PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 147/2005 • Predlagatelj navodi i da je iz dosadašnje prakse izbora članova DSV-a razvidno kako su ograničenja sadržana u osporenoj odredbi dovodila do toga da su članovima DSV-a postajali suci koji su dotada obnašali sudačku funkciju u prekršajnim, općinskim i županijskom sudovima, a koji bi prema objektivnim mjerilima teško mogli ispunjavati ustavni standard istaknutnog suca. Kadrovsko sivilo i biranje anonimnih, te pravnoj i široj javnosti nepoznatih sudaca u Republici Hrvatskoj posljedica je i okolnosti da te suce biraju nekompetentne osobe, a čemu doprinosi i ograničenje sadržano u osporenoj odredbi, zaključuje predlagatelj.
NN 147/2005 • 5. Slijedom iznijetoga, predlagatelj predlaže da Ustavni sud pokrene postupak za ocjenu suglasnosti članka 3. stavka 3. Zakona o DSV-u s Ustavom te je ukine.
NN 147/2005 • 6. Razmatrajući navode predlagatelja koji se odnose na konkretne postupke izbora određenih osoba za članove DSV-a, Ustavni sud utvrđuje da se radi o navodima kojima se osporava neposredna primjena članka 3. stavka 3. Zakona o DSV-u.
NN 147/2005 • Prema članku 128. alineji 1. Ustava, Ustavni sud odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom (tzv. apstraktna kontrola ustavnosti zakona). Neposredna primjena određene zakonske norme u konkretnim postupcima nije stoga predmet ispitivanja u postupku ocjene suglasnosti zakona s Ustavom, pa taj dio prijedloga Ustavni sud nije razmatrao zbog nenadležnosti.
NN 147/2005 • 7. U članku 123. stavku 3. Ustava propisano je da Hrvatski sabor bira članove DSV-a, na način i u postupku određenom zakonom, iz reda istaknutih sudaca, odvjetnika i sveučilišnih profesora pravnih znanosti.
NN 147/2005 • Predlagatelj osporava zakonsku odredbu koja se odnosi na suce, a koja propisuje da prijedlog kandidata iz reda sudaca mora osigurati zastupljenost kandidata iz sudova različite vrste i stupnja.
NN 147/2005 • Nije sporno da ustavni pojam »istaknuti sudac« sadrži zahtjev da članom DSV-a smije postati samo onaj sudac koji profesionalnim, stručnim i drugim kvalitetama i svojstvima odgovara navedenom ustavnom standardu. Ustav pri time ne razrađuje mjerila kojima bi se nadležno tijelo trebalo voditi kako bi zadovoljilo ustavni zahtjev o izboru »istaknutog suca«, već je to prepušteno na uređenje zakonodavcu.
NN 147/2005 • 8. Zakon o DSV-u, razrađujući način i izbor članova DSV-a, propisao je da će predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske zatražiti od sudova da predlože kandidate iz reda sudaca. Na temelju prikupljenih prijedloga, proširena opća sjednica Vrhovnog suda Republike Hrvatske utvrđuje kandidate i svoj prijedlog upućuje mjerodavnom odboru Hrvatskoga sabora. Zakon o DSV-u nadalje propisuje da za svako mjesto u DSV-u Vrhovni sud Republike Hrvatske, kao jedan od ovlaštenih predlagatelja, mora predložiti najmanje tri kandidata, a prijedlog kandidata iz reda sudaca mora osigurati zastupljenost kandidata iz sudova različite vrste i stupnja (članak 3. stavci 2., 3. i 5. Zakona o DSV-u).
NN 147/2005 • 9. Navedeno zakonsko uređenje izbora članova DSV-a iz reda sudaca, prema ocjeni Ustavnog suda, nije u nesuglasnosti s člankom 123. stavkom 3. Ustava.
NN 147/2005 • Ustav sadrži zahtjev da se članovi DSV-a biraju iz reda istaknutih sudaca, a zakonska obveza osiguranja zastupljenosti kandidata iz sudova različite vrste i stupnja odnosi se samo i isključivo na postupak kandidiranja, odnosno na prijedloge kandidata koje sudovi dostavljaju Vrhovnom sudu Republike Hrvatske i na konačni prijedlog kandidata koji Vrhovni sud Republike Hrvatske dostavlja nadležnom odboru Hrvatskog sabora. Štoviše, iako osporena zakonska odredba obvezuje na osiguranje zastupljenosti sudaca-kandidata iz svih sudova, ta zastupljenost Zakonom o DSV-u nije uvjetovana razmjernošću (»ravnomjernošću«), kako to pogrešno ističe predlagatelj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 147/2005 • Prema tome, osporenom zakonskom odredbom ne nameće se nikakva obveza Hrvatskom saboru koji bira članove DSV-a između najmanje tri ponuđena kandidata za svako mjesto u DSV-u. Jedinu obvezu Hrvatskom saboru nameće sam Ustav, propisujući da se za člana DSV-a mora izabrati sudac iz reda istaknutih sudaca, pri čemu Hrvatski sabor nije dužan u DSV-u osigurati zastupljenost sudaca iz svih sudova.
NN 147/2005 • Budući da se osporeni članak 3. stavak 3. Zakona o DSV-u ne odnosi na sam izbor sudaca za članove DSV-a, Ustavni sud ocjenjuje da članak 3. stavak 3. Zakona o DSV-u nije u nesuglasnosti s člankom 123. stavkom 3. Ustava.
NN 147/2005 • 10. Slijedom navedenog, na temelju članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) riješeno je kao u točki I. izreke.
NN 147/2005 • Točka II. izreke utemeljena je na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 147/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 23. studenoga 2005. godine, donio je
NN 147/2005 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 5. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 88/02.) u dijelu koji se odnosi na članak 8. stavak 2. alineju 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 44/96., 57/96., 124/97., 73/00., 87/00., 69/01., 94/01.).
NN 147/2005 • 1. Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom dijela članka 5. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine«, broj 88/02.; u daljnjem tekstu: ZID ZPPDS iz 2002.) podnijeli su Rade Mirić (predmet broj: U-I-3152/2004), Mile Dukić (predmet broj: U-I-3256/2004), Milivoj Šarić (predmet broj: U-I-3258/2004), Janja Milić (predmet broj: U-I-3260/2004), Dragica Rapaić (predmet broj: 3262/2004), Nedeljko Blaženović (predmet broj: U-I-2164/2004), Milka Komazec i Dušan Komazec (predmet broj: U-I-3268/2004), Milorad Lalić (predmet broj: U-I-3354/2004), svi s boravištem u Državnoj zajednici Srbiji i Crnoj Gori, te Ljubica Končar i Milan Končar (predmet broj: U-I-3266/2004) iz Korenice (u daljnjem tekstu: predlagatelji).
NN 147/2005 • Podnesci svih predlagatelja iz Državne zajednice Srbije i Crne Gore sadržajno su istovjetni, a na kraju svakog pojedinog od njih istaknuta je »službena zabilješka HPK Švicarske Direkcije za razvitak i suradnju«, u kojoj se navodi da je »ova ustavna tužba izrađena u Humanitarnoj pravnoj kancelariji Švicarske Direkcije za razvitak i suradnju (SDC) Beograd 1, od strane pravnog savjetnika Borić Jove«. I podnesak predlagatelja Ljubice Končar i Milana Končara istovjetan je podnescima ostalih predlagatelja, ali ne sadrži navedenu »službenu zabilješku«.
NN 147/2005 • Svi predlagatelji podnose »prijedlog za ocjenu suglasnosti odredbe članka 8. stavka 2. alineje 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima od posebne državne skrbi (u dijelu u kojem bi se odnosila na stanove na kojima je postojalo stanarsko pravo)«.
NN 147/2005 • 2. ZID ZPPDS iz 2002. donio je Hrvatski sabor na sjednici održanoj 12. srpnja 2002. godine, a stupio je na snagu 2. kolovoza 2002. godine. Člankom 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. izmijenjen je članak 8. Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 44/96., 57/96. – ispr., 124/97., 73/00., 87/00. – ispr.), pa predlagatelji u svojim podnescima zapravo ukazuju na nesuglasnost s Ustavom članka 8. stavka 2. alineje 1. Zakona o područjima posebne državne skrbi. Kako je taj članak izmijenjen člankom 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., Ustavni sud ga u ovom rješenju označava prema izvornoj numeraciji na dan stupanja na snagu ZID ZPPDS-a iz 2002., to jest kao članak 5. ZID ZPPDS-a iz 2002.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 63/07, Broj 133/06,
Broj 88/05, Broj 69/07,
Broj 50/04, Broj 88/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE