PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 64/2005 • »Posebnu skrb država posvećuje zaštiti invalidnih osoba i njihovu uključivanju u društveni život.«
NN 64/2005 • Republika Hrvatska, kao socijalna država, stvara uvjete za osiguranje i provedbu posebne skrbi o osobama koje imaju povećane potrebe i teškoće s uključivanjem u društveni život. Posvećujući posebnu skrb tim osobama, država preuzima na sebe obvezu stvaranja pretpostavki za osiguranje materijalnih i drugih uvjeta radi njihova uključivanja u društveni život, a odnose u tim područjima uređuje zakonima. U odnosu na invalidne osobe, država je po sili Ustava dužna posvećivati im posebnu skrb, odnosno skrbiti o njihovom uključivanju u društveni život.
NN 64/2005 • Hrvatski sabor je na temelju članka 2. stavka 4. alineje 1. Ustava ovlašten samostalno odlučivati o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, uključujući one koji se tiču invalidnih osoba iz članka 57. stavka 2. Ustava. Navedena ustavna ovlast ovlašćuje zakonodavca i da mijenja te dopunjuje već postojeća zakonska uređenja tih odnosa i s njima povezana prava, te da ih uređuje na različite načine ovisno o različitim okolnostima. To su u konkretnom slučaju okolnosti nastanka invalidnosti pojedinih osoba tijekom Domovinskog rata.
NN 64/2005 • 5. Podnositelj posebno ističe da mjerilo kojim se određuje visina mjesečnog iznosa osobne i obiteljske invalidnine, propisane osporenim člankom 16. stavkom 2. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, u sadržaju izmijenjenom 2001. godine, stavlja civilne invalide Domovinskog rata I. skupine u nejednak položaj prema invalidima I. skupine – hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihove obitelji. To stoga što je posebnim zakonom za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata I. skupine, odnosno članove njihovih obitelji propisana veća osobna i obiteljska invalidnina od one propisane za civilne invalide Domovinskog rata I. skupine, odnosno članove njihovih obitelji.
NN 64/2005 • Polazeći od odredbi članka 2. stavka 4. alineje 1. i članka 57. stavka 2. Ustava, Ustavni sud napominje da razliku u visini osobne i obiteljske invalidnine za civilne invalide rata I. skupine i invalide I. skupine – hrvatske branitelje iz Domovinskog rata nije moguće ocjenjivati s aspekta članka 14. stavka 2. Ustava, koji propisuje da su svi pred zakonom jednaki. Zakonodavac, naime, razlikuje te dvije skupine invalida, uređujući njihova prava posebnim zakonima, na različite načine, za koje razlikovanje nema ustavnopravnih zapreka. Eventualna nesuglasnost s Ustavom zbog nejednakosti pred zakonom mogla bi se ispitati tek u situaciji kad bi zakonodavac pravio neprihvatljive razlike unutar iste skupine invalida Domovinskog rata (primjerice, unutar civilnih invalida Domovinskog rata I. skupine).
NN 64/2005 • Ustavni sud također napominje da osporavanje ustavnosti članka 16. stavka 2. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata s aspekta jednakosti propisane člankom 3. Ustava nije osnovano. Jednakost je jedna od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske koja služi za tumačenje Ustava. Obveza države da posvećuje posebnu skrb invalidnim osobama ne može se tumačiti na način da je obvezna različitim skupinama invalida priznavati jednaka prava, uključujući jednaka materijalna i druga davanja.
NN 64/2005 • 6. Sukladno navedenom, polazeći od činjenice da ne postoje ustavnopravne zapreke zbog kojih bi zakonodavcu bilo zabranjeno razlikovanje invalida rata ovisno o različitim okolnostima nastanka njihove invalidnosti, s ustavnopravnog aspekta bitno je da pri uređivanju prava svake pojedine skupine invalida Domovinskog rata zakonodavac uvažava zahtjeve koje pred njega postavlja Ustav, a osobito one koji proizlaze iz načela vladavine prava i one kojima se štite određena ustavna dobra i vrednote. U konkretnom slučaju, nesporno je da je zakonodavac posebnim zakonom uredio prava civilnih invalida Domovinskog rata I. skupine, koja obuhvaćaju i njihovo pravo na osobnu invalidninu u visini koja se određuje prema mjerilu propisanom u osporenom članku 16. stavku 2. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, koje se mjerilo, prema ocjeni Ustavnog suda, ne može smatrati protivnim nijednoj ustavnoj vrednoti ili Ustavom zaštićenom dobru.
NN 64/2005 • Točka I. izreke utemeljena je na odredbama sadržanim u članku 43. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst).
NN 64/2005 • Točka II. izreke utemeljena je na odredbama sadržanim u članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 65/2005 • Na temelju članka 12. stavka 2. Zakona o ustanovama (»Narodne novine«, br. 76/93, 29/97 i 47/99), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 20. svibnja 2005. godine donijela
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 65/2005 • Ovom Uredbom osniva se Centar za ljudska prava (u daljnjem tekstu: Centar) kao javna ustanova, te uređuje djelatnost, ustrojstvo, prava i obveze Centra.
NN 65/2005 • (1) Djelatnost Centra je promicanje ljudskih prava u Republici Hrvatskoj.
NN 65/2005 • (2) U obavljanju djelatnosti iz stavka 1. ovog članka, Centar:
NN 65/2005 • – provodi informiranja i educiranja iz područja zaštite ljudskih prava;
NN 65/2005 • – organizira javne tribine, okrugle stolove i predavanja iz područja zaštite ljudskih prava;
NN 65/2005 • – potiče suradnju između tijela državne vlasti, organizacija civilnog društva, međunarodnih organizacija i akademskih institucija na području zaštite ljudskih prava;
NN 65/2005 • – osniva i održava specijalnu biblioteku s područja zaštite ljudskih prava;
NN 65/2005 • – pruža podršku organizacijama civilnog društva na području zaštite ljudskih prava;
NN 65/2005 • – obavlja i druge djelatnosti kojima ostvaruje cilj osnivanja, u skladu sa zakonom.
NN 65/2005 • (1) Osnivač Centra je Republika Hrvatska, a osnivačka prava i dužnosti u ime osnivača obavlja Vlada Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 140/05, Broj 70/05,
Broj 34/07, Broj 47/98,
Broj 115/07, Broj 148/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE