PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-03-34-1107 NN 34/2007

• Vezano uz te tvrdnje, Ustavni sud je razmotrio i mjerodavne odredbe Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 150/05. i 16/07.) i Zakona o državnom odvjetništvu (»Narodne novine«, broj 51/01., 58/06. i 16/07.), kojima su propisani uvjeti za imenovanje suca određenog suda, odnosno državnog odvjetnika.


Stranica 2007-03-34-1107 NN 34/2007

• Prema Zakonu o sudovima, jedan od uvjeta za imenovanje suca jest i određeno radno iskustvo nakon položenog pravosudnog ispita stečeno na određenim pravnim poslovima. Primjerice, prema članku 74. stavcima 1. i 2. Zakona o sudovima za suca prekršajnog i općinskog suda može biti imenovana osoba koja je nakon položenoga pravosudnog ispita radila kao savjetnik u sudu ili u drugim pravosudnim tijelima najmanje dvije godine, odnosno bila odvjetnik, javni bilježnik, javnobilježnički prisjednik ili sveučilišni nastavnik ili suradnik na području pravnih znanosti najmanje dvije godine. Za suca prekršajnog i općinskog suda može biti imenovana i osoba koja je radila na drugim pravnim poslovima nakon položenoga pravosudnog ispita najmanje četiri godine.


Stranica 2007-03-34-1107 NN 34/2007

• Radno iskustvo stečeno nakon položenog pravosudnog ispita na određenim pravnim poslovima jedan je od uvjeta i za imenovanje državnog odvjetnika. Za zamjenika državnog odvjetnika u općinskom državnom odvjetništvu može se imenovati osoba koja je nakon položenog pravosudnog ispita radila kao savjetnik u državnom odvjetništvu ili drugom pravosudnom tijelu najmanje dvije godine, ili je isto toliko vremena bila odvjetnik, javni bilježnik, odnosno javnobilježnički prisjednik ili nastavnik pravnih predmeta na pravnom fakultetu, ili osoba koja je radila na drugim pravnim poslovima nakon položenoga pravosudnog ispita najmanje četiri godine (članak 63. stavak 1. Zakona o državnom odvjetništvu).


Stranica 2007-03-34-1107 NN 34/2007

• Drugim istovrsnim skupinama kojima se plaće isplaćuju iz državnog proračuna navedenim se posebnim zakonima priznaju sljedeća prava:


Internet NN 34/2007
• Prema članku 108. Zakona o državnim službenicima i namještenicima (koji se primjenjuje na temelju članka 144. Zakona o državnim službenicima), plaću službenika, odnosno namještenika, čini umnožak koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta na koje je službenik, odnosno namještenik raspoređen i osnovice za izračun plaće, uvećan za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža.

Internet stranice NN 34/2007
• Prema članku 4. Zakona o plaćama u javnim službama, plaću službenika i namještenika čini umnožak koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta na koje je službenik i namještenik raspoređen i osnovice za izračun plaće, uvećan za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža.

Internet stranice NN 34/2007 • Prema članku 12. stavku 4. Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika, plaća dužnosnika uvećava se za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža, a najviše za 20% (navedena zakonska odredba ne primjenjuje se u 2007. godini, koje zakonsko rješenje je predmet posebnog ustavnosudskog postupka).
Internet stranice NN 34/2007 • 10. Ustav ne propisuje način na koji će se određivati plaće, niti elemente koji čine plaće. Pravo na uvećanje plaće po osnovi radnog staža samo je jedno od brojnih zakonskih (ne i ustavnih) prava koja su priznata građanima Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 34/2007 • Ustavni sud u tom smislu ističe da je neprijeporna ovlast Hrvatskog sabora, utemeljena na članku 2. stavku 4. alineji 1. Ustava, da samostalno odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj u skladu s Ustavom i zakonom. Navedena ustavna ovlast ovlašćuje zakonodavca da mijenja, dopunjuje i ukida prethodno priznata zakonska prava u ovisnosti o različitim okolnostima, kao što su primjerice gospodarska snaga, odnosno financijske mogućnosti države, provedba mjera gospodarske i socijalne politike, i slično. Pri uređivanju tih odnosa, međutim, zakonodavac je dužan uvažavati zahtjeve koje pred njega postavlja Ustav, a osobito one koji proizlaze iz načela vladavine prava i one kojima se štite određena ustavna dobra i vrednote.
Internet stranice NN 34/2007 • U postupku ocjene suglasnosti osporenog članka 1. ZID ZPSDPD-a s Ustavom, Ustavni sud je pošao od stajališta da vladavina prava, kao najviša vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, sadrži i zahtjeve o općim obilježjima koje bi zakoni morali imati kako bi s vladavinom prava bili usklađeni.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 34/2007 • Prema stajalištu Suda, premda pretpostavlja punu ustavnost i zakonitost u smislu članka 5. Ustava, vladavina prava je više od samog zahtjeva za postupanje u skladu sa zakonom, budući da ona uključuje i zahtjeve koji se tiču sadržaja zakona. U tom smislu, u pravnom poretku utemeljenom na vladavini prava zakoni moraju biti opći i jednaki za sve, a zakonske posljedice trebaju biti izvjesne za one na koje će se zakon primijeniti. Zakonske posljedice moraju biti i primjerene legitimnim očekivanjima stranaka u svakom konkretnom slučaju u kojem se zakon na njih neposredno primjenjuje.
Informacije NN 34/2007 • Navedeno stajalište Ustavni sud je izrazio u odluci i rješenju broj: U-I-659/1994, U-I-146/1996, U-I-228/1996, U-I-508/1996, U-I-589/1999 od 15. ožujka 2000. (»Narodne novine«, broj 31/00.).
Poslovne stranice NN 34/2007 • 11. ZPSDPD uređuje prava i obveze posebne skupine adresata (sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika), uključujući opća načela za određivanje njihovih plaća. Plaće sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika utvrđuju se množenjem osnovice za obračun plaće s koeficijentom za određenog dužnosnika (članak 4.), pri čemu određeni dužnosnici, navedeni u članku 5. ZPSDPD-a, imaju pravo na dodatak na plaću, što sve dovodi do razlike u njihovoj plaći. Takav način utvrđivanja plaća sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika nije u nesuglasnosti s člankom 14. stavkom 2. Ustava (ocjena Ustavnog suda izražena u rješenju broj: U-I-2756/2002 od 17. svibnja 2006.).
Pregledi NN 34/2007 • Prema članku 6. ZPSDPD-a, plaće utvrđene sukladno člancima 4. i 5. ZPSDPD-a uvećavale su se svim sucima i drugim pravosudnim dužnosnicima za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža (najviše za 20%). To pravo bilo je priznato svim adresatima ZPSDPD-a neovisno kojoj su kategoriji dužnosnika oni pripadali, odnosno neovisno o koeficijentu po kojem im se izračunavala plaća i neovisno o tome jesu li imali pravo na dodatak na plaću (članak 5. ZPSDPD-a).U tom su smislu svi suci i drugi pravosudni dužnosnici bili u jednakom pravnom položaju.
Besplatno NN 34/2007 • Osporenim člankom 1. ZID ZPSDPD-a navedeno pravo na uvećanje plaće za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža (najviše za 20%) bitno je ograničeno, jer se uvećanje plaće za 0,5% priznaje samo za godine radnog staža ostvarenog u obnašanju sudačke, odnosno druge pravosudne dužnosti.
Glasnik NN 34/2007 • 12. Ustavni sud napominje da članak 14. Ustava ne zabranjuje zakonodavcu da prava i obveze pojedinih istovrsnih ili sličnih skupina uređuje različito, ako se time ispravljaju postojeće nejednakosti među tim skupinama ili za to postoje drugi opravdani, na Ustavu utemeljeni razlozi.
Propis NN 34/2007 • Različito uređenje prava i obveza, međutim, smatrat će se diskriminirajućim ako propisano razlikovanje nema objektivnog i razumnog opravdanja, odnosno ako se time ne ostvaruje legitimni cilj ili ako ne postoji razmjernost između propisane zakonske mjere i cilja koji se nastoji postići.
Propis NN 34/2007 • Ustavni sud ističe da je zakonodavac slobodan procijeniti opravdava li različitost i u kojoj mjeri, u inače sličnim situacijama, različito uređenje prava i obveza, pri čemu opseg njegovih ovlasti ovisi o predmetu zakonskog uređenja i s njim povezanim činjenicama i okolnostima.
Propis NN 34/2007 • U pravilu bi morali postojati vrlo jaki ustavnopravno prihvatljivi razlozi da bi Ustavni sud ocijenio suglasnim s Ustavom različitost zakonskog uređenja koje se temelji isključivo na razlici u osobinama navedenim u članku 14. stavku 1. Ustava. S druge strane, ako su u pitanju opće mjere gospodarske i socijalne politike, onda zakonodavac ima relativno široke ovlasti diskrecije, pa u tom području Ustavni sud u pravilu poštuje izbor zakonodavne politike.
Propis NN 34/2007 • 13. Razmatrajući osporeni članak 1. ZID ZPSDPD-a u svjetlu prethodno navedenih stajališta, razvidna su dva različita aspekta problema vezana uz ocjenu njegove suglasnosti s člankom 14. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 176/04, Broj 161/04, Broj 55/09, Broj 109/97, Broj 114/07, Broj 120/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled


Web Express - Poslovne novine - Poslovni vjesnik - Programi
Cyber Zentrum - Avon - Berlin - London - Hosting