PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 54/2009 • Poštivanje načela i vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, utvrđenih napose u člancima 3., 5., 19. stavku 1. i 117. stavku 3. Ustava, nalaže zakonodavcu i tijelima nadležnim za provođenje postupaka, u kojima se neposrednom primjenom zakona i drugih propisa odlučuje o pravima i obvezama građana, da se rukovode tim načelima i vrednotama i u skladu s njima postupaju. Slijedom navedenog, svaki pojedinačni akt nadležnog tijela (tijela državne uprave, sudbenog tijela ili pravne osobe s javnim ovlastima), kojim se odlučuje o pravima i obvezama neke osobe, mora biti donesen u skladu s Ustavom i zakonskim odredbama, ali i u skladu sa svrhom zakona, odnosno pojedinih njegovih pravnih instituta koji se na određeni slučaj primjenjuju, a koja proizlazi iz Ustava.
NN 54/2009 • 5.1. Odredba članka 162. stavka 1. točke 1. Zakona o gradnji glasi:
NN 54/2009 • Inspektor će rješenjem investitoru, odnosno vlasniku narediti uklanjanje građevine odnosno njezinog dijela ako se gradi ili je izgrađena bez konačne građevinske dozvole.
NN 54/2009 • Svrha pravnog instituta uklanjanja građevine koja je izgrađena bez (konačne) građevinske dozvole nije uklanjanje građevine koja je izgrađena temeljem građevinske dozvole koja je naknadno poništena te je predmet vraćen na ponovni postupak u kojemu još nije odlučeno o (ne)izdavanju građevinske dozvole, u situaciji u kojoj je ista bila opskrbljena klauzulom pravomoćnosti u trenutku kad je predmetna građevina izgrađena kao u konkretnom slučaju (točka 4. obrazloženja) jer bi to očito bilo suprotno svrsi instituta.
NN 54/2009 • Pogrešno stavljanje klauzule pravomoćnosti na građevinsku dozvolu u konkretnom slučaju jest razlog objektivne prirode jer tijela koja su donijela osporene odluke nisu utvrdila da je do njega došlo zbog okolnosti za koje je odgovoran podnositelj, iz čega proizlazi njegovo legitimno očekivanje da će se o eventualnom uklanjanju predmetne građevine odlučiti tek nakon što se o (ne)izdavanju građevinske dozvole odluči u ponovljenom postupku.
NN 54/2009 • 5.2. Podnositelj je u ustavnoj tužbi istaknuo da smatra povrijeđenim ustavno jamstvo iz članka 14. stavka 2. Ustava, koji propisuje:
NN 54/2009 • Ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 2. Ustava, Ustavni sud je utvrdio da je osporenom presudom podnositelju povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom.
NN 54/2009 • Pravna stajališta navedena u osporenim odlukama zasnivaju se na ustavnopravno neprihvatljivom tumačenju mjerodavnog materijalnog prava jer ono zanemaruje ustavno jamstvo jednakosti. Domet i učinci tog načela, u konkretnom slučaju, ne određuju se pukim mehaničkim podvođenjem stanja stvari pod mjerodavne odredbe Zakona o gradnji, nego uvažavanjem i drugih najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, kao što su jednakost i vladavina prava. Te su vrednote temelj za tumačenje cjeline ustavnog teksta i pojedinih njegovih odredbi te, kao takve, natkriljuju mjerodavne zakonske norme, ne dopuštajući njihovu primjenu na način koji je opisan u točki 4.2. obrazloženja ove odluke.
NN 54/2009 • 6. S obzirom na utvrđenje iz točke 5.2. ovog obrazloženja, Ustavni sud nije smatrao potrebnim razmatrati ostale povrede ustavnih prava koje je podnositelj istaknuo u ustavnoj tužbi.
NN 54/2009 • 7. Slijedom navedenog, na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona odlučeno je kao u izreci.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 54/2009 • 8. Odluka o objavi (točka IV. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 54/2009 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jasna Omejec, predsjednica Suda, te suci Marko Babić, Snježana Bagić, Mario Jelušić, Davor Krapac, Ivan Matija, Aldo Radolović, Duška Šarin, Miroslav Šeparović i Nevenka Šernhorst, odlučujući o zahtjevu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 21. travnja 2009. godine, donio je
NN 54/2009 • I. Prihvaća se zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom i ukida se dio tabelarnog prikaza pod točkom 4. članka 7. Odluke o komunalnoj naknadi (»Službene novine« broj 12/00.), koju je donijelo Općinsko vijeće Općine Fužine, u dijelu kojim su pod građevinskim zemljištem koje se koristi za obavljanje poslovne djelatnosti uvrštena akumulacijska jezera.
NN 54/2009 • II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i »Službenim novinama Općine Fužine«.
NN 54/2009 • 1. Na temelju odredbe članka 37. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Upravni sud Republike Hrvatske podnio je ovom Sudu zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom članka 7. Odluke o komunalnoj naknadi (»Službene novine« broj 12/00., u daljnjem tekstu: Odluka), koju je donijelo Općinsko vijeće Općine Fužine.
NN 54/2009 • 1.1. Iz sadržaja zahtjeva razvidno je da u navedenom članku 7. Odluke podnositelj osporava dio tabelarnog prikaza mjerila, zona, koeficijenta zona i koeficijenta namjene za mjesečni obračun komunalne naknade, a u kojem je u točki 4. utvrđeno da se pod pojmom građevinsko zemljište koje se koristi za obavljanje poslovne djelatnosti, između ostalih naznačenih objekata, smatraju i akumulacijska jezera.
NN 54/2009 • 1.2. Odredbu članka 7. Odluke podnositelj zahtjeva smatra nesuglasnom odredbi članka 22. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 36/95., 109/95., 70/97., 128/99., 57/00., 129/00. i 59/01.).
NN 54/2009 • Predlagatelj navodi da su »Zakonom o komunalnom gospodarstvu izričito navedene nekretnine za koje se plaća komunalna naknada, te da jedinica lokalne samouprave nije ovlaštena svojom odlukom o komunalnoj naknadi propisivati obvezu plaćanja te naknade i za prostor koji nije, između ostalih, naveden u članku 22. stavku 2. naznačenog Zakona«.
NN 54/2009 • Smatrajući da je Općinsko vijeće Općine Fužine u navedenom prekoračilo zakonska ovlaštenja, podnositelj zahtjeva predlaže pokretanje postupka ocjene suglasnosti osporene odredbe sa zakonom i s Ustavom, te njezino ukidanje u cijelosti.
NN 54/2009 • 2. Na temelju odredbe članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), tijekom ustavnosudskog postupka od Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva zatraženo je i zaprimljeno pisano očitovanje o navodima prijedloga.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 12/91, Broj 91/09,
Broj 61/09, Broj 36/02,
Broj 65/09, Broj 38/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE