PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-01-5-81 NN 5/2005

• Polazeći od navoda predlagatelja da je osporenom odredbom onemogućen građanima pristup sudu, neposredno mjerodavna za ocjenu osporene odredbe članka 184. stavka 2. Zakona o radu odredba je članka 29. stavka 1. Ustava koja glasi:


Stranica 2005-01-5-81 NN 5/2005

• »Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama, ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela.«


Stranica 2005-01-5-81 NN 5/2005

• Načelo pravičnog suđenja, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava obuhvaća brojne elemente koji čine čitav proces suđenja poštenim i pravičnim. Pravo svakoga na pristup sudu dio je temeljnog ljudskog prava na pravično suđenje, a podrazumijeva pristupačnost postupku sa svim obilježjima sudskog oblika ispitivanja.


Stranica 2005-01-5-81 NN 5/2005

• 4. Osporavajući ustavnost stavka 2. članka 184. Zakona o radu predlagatelj polazi od pogrešne pretpostavke da je u slučaju povrede određenih prava pojedinca od strane sindikata ili povjerenika jedini pravni put postupak za zabranu djelovanja udruge. U tom smislu smatra da je građanima kojima bi određena prava bila povrijeđena (ne)postupanjem sindikata ili njegovog povjerenika, s obzirom na osporenom odredbom propisani krug osoba koje mogu pokrenuti zahtjev za zabranu djelovanja udruge, onemogućen pristup sudu radi zaštite njihovih prava i obveza.


Internet NN 5/2005
• Navedeno tumačenje predlagatelja je pogrešno jer će sukladno odredbi članka 184. stavka 1. Zakona o radu, županijski sud zabraniti djelovanje udruge ukoliko utvrdi da je njezina djelatnost protivna Ustavu i zakonu, a ne i ako je svojim (ne)postupanjem sindikat ili povjerenik povrijedio određena prava pojedinca. U ovom posljednjem slučaju pojedinac može radi zaštite svojih prava i obveza protiv sindikata pokrenuti druge postupke unutar pozitivnog zakonodavstva Republike Hrvatske. Sindikat je pravna osoba, ima pravnu i stranačku sposobnost, što znači da može biti stranka u postupku.

Internet stranice NN 5/2005
• Osim toga, prema odredbi članka 24. stavka 1. Zakona o državnom odvjetništvu (»Narodne novine«, broj 51/01.), državno odvjetništvo (koje je jedan od ovlaštenika na podnošenje zahtjeva za zabranu rada udruge) dužno je od građana, državnih tijela i pravnih osoba primati prijave, podneske i izjave u stvarima iz svoga djelokruga radi poduzimanja radnji sukladno svojim ovlastima.

Internet stranice NN 5/2005 • 5. Slijedom navedenog, Ustavni sud utvrđuje da je zakonodavac propisavši u Zakonu o radu da zahtjev za zabranu rada udruge mogu podnijeti tijelo ovlašteno za registraciju ili državni odvjetnik, postupio u granicama ovlasti propisane Ustavom. Ustavni sud utvrđuje da osporena odredba nije u nesuglasju s člankom 29. stavkom 1. Ustava.
Internet stranice NN 5/2005 • Stoga je na temelju odredbe članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02. – pročišćeni tekst), riješeno kao u izreci pod točkom I.
Internet stranice NN 5/2005 • Rješenje o objavi, točka II. izreke rješenja, temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 5/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 22. prosinca 2004. godine, donio je
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 5/2005 • I. Odbacuje se prijedlog za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o radu (»Narodne novine«, broj 38/95., 54/95., 65/95., 17/01., 82/01., 114/03., 123/03., 142/03. i 30/04.).
Informacije NN 5/2005 • 1. Udruga nezaposlenih iz Šibenika podnijela je prijedlog za ocjenu suglasnosti Zakona o radu (»Narodne novine«, broj 38/95., 54/95., 65/95., 17/01., 82/01., 114/03., 123/03., 142/03. i 30/04.) s Ustavom. Predlagateljica smatra da je zakonodavac propustio u Zakonu o radu urediti pravno socijalni status nezaposlenih radnika, te propisati nezaposlenim radnicima pravo na osnivanje sindikata.
Poslovne stranice NN 5/2005 • 2. Nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske utvrđena je odredbom članka 128. Ustava Republike Hrvatske. Podstavak 1. članka 128. Ustava propisuje da Ustavni sud odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom. Odredbom članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02. – pročišćeni tekst) propisano je da će Ustavni sud ukinuti zakon ili pojedine njegove odredbe ako utvrdi da nije suglasan s Ustavom.
Pregledi NN 5/2005 • Iz navedenih odredbi slijedi da Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom sa stajališta da je zakonodavac u zakonu nešto propustio propisati.
Besplatno NN 5/2005 • Sud je u nekoliko svojih rješenja (broj: U-I-709/1995 od 1. ožujka 2000., broj: U-II-1315/2001 od 9. srpnja 2003. godine – objavljeno u »Narodnim novinama«, broj 122/03.) izrazio stajalište da o postojanju pravnih (zakonskih) praznina Sud nije nadležan odlučivati u postupku ocjene suglasnosti zakona s Ustavom.
Glasnik NN 5/2005 • 3. U odnosu na dio prijedloga kojim predlagateljica predlaže da Sud ocijeni ustavnost »previda« koji se javljaju u pozitivnom zakonodavstvu Republike Hrvatske, a odnose se na korištenje izraza nezaposleni radnik i na postojanje sukoba interesa i prava u zakonima Republike Hrvatske između zaposlenih i nezaposlenih radnika te nezaposlenih radnika i poslodavaca, Ustavni sud ističe sljedeće:
Propis NN 5/2005 • Određivanje pravnog nazivlja u razradi pojedinih zakonskih instituta, kao i usuglašavanje pravnog nazivlja u pozitivnom zakonodavstvu Republike Hrvatske, u nadležnosti je zakonodavca i samo po sebi ne može biti predmetom ustavnosudske ocjene. Navedeno stajalište Sud je izrazio u rješenju broj: U-I-2694/2003 od 29. siječnja 2004. godine, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 20/04.
Propis NN 5/2005 • Navode o postojanju sukoba interesa i prava u zakonima Republike Hrvatske predlagateljica nije obrazložila niti pobliže odredila. Osim toga, sukladno odredbi članka 128. Ustava, Ustavni sud nije nadležan odlučivati o međusobnoj usklađenosti zakona, odnosno propisa iste pravne snage.
Propis NN 5/2005 • 4. Slijedom navedenog, na temelju odredbe članka 32. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, riješeno je kao u izreci pod točkom I.
Propis NN 5/2005 • 5. Rješenje o objavi u »Narodnim novinama«, točka II. izreke, temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 44/95, Broj 93/07, Broj 20/06, Broj 57/95, Broj 42/06, Broj 148/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled