PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-01-9-228 NN 9/2006

• – ponudu proizvoda različitog trgovačkog znaka od svježeg mesa i mesnih prerađevina kupcima u maloprodaji u slučaju uspostave zatvorenog vertikalnog lanca kao posljedice provedbe navedene koncentracije,


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• – mogućnost povećane koncentriranosti sudionika koncentracije nakon njezine provedbe na tržištima trgovine na malo mješovitom robom, odnosno veleprodaje proizvoda od svježeg mesa i mesnih prerađevina na razini županija.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Sukladno obvezi Agencije, temeljem članka 19. Uredbe o koncentracijama, kojim je propisano da je Agencija, prilikom ocjene dopuštenosti koncentracije, dužna razmotriti sve moguće prednosti i učinke koji bi nastupili provedbom prijavljene koncentracije, namjera navedenih dopisa bila je da tako prikupljeni podaci pridonesu pojašnjenju odnosno boljem razumijevanju odnosa i stanja na navedenim mjerodavnim tržištima.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• 12. 1. MIŠLJENJA ANKETIRANIH PODUZETNIKA – TRŽIŠNIH TAKMACA PODUZETNIKA AGROKOR d.d. O UČINCIMA KONCENTRACIJE NA UTVR?ENIM MJERODAVNIM TRŽIŠTIMA


Internet NN 9/2006
• Najveći broj poduzetnika od kojih je zatraženo mišljenje prema kriterijima tržišne snage na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo (u nespecijaliziranim prodavaonicama, samoposluživanjima, supermarketima i hipermarketima) i mjerodavnom tržištu trgovine na veliko mesom i mesnim proizvodima od junećeg i svinjskog mesa, očitovao se kako smatra da će predmetna koncentracija imati negativne posljedice na tržišna kretanja kako u segmentu veleprodaje, tako i u segmentu trgovine na malo mješovitom robom, na način da će se izrazito smanjiti dostupnost proizvoda poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. svim kupcima. Anketirani poduzetnici smatraju da bi svako preferiranje poduzetnika u sastavu koncerna Agrokor, u segmentu opskrbe od strane poduzetnika PIK VRBOVEC d.d., dovelo do poremećaja u distributivnom lancu proizvoda predmetnih poduzetnika do krajnjih potrošača. Naime, za očekivati je da će zbog vertikalne koncentracije proizvođača mesa i najjačeg trgovačkog lanca u zemlji, kroz kanale nabave i distribucije, neminovno doći do kontrole tržišta mesa, kako cjenovno tako i količinski, te da će stoga provedba predmetne koncentracije poduzetnika imati negativne učinke za potrošače i za trgovinu predmetnim proizvodima.

Internet stranice NN 9/2006
• Anketirani poduzetnici nadalje navode da je poduzetnik PIK VRBOVEC d.d. neposredno nakon »preuzimanja« od strane poduzetnika AGROKOR d.d. promijenio uvjete poslovanja, odnosno značajno povisio cijene svojih proizvoda što je nužno dovelo do prestanka njihove suradnje i nabave tih proizvoda od poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. Mišljenje je većine anketiranih poduzetnika, da je provedba koncentracije imala za posljedicu uspostavu zatvorenog vertikalnog lanca na način da Konzum d.d., poduzetnik u sastavu koncerna Agrokor neće kupovati robu drugih proizvođača mesa te će time kratkoročno narušiti njihov položaj na tržištu. Uslijed toga je, smatraju isti, zastupljenost ostalih proizvođača mesa odnosno ponuda proizvoda različitog trgovačkog znaka raznih proizvođača za krajnjeg potrošača uvelike smanjena.

Internet stranice NN 9/2006 • Preuzimanjem poduzetnika PIK VRBOVEC d.d., koji s obzirom na proizvodne kapacitete zauzima najznačajnije mjesto u industriji mesa i mesnih prerađevina, od strane poduzetnika AGROKOR d.d., koji pak ima najveći maloprodajni lanac trgovina mješovitom robom (sa njihovom dobrom zemljopisnom rasprostranjenošću) kao i veleprodajni lanac «Velpro», te s obzirom na kretanja u hrvatskoj industriji mesa i mesnih prerađevina, dovesti će nužno do ograničavanja mogućnosti nabave proizvoda poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. za trgovce na malo. Uslijed navedenog, smatraju anketirani poduzetnici, doći će do povećanja nabavnih cijena proizvoda poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. Zbog uspostave vertikalne integracije zastupljenost ostalih proizvođača mesa, odnosno ponuda proizvoda različitog trgovačkog znaka raznih proizvođača za krajnjeg potrošača biti će uvelike smanjena.
Internet stranice NN 9/2006 • Na ponudu proizvoda različitih proizvođača, smatra najveći broj anketiranih poduzetnika, utječe značajan tržišni udjel poduzetnika Konzum d.d., koji putem svog veleprodajnog lanca »Velpro« utječe na dostupnost različitog asortimana za krajnjeg potrošača. Proizvodnja proizvoda poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. bit će usmjerena na opskrbu maloprodajnog lanca Konzuma d.d. i to pod vlastitim trgovačkim znakom, te na opskrbu ostalih trgovaca na malo putem veleprodajnog lanca »Velpro«, što će rezultirati smanjenjem ponude za potrošače. Isti nadalje navode da će provedba koncentracije, ukoliko se smanji broj dobavljača, povisiti nabavnu cijenu svježeg mesa i salama koja će dovesti do povećanja maloprodajnih cijena istih proizvoda za krajnje kupce. Naime, proizvodi PIK VRBOVCA d.d. su u veleprodaji već danas skuplji za 10 do 15 posto.
Internet stranice NN 9/2006 • Dio anketiranih poduzetnika u svojim kratkim očitovanjima navode da smatraju da ne postoje osobito značajni negativni učinci provedbe predmetnih koncentracije na tržištu.
Internet stranice NN 9/2006 • Nadalje, Hrvatska udruga poslodavaca – Udruga prehrambene industrije i poljoprivrede, u mišljenju od 26. srpnja 2005., polazeći od očitovanja svojih članica, smatra da učinci predmetne koncentracije neće ugroziti i narušiti tržišno natjecanje kako na tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo (u nespecijaliziranim prodavaonicama, samoposluživanjima, supermarketima i hipermarketima) tako i na tržištu trgovine na veliko mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 9/2006 • Sličnog je mišljenja i Hrvatska udruga poslodavaca – Udruga trgovine, koja u dopisu od 11. kolovoza 2005. ističe da neće biti negativnih učinka koncentracije na tržišno natjecanje, kako na tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, tako i na tržištu trgovine na veliko mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa, te navodi da je na tržištu Republike Hrvatske prisutan veći broj domaćih proizvođača mesa i uvoznika. Navedena Udruga smatra da sinergijski tržišni učinci koncentracije neće djelovati negativno niti ograničiti tržišno natjecanje na utvrđenim mjerodavnim tržištima.
Informacije NN 9/2006 • Nadalje, Hrvatska udruga za zaštitu potrošača, Zagreb, u mišljenju od 1. listopada 2005. ističe da koncentracija poduzetnika, kako horizontalna tako i vertikalna, ukoliko ima za posljedicu vladajući položaj na tržištu, neminovno dovodi do nametanja poslovnih ciljeva najjačeg poduzetnika. Posljedice su uglavnom dugoročno loše za stanje na tržištu. Na strani ponude uvjetuju se duži rokovi plaćanja, minimiziranje nabavne cijene do razine na kojoj proizvođači gotovo da ne mogu pokrivati troškove poslovanja, pa dolazi do smanjivanja kvalitete proizvoda. Na strani ponude se zbog nametanja poslovnih ciljeva najjačeg poduzetnika asortiman roba kreira u skladu s njegovim ciljevima pa dolazi do suženja asortimana i smanjenja mogućnosti izbora za potrošače.
Poslovne stranice NN 9/2006 • Udruga smatra da su učinci na odvijanje nabave zbog postojeće koncentracije u sektoru maloprodaje mješovitom robom (i značajnog tržišnog položaja Konzuma d.d.) nametanje dugih rokova plaćanja i snažni cjenovni pritisak na dobavljače izvan koncerna Agrokor, što je rezultiralo djelomičnim odustajanjem od poslovanja nekih poduzetnika s tim koncernom. Učinke koncentracije dodatno povećava činjenica da poduzetnik Konzum d.d. obavljanjem trgovine na veliko mješovitom robom putem centara „Velpro» znatno sudjeluje u opskrbi malih prodavaonica „u susjedstvu» te se struktura asortimana roba prenosi i na te prodavaonice i dijelom diktira struktura ponude potrošačima. Stjecanjem većinskih udjela AGROKORA d.d. u temeljnom kapitalu poduzetnika PIK VRBOVEC d.d., uz odvijanje poslovanja najjačeg maloprodajnog lanca Konzuma d.d., poduzetnik AGROKOR d.d. direktno može utjecati na širinu i dubinu ponude potrošačima (putem povećanja proizvoda trgovačkog znaka K-plus i smanjivanja proizvoda drugih proizvođača, a tijekom vremena i povećanja maloprodajnih cijena). Navedeni učinci su, prema mišljenju Udruge, još izraženiji na lokalnim razinama (područjima županija).
Pregledi NN 9/2006 • Međutim, Hrvatska udruga za zaštitu potrošača se, dopisom od 10. listopada 2005., očitovala da svoje mišljenje dostavljeno Agenciji 1. listopada 2005. stavlja izvan snage, budući da ista radi nedovoljnih sredstava nije u mogućnosti provesti detaljnija istraživanja mjerodavnih tržišta.
Besplatno NN 9/2006 • 12.2. OBAVIJEST VIJEĆA O UTVR?ENIM UČINCIMA PREDMETNE KONCENTRACIJE PODUZETNIKU AGROKOR D.D., PODNOSITELJU PRIJAVE
Glasnik NN 9/2006 • Na 48. sjednici održanoj 2. studenoga 2005., Vijeće je, razmatrajući rezultate provedene ekonomske i pravne analize vezane uz prijavu namjere koncentracije poduzetnika AGROKOR d.d., Zagreb / PIK VRBOVEC d.d., Vrbovec, ocijenilo da prikupljeni dokazi, podaci i obavijesti, uključujući i podatke koje su sudionici koncentracije iznijeli u prijavi koncentracije, te na tome utemeljeni rezultati do sada provedenog postupka, ne ukazuju da bi u konkretnom slučaju bila riječ o dopuštenoj koncentraciji.
Propis NN 9/2006 • Razmatrajući moguće učinke koncentracije na tržišno natjecanje na mjerodavnim tržištima, Vijeće je ocijenilo da njeni sudionici nisu dokazali da će koncentracija, sukladno članku 18. ZZTN, dovesti do takvog jačanja tržišnog natjecanja na mjerodavnim tržištima, koje će biti značajnije od njezinih negativnih učinaka.
Propis NN 9/2006 • Stoga Agencija, prije donošenja konačne odluke u predmetu ocjene dopuštenosti koncentracije, sukladno članku 135. stavku 1. i članku 143. stavku 3., u vezi sa člankom 8. ZoUP-a, upoznaje sudionike koncentracije s rezultatima do sada provedenog postupka i učincima koncentracije za koje je ocijenjeno da bi mogli biti protutržišni. Stoga je Vijeće, sukladno članku 26. stavku 4. ZZTN, odlučilo da se sudionicima koncentracije omogući da u pisanom očitovanju predlože mjere, uvjete i rokove koje smatraju prikladnima da se njihovim provođenjem učinkovito otklone negativni učinci koncentracije koji proizlaze iz mogućeg značajnog sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja na mjerodavnim tržištima.
Propis NN 9/2006 • U tom smislu Agencija podnositelju prijave koncentracije obavijest o utvrđenim učincima koncentracije, odnosno prikaz tijeka postupka i činjenica utvrđenih u postupku ocjene koncentracije i zaključaka koje je to tijelo, uzimajući u obzir sve činjenične i pravne okolnosti, izvelo na temelju svih činjenica, isprava i dokaza, uključujući i podatke koje su sudionici koncentracije dostavili u prijavi. Agencija na taj način postupa, u pravilu, kada ocjeni da sudionici neke koncentracije nisu dokazali da će ona dovesti do takvog jačanja tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu koje će biti značajnije od negativnih učinaka proizašlih iz koncentracijom stvorenog ili ojačanog vladajućeg položaja njenih sudionika, kako je to utvrđeno člankom 18. ZZTN.
Propis NN 9/2006 • Na taj način Agencija sudionicima koncentracije omogućuje da se upoznaju sa tijekom postupka i očituju na zaključke Agencije, te da sami predlože mjere koje su za njih najmanje otegotne ali prikladne za potpuno uklanjanje utvrđenih mogućih negativnih učinaka koncentracije na tržišno natjecanje, te uvjete i rokove za njihovo provođenje. Međutim, mjere koje predlože sudionici koncentracije moraju biti takve da se njima učinkovito uklanjaju negativni učinci koncentracije na tržišno natjecanje. Osim toga one moraju biti provedive, te lako izvršive u relativno kratkim rokovima. Mjere koje predlože sudionici koncentracije, Agencija može ne prihvatiti, prihvatiti u cijelosti ili djelomično, ili kombinirati mjere predložene od sudionika koncentracije s mjerama koje je sama utvrdila.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 83/00, Broj 39/06, Broj 111/07, Broj 60/94, Broj 105/07, Broj 48/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled