PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Postojeći zakonski sustav kojim se osigurava zdravstvena ispravnost vode za piće je temeljen na brojnim i međusobno neusklađenim propisima i nadležnostima, što ne osigurava učinkoviti sustav zaštite od štetnih učinaka kemikalija u vodi za piće. Postojeći sustav nije u potpunosti usklađen s propisima Europske unije.
NN 143/2008 • Postojeći zakonski sustav ne određuje jedinstvene kriterije za ocjenu opasnosti po zdravlje, postupke i nadzor u pogledu svih oblika vode za piće, uključujući i prirodne mineralne, prirodne izvorske i stolne vode, zbog čega se ne osigurava učinkoviti sustav zaštite od štetnih učinaka kemikalija u vodi za piće.
NN 143/2008 • Postojeći zakonski okvir ne osigurava jedinstveni sistem zaštite od štetnih učinaka svih kemikalija u vodi za piće, posebice u odnosu na nadležnosti vezane za pesticide i neke druge kontaminante.
NN 143/2008 • Postojeći zakonski okvir ne osigurava provedbu ustavnog prava građana na jednaku zaštitu zdravlja kroz jedinstveni sustav upravnog i nadzornog postupka, neovisno o tome radi li se o privatnom ili javnom vodoopskrbnom sustavu, odnosno o manje od 50, više od 50, ili 50.000 stanovnika koje vodoopskrbni sustav opskrbljuje.
NN 143/2008 • Ne postoji jedinstveni sustav ovlašćivanja i obrazovanja odgovornih osoba, od državne administracije uključene u upravni postupak, preko inspekcije, do odgovornih osoba u vodoopskrbnom sustavu, posebice na nivou lokalne uprave, što ne osigurava odgovarajuću zaštitu stanovništva od štetnih učinaka kemikalija u vodi za piće.
NN 143/2008 • Izobrazba nadležnih inspekcija nije odgovarajuća i organizira se tek povremeno, posebice u pogledu kemijske sigurnosti, pri čemu nedostaje opće planiranje u tom pogledu. Ne postoji priručnik ili smjernice za izobrazbu kojima bi se regulirao hrvatski sustav izobrazbe, te nije uspostavljena neophodna suradnja između nadležnih tijela (MPRRR i MZSS-a) u vezi izobrazbe službenih osoba.
NN 143/2008 • Nekonzistentnost prilikom prenošenja europske legislative u hrvatski pravni sustav dovela je do nedefiniranog sustava ovlašćivanja laboratorija za kontrolu vode, u smislu nedostatka jedinstvenog tijela koje bi utvrđivalo uvjete koje moraju ispunjavati ovlašteni laboratoriji i izdavalo ovlaštenja tim laboratorijima. Posljedica toga je slaba koordinacija analitičkih kontrolnih aktivnosti ovlaštenih laboratorija i nedovoljno izgrađena mreža ovlaštenih laboratorija koji obavljaju analize vode za piće (sve tipove voda). Također nije predviđeno da područni laboratoriji budu specijalizirani za pojedine poslove
NN 143/2008 • Jedinstveni program praćenja zdravstvene ispravnosti vode za piće definiran Pravilnikom (»Narodne novine«, br. 47/08.) ne primjenjuje se u potpunosti zbog nedostatka financijskih sredstava za tu namjenu na razini jedinica lokalne samouprave. Dodatno, program se ne primjenjuje na sve javne vodoopskrbne objekte kako ih definira Pravilnik. Također su potrebni dodatni napori za uspostavu propisanog sustava izvješćivanja i uspostave baza podataka sukladno Pravilniku, te je potrebno izvršiti pripreme za uspostavu izvješćivanja prema Europskoj komisiji sukladno Direktivi Vijeće 98/83/EZ o kakvoći vode namijenjene za ljudsku potrošnju.
NN 143/2008 • Osigurati temelje za postizanje visoke razine zaštite zdravlja ljudi od mogućih štetnih učinaka kemikalija u svim vrstama vode za piće, kroz ostvarivanje integriranog, usklađenog, učinkovitog i dinamičnog sustava kontrole i nadzora, a što će biti u potpunosti usklađeno sa zakonodavstvom i praksom Europske unije.
NN 143/2008 • Potrebno je hitno uspostaviti jedinstveni zakonski okvir integriranog sustava osiguranja zdravstvene ispravnosti vode za piće, koji će biti i u potpunosti usklađen i s propisima Europske unije, čime bi se riješio postojeći problem brojnih i međusobno neusklađenih propisa i nadležnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • Pri uspostavi jedinstvenog zakonskog okvira integriranog sustava zdravstvene ispravnosti vode za piće, potrebno je osigurati jedinstvene kriterije, postupke i nadzor za sve oblike vode za piće, uključujući i prirodne mineralne, prirodne izvorske i stolne vode, u cilju zaštite ljudskog zdravlja.
NN 143/2008 • Pri uspostavi jedinstvenog zakonskog okvira integriranog sustava zdravstvene ispravnosti vode za piće, potrebno je osigurati jedinstveni sistem zaštite od štetnih učinaka kemikalija u vodi za piće, posebice u odnosu na nadležnosti vezane za pesticide i druge kontaminante.
NN 143/2008 • Predloženi novi zakonski okvir treba posebice obratiti pažnju jedinstvenom sustavu osiguranja zdravstvene ispravnosti vode za piće, neovisno o tome da li se radi o privatnom ili javnom vodoopskrbnom sustavu, odnosno o sustavu koji opskrbljuje vodom manje od 50, više od 50, ili 50.000 stanovnika, jer po Ustavu svi građani trebaju imati jednaku zaštitu zdravlja.
NN 143/2008 • U pripremi novih propisa, odnosno u pripremi izmjena i dopuna postojećih, treba posebno obratiti pažnju sustavu ovlašćivanja i obrazovanja odgovornih osoba i to: u državnoj administraciji uključenoj u upravni postupak, u inspekciji, te u vodoopskrbnom sustavu.
NN 143/2008 • U svrhu uspostave uvjeta za obrazovanje i stručno usavršavanje naprijed navedenih osoba treba osigurati sredstva i izradu odgovarajućih obrazovnih programa i stručnih priručnika te druge odgovarajuće uvjete u smislu ovlašćivanja odgovarajućih obrazovnih ustanova i centara.
NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti jedinstveno tijelo koje bi se bavilo uvjetima koje moraju ispunjavati službeni laboratoriji i ovlašćivanjem tih laboratorija te uspostaviti mrežu službenih laboratorija koji obavljaju analize vode za piće (sve tipove voda).
NN 143/2008 • Potrebno je utvrditi jedinstveni program praćenja zdravstvene ispravnosti vode za piće, što treba uključiti sve kontaminante (i pesticide) neovisno o tipu vode, odnosno obliku vodoopskrbe na nivou države.
NN 143/2008 • Potrebno je uspostaviti sustav izvješćivanja o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće kakav je predviđen Pravilnikom 47/08 koji će omogućiti uvid u problematiku zdravstvene ispravnosti vode za piće pojedinačnih vodoopskrbnih objekata te detaljan uvid u sve relevantne parametre zdravstvene ispravnosti. Također je potrebno osigurati provođenje odredbi o izvješćivanju javnosti (potrošača) te izvješćivanja Europske komisije.
NN 143/2008 • 5.2.3 Zaštita od štetnih učinaka kemikalija u predmetima opće uporabe
NN 143/2008 • Zakonom o predmetima opće uporabe (»Narodne novine«, br. 85/06.) utvrđuju se nadležnosti i mjere za zaštitu zdravlja pučanstva u vezi s predmetima opće uporabe. Tim Zakonom se ostvaruju i zakonodavne mjere prijenosa nekih propisa pravne stečevine, kao na primjer važeće Direktive EEC 88/378 o sigurnosti igračaka i Uredbe EC 648/2004 o deterdžentima. Zdravstvena ispravnost igračaka, do donošenja novog pravilnika na temelju Zakona o predmetima opće uporabe, uređena je Pravilnikom o uvjetima u pogledu zdravstvene ispravnosti predmeta opće uporabe koji se mogu stavljati u promet (»Narodne novine«, br. 42/04. i 54/05.) donesenim na temelju ranije važećeg zakona, koji pokriva samo dio odredbi iz Direktive 88/378/EEC. Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti i sigurnosti deterdženata (»Narodne novine«, br. 77/07.) je prenesena Uredba EC 648/2004, koja će ući u potpunu primjenu, posebice u pogledu ekoloških kriterija kada Hrvatska postane punopravni član Europske unije.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 33/08, Broj 27/00,
Broj 129/99, Broj 81/06,
Broj 91/96, Broj 44/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE