike Hrvatske na temelju Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine« broj 6/97. i 48/00.).


Stranica 2008-05-62-2122 NN 62/2008

• Prema članku 3. stavku 1. Zakona o plaćama u javnim službama (»Narodne novine« broj 27/01.) na pitanja plaća i drugih naknada na osnovu rada službenika i namještenika u javnim službama koja nisu uređena tim Zakonom, primjenjuju se opći propisi o radu, odnosno u skladu s njima sklopljeni kolektivni ugovori, dok prema stavku 2. te zakonske odredbe kolektivne ugovore na temelju tog Zakona sklapaju Vlada Republike Hrvatske i sindikati javnih službi.


Stranica 2008-05-62-2122 NN 62/2008

• Prvostupanjski sud utvrđuje da je tuženik pravna osoba čiji je osnivač Republika Hrvatska i koji se financira isključivo iz sredstava državnog proračuna. Zakonom o izvršavanju državnog proračuna za 2002. godinu (»Narodne novine« broj 116/01.), Zakonom o izvršavanju državnog proračuna za 2003. godinu (»Narodne novine« broj 154/02.) i Zakonom o izvršavanju državnog proračuna za 2004. godinu (»Narodne novine« broj 31/04.) propisano je da se sredstva za ostala materijalna prava radnika isplaćuju korisnicima proračuna prema kolektivnim ugovorima i sporazumima u visini i opsegu utvrđenima između Vlade Republike Hrvatske i sindikata u dijelu za koji tim zakonima nije drugačije određeno. Nadalje, Vlada Republike Hrvatske je ovlaštena donositi odluke o visini dnevnice za službena putovanja u zemlji, o visini naknada za terenski dodatak i za korištenje osobnog automobila u službene svrhe i to za sve one kojima se ta naknada isplaćuje iz državnog proračuna. Vlada Republike Hrvatske donijela je Odluku o visini dnevnice za službena putovanja i visini naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna (»Narodne novine« broj 55/04.) tek 23. travnja 2004. godine. Stoga se za utuženo razdoblje primjenjuje ranija Odluka, prema kojoj je propisana naknada troškova od 1,20 kuna po prijeđenom kilometru, te je tužbeni zahtjev odbijen. Takvu presudu potvrdio je u cijelosti drugostupanjski sud.


Stranica 2008-05-62-2122 NN 62/2008

• 6. Ocjena je Ustavnog suda da se pravna stajališta navedena u osporenoj drugostupanjskoj presudi ne zasnivaju na mjerodavnom materijalnom pravu i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava. Naime, visina naknade troškova korištenja privatnog automobila u službene svrhe u 2002., 2003. i 2004. godini propisana je odredbom članka 67. Temeljnog kolektivnog ugovora, a prema njoj zaposleniku kojemu je odobreno korištenje privatnog automobila u službene svrhe nadoknadit će se troškovi u visini 30% cijene litre benzina (eurosuper) po prijeđenom kilometru.


Internet NN 62/2008
• Odredba točke III. Odluke iz 1994., kojom je određeno da se naknada za korištenje privatnog automobila u službene svrhe plaća u iznosu po 1,20 kuna po prijeđenom kilometru nije mjerodavna u ovom predmetu, jer je ta Odluka donesena na temelju članka 23. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1994. godinu (»Narodne novine« broj 28/94.). Taj Zakon je uređivao način izvršavanja Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1994. godinu. To znači da je Odluka Vlade Republike Hrvatske iz 1994. bila u primjeni samo za 1994. godinu, odnosno u godini na koju se odnosi zakon na temelju kojega je ta Odluka donesena. Dakle, protekom tog roka ona ne proizvodi pravne učinke.

Internet stranice NN 62/2008
• U 2002. i 2003. godini na temelju Zakona o izvršavanju državnog proračuna za te godine nisu donesene odluke o visini dnevnice za službeno putovanje i visini naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna, tako da se u tim godinama primjenjivao članak 67. Temeljnog kolektivnog ugovora.

Internet stranice NN 62/2008 • U 2004. godini donesena je Odluka o visini dnevnice za službeno putovanje i visini naknada za korisnike koji se financiraju iz sredstava Državnog proračuna (»Narodne novine« broj 55/04.), koja u točki III. stavku 1. propisuje da je naknada za korištenje privatnog automobila u službene svrhe 30% cijene litre benzina eurosuper 95 po prijeđenom kilometru, dakle u istoj visini koju određuje i Temeljni kolektivni ugovor.
Internet stranice NN 62/2008 • Dakle, podnositeljica ima pravo na naknadu za korištenje privatnog automobila u službene svrhe u razdoblju od 2002. do 2004. sukladno članku 67. Temeljnog kolektivnog ugovora, odnosno 30% cijene litre benzina eurosuper 95 po prijeđenom kilometru.
Internet stranice NN 62/2008 • 7. Stoga Ustavni sud utvrđuje da je drugostupanjski sud, polazeći od činjeničnog stanja utvrđenog u provedenom postupku, obrazložio svoja stajališta vezana za uvjete za isplatu naknade za prijevoz osobnim vozilom u službene svrhe, za koja stajališta se može utvrditi da su posljedica proizvoljnog tumačenja i samovoljne primjene mjerodavnog materijalnog prava.
Internet stranice NN 62/2008 • Iz navedenih razloga Ustavni sud je utvrdio da je podnositeljici u konkretnom slučaju stajalištima sudova povrijeđeno ustavno pravo jednakosti svih pred zakonom, zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 62/2008 • 8. Prema članku 118. Ustava Republike Hrvatske Vrhovni sud Republike Hrvatske, kao najviši sud, osigurava jedinstvenu primjenu zakona i ravnopravnost građana.
Informacije NN 62/2008 • Ustavni sud napominje da je Vrhovni sud Republike Hrvatske u presudi broj: Revr-752/07-2 od 21. studenoga 2007. godine, zauzeo isto pravno stajalište u svezi isplate naknade za prijevoz osobnim vozilom u službene svrhe kod djelatnika Hrvatskog zavoda za poljoprivrednu savjetodavnu službu. Time je ujednačio sudsku praksu koja je do donošenja navedene odluke bila različita.
Poslovne stranice NN 62/2008 • Stoga je u odnosu na predmetno pravno pitanje ispunjen zahtjev iz članka 118. Ustava Republike Hrvatske.
Pregledi NN 62/2008 • 9. Slijedom navedenog, na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci (točke I. do III). Točka IV. izreke utemeljena je u članku 29. Ustavnog zakona.
Besplatno NN 63/2008 • Proglašavam Zakon o upravnoj inspekciji, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 21. svibnja 2008. godine.
Glasnik NN 63/2008 • Ovim se Zakonom uređuju ustrojstvo, poslovi, način rada, prava i dužnosti upravne inspekcije.
Propis NN 63/2008 • (1) Upravna inspekcija provodi inspekcijski nadzor vezan uz provedbu zakona i drugih propisa kojima se uređuje sustav, ustrojstvo i način rada tijela državne uprave, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, službenički odnosi u tijelima državne uprave, drugim državnim tijelima i upravnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, nadzire rješavanje o pravima i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, osiguranje javnosti rada tijela državne uprave i tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Upravna inspekcija provodi inspekcijski nadzor i u slučajevima utvrđenim posebnim zakonom.
Propis NN 63/2008 • (2) Upravna inspekcija postupa po predstavkama podnijetim radi osiguranja ostvarivanja ili zaštite prava građana i pravnih osoba pred tijelima državne uprave, drugim državnim tijelima i tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima, ukoliko nadzor nad ostvarivanjem tih prava nije zakonom povjeren drugoj inspekciji.
Propis NN 63/2008 • Upravna inspekcija, u obavljanju poslova iz svog djelokruga, surađuje s tijelima državne uprave, a osobito s inspekcijskim službama, radi usklađivanja planova rada, razmjene podataka i iskustava, s ciljem osiguranja provedbe obuhvatnijih i učinkovitijih inspekcijskih nadzora.
Propis NN 63/2008 • (1) Upravna inspekcija ustrojava se kao samostalna ustrojstvena jedinica u središnjem tijelu državne uprave nadležnom za sustav i ustrojstvo državne uprave, lokalne i područne (regionalne) samouprave i službeničke odnose.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 17/09, Broj 3/09, Broj 34/00, Broj 155/08, Broj 130/09, Broj 88/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled