PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-01-9-228 NN 9/2006

• Poduzetnik AGROKOR d.d. mora dostaviti Agenciji dokaz o ispunjenju mjere iz točke II. stavak 1. izreke ovog rješenja bez odgode, a najkasnije u roku od osam (8) dana od dana ispunjenja navedene mjere, kao što je odlučeno u točki II. stavku 3. izreke ovog rješenja.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Naime, Vijeće je ocijenilo da je za otklanjanje negativnih učinaka koncentracije na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom u Republici Hrvatskoj potrebno provesti mjeru restrukturiranja poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. Naime, prodajom, raskidom ugovora o zakupu, odnosno prenošenjem na drugog poduzetnika ili prenamijenom navedenih maloprodajnih mjesta na području Zagrebačke i Varaždinske županije spriječit će se daljnje jačanje vladajućeg položaja poduzetnika AGROKOR d.d. na navedenom mjerodavnom tržištu. Poduzetnik AGROKOR d.d. ni u kojem slučaju navedene prodavaonice ne smije držati zatvorenima budući da se na taj način poduzetnicima-tržišnim takmacima onemogućava pristup na mjerodavno tržište.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Poduzetnik AGROKOR d.d. se, s obzirom na svoj vladajući položaj, mora posebno odgovorno ponašati, kako u odnosu na izravne tržišne takmace manje tržišne snage, tako i u odnosu na svoje dobavljače i kupce u najširem smislu te riječi. Istovremeno, s obzirom na njegove visoke tržišne udjele, svaki poremećaj u njegovu poslovanju može izravno dovesti do značajnog poremećaja u opskrbi tržišta ili dijela tržišta. U slučaju da takav poduzetnik iz bilo kojeg razloga dođe u poslovne poteškoće, nepostojanje dovoljno razgranate alternativne mreže imalo bi za izravnu posljedicu nemogućnost opskrbe dijela tržišta. Ovo iz razloga što je potrebno određeno, relativno dugo razdoblje, da se tržište restrukturira na način da opskrbu preuzmu drugi prodavatelji i drugi dobavljači, pogotovu oni s kojima poduzetnik u vladajućem položaju do tada nije poslovao. Posebnu pozornost treba posvetiti procjeni u kolikoj je mjeri rast tržišnih udjela poduzetnika u vladajućem položaju (u relativno dužem razdoblju) izravna posljedica preuzimanja drugih poduzetnika i njihovih tržišnih udjela, a koliko je to posljedica njegovog organskog rasta.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Također, poduzetnik Agrokor, s obzirom na svoju tržišnu snagu i položaj na tržištu, mora voditi računa o odredbama propisa o tržišnom natjecanju, posebice iz članka 9. i članka 16. ZZTN, da kupnju svježeg junećeg i svinjskog mesa i/ili mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa u veleprodaji ne uvjetuje kupnjom bilo kojeg drugog proizvoda kojeg proizvode ili prodaju poduzetnici u sastavu koncerna Agrokor. Isto tako, poduzetnik Agrokor treba voditi računa o tome da uvjeti prodaje pa tako i cijene svježeg mesa i/ili mesnih prerađevina koje proizvode ili prodaju poduzetnici u sastavu koncerna Agrokor u veleprodaji trebaju biti jednake za sve kupce, neovisno o tome kupuju li uz spomenute proizvode i neke druge proizvode koje proizvode ili prodaju poduzetnici u sastavu koncerna Agrokor.


Internet NN 9/2006
• Nadalje, Vijeće je u točki II. stavak 4. i 5. izreke ovog rješenja naložilo sudionicima koncentracije obvezu ponude najmanje 25 posto proizvoda mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa, te obvezu ponude najmanje 20 posto proizvoda svježeg junećeg i svinjskog mesa drugih poduzetnika, tržišnih takmaca poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. i drugih poduzetnika u sastavu koncerna Agrokor, na policama u supermarketima i hipermarketima trgovačke mreže Konzum te u njihovoj veleprodaji.

Internet stranice NN 9/2006
• Sudionici koncentracije dužni su navedenu mjeru izvršavati u razdoblju od tri (3) godine, računajući od dana dostave konačnog rješenja Agencije u ovom predmetu. Rečeni postotak konkurentskih proizvoda tržišnih takmaca poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. i drugih poduzetnika u sastavu koncerna Agrokor utvrđuje se u odnosu na ukupnu količinu navedenih vrsta proizvoda koje se prodaju u supermarketima i hipermarketima trgovačke mreže Konzum, odnosno u veleprodaji navedenih poduzetnika, budući da je Vijeće ocijenilo da mjere za otklanjanje negativnih učinaka koncentracije nastalih vertikalnom integracijom njezinih sudionika, trebaju ići u pravcu zadržavanja pristupa tržištu proizvoda od svježeg junećeg i svinjskog mesa i mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa drugih poduzetnika, konkurenata poduzetnika PIK VRBOVEC d.d.

Internet stranice NN 9/2006 • Time će se ujedno krajnjem potrošaču u supermarketima i hipermarketima Konzum mreže, odnosno kupcima u veleprodaji svježeg junećeg i svinjskog mesa i mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa, mora se omogućiti izbor od najmanje 25 posto asortimana proizvoda mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa te izbor od najmanje 20 posto asortimana proizvoda svježeg junećeg i svinjskog mesa drugih poduzetnika, tržišnih takmaca poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. Ovako određen postotak mora biti izražen u količini proizvoda a ne u jedinici vrijednosti jer se na ovaj način omogućuje tržišnim takmacima poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. pristup tržištu veleprodaje i maloprodaje u Konzum mreži.
Internet stranice NN 9/2006 • Vijeće je ocijenilo da se na navedeni način poduzetnika Konzum d.d. sprječava u isključivanju s tržišta značajnijeg dijela poduzetnika-tržišnih takmaca poduzetnika PIK VRBOVEC d.d., koji je predmetnom koncentracijom postao član koncerna Agrokor. Vijeće je pri tome djelomično uvažilo argumentaciju poduzetnika AGROKOR d.d., kako na domaćem tržištu ne postoji odgovarajuća ponuda svježeg junećeg i svinjskog mesa koja bi u kvalitativnom i u kvantitativnom smislu mogla pratiti potrebe trgovačke mreže Konzum uslijed čega je poduzetnik AGROKOR d.d. i prije provedbe predmetne koncentracije, navedenu problematiku bio prisiljen rješavati putem svog povezanog poduzetnika BIM d.d., koji je do kraja 2004. godine, za potrebe trgovačke mreže Konzum bio najveći dobavljač svježeg junećeg i svinjskog mesa.
Internet stranice NN 9/2006 • Nadalje, Vijeće je u točki II. stavak 6. i 7. izreke ovog rješenja naložilo poduzetnicima Konzum d.d. – poduzetniku u sastavu koncerna Agrokor i PIK VRBOVEC d.d. obvezu održavanja na snazi sporazuma koje su sklopili prije provedbe koncentracije, odnosno do 3. lipnja 2005. godine, sa kupcima u njihovoj veleprodaji svježeg junećeg i svinjskog mesa i mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa proizvođača PIK VRBOVEC d.d. Uvjeti prodaje, odnosno rokovi, uvjeti i načini plaćanja, u bitnome moraju biti nediskriminirajući i transparentni za sve poduzetnike – kupce u veleprodaji. U slučaju organizacijskih ili strukturnih promjena unutar koncerna Agrokor, ova obveza prelazi na pravnog sljednika navedenih poduzetnika. Trajanje mjere je jedna (1) godina od dana dostave konačnog rješenja Agencije u ovom predmetu.
Internet stranice NN 9/2006 • Vijeće je, pri određivanju mjera iz točke II. stavak 6. i 7. izreke ovog rješenja, naročito imalo na umu da se, na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom i trgovine na veliko svježim junećim i svinjskim mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa u Republici Hrvatskoj, mjere usmjere na sprječavanje vertikalnog zatvaranja poduzetnika AGROKOR d.d. (proizvodnja –veleprodaja – maloprodaja).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 9/2006 • Zbog vladajućeg položaja poduzetnika AGROKOR d.d. na navedenim mjerodavnim tržištima u smislu članka 15. stavak 1. točka 2, vezano uz članak 15. stavak 3. ZZTN, bitno je da su rokovi, uvjeti i način plaćanja iz predmetnih sporazuma sa kupcima u veleprodaji, nediskriminirajući i transparentni za sve kupce u veleprodaji.
Informacije NN 9/2006 • Budući da su tržište trgovine na veliko svježim junećim i svinjskim mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa, a posebice trgovine na malo mješovitom robom, izuzetno dinamična tržišta, odnosno tržišta na kojima se tržišni udjeli konkurenata dinamično povećavaju i smanjuju, razdoblje od jedne (1) godine je dovoljno razdoblje, u kojem će se konkurentima poduzetnika PIK VRBOVEC d.d., odnosno dosadašnjim kupcima u veleprodaji poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. i Konzum d.d. na navedenim mjerodavnim tržištima, omogućiti prilagodba i pristup mjerodavnom tržištu putem novih poduzetnika novonastalim tržišnim okolnostima.
Poslovne stranice NN 9/2006 • Naime, Vijeće je, pri određivanju navedenih mjera, uzelo u obzir argumentaciju poduzetnika AGROKOR d.d. da je na navedenim tržištima uobičajeno da se svake godine obnavljaju ugovori sa dobavljačima u maloprodaji i veleprodaji i kupcima u veleprodaji, stoga smatra da je period od jedne (1) godine dovoljan da se navedenim kupcima u veleprodaji poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. i KONZUM d.d. omogući, u odnosu na uobičajeno trajanje takvih ugovora, preusmjeravanje tokova nabave u odnosu na proizvode iz ugovora sa poduzetnicima PIK VRBOVEC d.d. i KONZUM d.d. i prilagodba novim tržišnim uvjetima na navedenim mjerodavnim tržištima.
Pregledi NN 9/2006 • Iznimno, poduzetnik Konzum d.d. – poduzetnik u sastavu koncerna Agrokor i poduzetnik PIK VRBOVEC – MESNA INDUSTRIJA d.d. mogu raskinuti ugovore iz točke 6. i 7. izreke ovog rješenja. Stav je Vijeća da je navedeni raskid ugovora moguć iz osobito važnih razloga ili zbog bitno promijenjenih gospodarskih okolnosti pod kojima je konkretan ugovor sklopljen ili ako zbog bitne promjene ukupnih gospodarskih prilika postoji potreba za promjenom uvjeta poslovanja poduzetnika Konzum d.d. i PIK VRBOVEC d.d. a temeljem toga potreba za raskidom svih ugovora koji se odnose na uređenje odnosa sa kupcima u veleprodaji svježeg junećeg i svinjskog mesa i mesnih prerađevina od junećeg i svinjskog mesa.
Besplatno NN 9/2006 • Obavijest o namjeri raskida navedenih ugovora poduzetnik AGROKOR d.d. dužan je dostaviti Agenciji u pisanom obliku, uz obrazloženje svih gospodarskih, pravnih, činjeničnih i drugih okolnosti koje su razlog za raskid ugovora, i to najkasnije mjesec dana prije namjeravanog raskida. Trajanje mjere je jedna (1) godina računajući od dana dostave konačnog rješenja Agencije u ovom predmetu.
Glasnik NN 9/2006 • U točki II. stavak 8. izreke ovog rješenja Vijeće je poduzetniku AGROKOR d.d. odredilo obvezu imenovanja revizora, uz prethodnu suglasnost Agencije o odabiru istog, koji nije personalno ni kapitalno povezan sa poduzetnicima u sastavu koncerna Agrokor i koji će obavljati poslove izvještavanja o provedbi mjera za otklanjanje negativnih učinaka predmetne koncentracije, iz točke II. stavak 4. do 7. izreke ovog rješenja, i o tome izvještavati Agenciju. Rok za imenovanje revizora je dva (2) mjeseca od dana dostave konačnog rješenja Agencije u ovom predmetu. Troškove izbora i obavljanja navedenih poslova snosi poduzetnik AGROKOR d.d.
Propis NN 9/2006 • Obveza revizora je redovito godišnje dostavljanje revizijskog izvješća Agenciji o provedbi mjera praćenja poslovanja poduzetnika, određenih u točki II. stavak 4. do 7. izreke ovog rješenja, u trajanju od tri (3) godine od dana dostave konačnog rješenja Agencije u ovom predmetu.
Propis NN 9/2006 • Prvo izvješće potrebno je dostaviti Agenciji najkasnije na dan 30. svibnja 2006. godine i ono mora sadržavati podatke koji se odnose na stanje zatečeno u poduzetnicima prije provedbe predmetne koncentracije u odnosu na mjere iz izreke ovog rješenja. Ostala izvješća potrebno je dostavljati najkasnije na dan 30. travnja tekuće godine.
Propis NN 9/2006 • Navedeno izvješće mora sadržavati podatke koji Agenciji omogućuju praćenje provedbe naloženih mjera iz točke II. stavak 4. do 7. izreke ovog rješenja, a osobito:
Propis NN 9/2006 • – analizu iz koje je vidljivo da poduzetnik Konzum d.d. nabavlja i prodaje navedene proizvode konkurenata poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. i drugih poduzetnika u sastavu koncerna Agrokor. Izvješće mora sadržavati posebno podatke za maloprodaju, a posebno podatke za veleprodaju poduzetnika Konzum d.d. i PIK VRBOVEC d.d.;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 90/05, Broj 95/08, Broj 37/94, Broj 24/92, Broj 34/07, Broj 11/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled