PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-12-147-2838 NN 147/2005

• Predlagatelj pogrešno poistovjećuje i uspoređuje pravni položaj dviju različitih skupina bivših nositelja stanarskih prava (one koji su ispunili uvjete za otkup stanova prema Zakonu o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, odnosno Zakonu o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju, s jedne strane, i one koji te uvjete nisu ispunili, pa su stanarsko pravo, a time i pravo na otkup stana po odredbama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, izgubili po sili Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju, s druge strane). Radi se o dvije različite skupine pravnih subjekata čiji se različiti pravni položaji ne mogu ocjenjivati s aspekta jednakosti pred zakonom, zajamčene člankom 14. stavkom 2. Ustava. Drugim riječima, samo eventualna nejednakost među pripadnicima jedne te iste skupine mogla bi biti predmetom ocjene ustavnosti s aspekta članka 14. stavka 2. Ustava.


Stranica 2005-12-147-2838 NN 147/2005

• Konačno, Ustavni sud utvrđuje u cijelosti neosnovanim pozivanje predlagatelja na različit pravni položaj (bivših) nositelja stanarskih prava kao na razlog za osporavanje ustavnosti članka 5. ZID ZPPDS-a, jer se to razlikovanje ne može dovoditi u vezu s legalnom svrhom i pravnim učincima Zakona o područjima posebne državne skrbi.


Stranica 2005-12-147-2838 NN 147/2005

• 11. Ustavni sud ocjenjuje da desetogodišnji rok koji zakonodavac propisuje kao uvjet za ostvarenje prava korisnika na kupnju stana u državnom vlasništvu, dodijeljenog mu u najam na temelju Zakona o područjima posebne državne skrbi, nije u nesuglasnosti ni s jednom ustavnom vrednotom koju jamči Ustav.


Stranica 2005-12-147-2838 NN 147/2005

• Zakonodavac ima ustavno ovlaštenje samostalno urediti uvjete pod kojima će se prodavati stanovi u državnom vlasništvu, vodeći se pri tome legalnom svrhom zakona. Ta svrha je određena u članku 2. Zakona o područjima posebne državne skrbi, kojim je propisano da se područja posebne državne skrbi utvrđuju radi bržeg povratka prognanika i izbjeglica, ali i naseljavanja državljana Republike Hrvatske svih djelatnosti i zanimanja koji mogu pridonijeti gospodarskom i društvenom razvoju područja posebne državne skrbi, jer na tim područjima, pogođenima posljedicama rata, postoji potreba poticanja demografskog i gospodarskog napretka, te postizanja što ravnomjernijeg razvitka s ostalim područjima Republike Hrvatske.


Internet NN 147/2005
• Uvjeti propisani člankom 5. ZID ZPDDS-a odnose se na sve korisnike jednako, neovisno o njihovoj nacionalnoj pripadnosti. Prema tome, sve osobe određene Zakonom ostvaruju pravo na kupnju stana u državnom vlasništvu pod jednakim uvjetima, neovisno o njihovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama. Budući da su sve te osobe u jednakom pravnom položaju u odnosu na uvjete pod kojima ostvaruju prava propisana Zakonom, nisu osnovani navodi predlagatelja o nesuglasnosti osporenog dijela članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. godine s člankom 14. Ustava.

Internet stranice NN 147/2005
• Nesnovani su i navodi predlagatelja o nesuglasnosti osporenog dijela članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. godine s člankom 15. stavkom 1. Ustava, koji propisuje da se u Republici Hrvatskoj jamči ravnopravnost pripadnicima svih nacionalnih manjina. Nacionalna pripadnost korisnika/najmoprimaca stanova u državnom vlasništvu na područjima posebne državne skrbi nije pravno relevantna za ostvarenje prava propisanih Zakonom, pa Ustavni sud sve navode predlagatelja o diskriminatornim učincima odredbi članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. na korisnike/najmoprimce srpske nacionalne pripadnosti ocjenjuje neosnovanima.

Internet stranice NN 147/2005 • Nakon razmatranja sadržaja osporenih zakonskih odredbi kojima se uređuju ovlasti nadležnog ministarstva u vezi s davanjem u najam stanova u državnom vlasništvu korisnicima na područjima posebne državne skrbi, Ustavni sud je utvrdio da te zakonske odredbe ispunjavaju zahtjeve koje postavlja načelo vladavine prava u odnosu na određenost zakonskih odredbi i njihovu jasnoću, kao i načelo legitimnih očekivanja stranaka u odnosu na pravnu izvjesnost učinaka zakona.
Internet stranice NN 147/2005 • Temeljna nadležnost upravnih tijela je neposredna provedba zakona u konkretnim upravnim i drugim postupcima (članci 1. i 16. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 190/03. – pročišćeni tekst i 199/03.), koji je donesen na temelju članka 116. stavka 1. Ustava). S obzirom na tu nadležnost upravnih tijela, Ustavni sud nije utvrdio nesuglasnost osporenih zakonskih odredbi ni s jednom odredbom Ustava. S druge strane, ovlasti nadležnog upravnog tijela u članku 5. ZID ZPPDS-a precizno su određene, tako da nije osnovano govoriti o »slobodnoj volji upravnog tijela da rješava problematiku povratnika«.
Internet stranice NN 147/2005 • Iz navedenih razloga Ustavni sud nije prihvatio prijedlog predlagatelja za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti članka 5. ZID ZPPDS-a s člankom 3. Ustava, koji propisuje da je vladavina prava najviša vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.
Internet stranice NN 147/2005 • 13. Slijedom iznesenog, na temelju članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona riješeno je kao u točki II. izreke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 147/2005 • Odluka o objavi rješenja temelji se na članku 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Informacije NN 147/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 23. studenoga 2005. godine, donio je
Poslovne stranice NN 147/2005 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 3. stavka 3. Zakona o Državnom sudbenom vijeću (»Narodne novine« broj 58/93., 49/99., 31/00. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 129/00., i 59/05. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Pregledi NN 147/2005 • 1. Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske donio je na sjednici 2. lipnja 1993. godine Zakon o Državnom sudbenom vijeću (u daljnjem tekstu: Zakon o DSV-u). Zakon o DSV-u objavljen je u »Narodnim novinama« broj 58 od 18. lipnja 1993. godine. Sukladno članku 42., Zakon o DSV-u stupio je na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Besplatno NN 147/2005 • 2. Krunislav Olujić iz Zagreba podnio je 21. lipnja 2005. godine prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 3. stavka 3. Zakona o DSV-u.
Glasnik NN 147/2005 • Prijedlog kandidata iz reda sudaca mora osigurati zastupljenost kandidata iz sudova različite vrste i stupnja.
Propis NN 147/2005 • 3. U svom prijedlogu predlagatelj ističe da osporena odredba nije u suglasnosti s člankom 123. stavkom 3. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 56/90., 135/97., 113/2000. i 28/2001.), koji glasi:
Propis NN 147/2005 • Državno sudbeno vijeće ima jedanaest članova koje iz reda istaknutih sudaca, odvjetnika i sveučilišnih profesora pravnih znanosti bira Hrvatski sabor na način i u postupku određenim zakonom. Većina od ukupnog broja članova Državnoga sudbenog vijeća mora biti iz reda sudaca.
Propis NN 147/2005 • 4. Obrazlažući svoj prijedlog, predlagatelj navodi da osporena odredba spada u odredbe kojima se uređuje način i postupak biranja članova Državnog sudbenog vijeća (u daljnjem tekstu: DSV). Međutim, prema mišljenju predlagatelja, osporenom odredbom zakonodavac nije uvažio ustavni standard propisan člankom 123. stavkom 3. Ustava, prema kojem član DSV-a mora biti istaknuti sudac. Predlagatelj smatra da je Ustav izričito odredio kako članom DSV-a ne može biti svaki sudac, već samo istaknuti sudac, neovisno o vrsti i stupnju suda u kojemu kandidat obnaša pravosudnu funkciju. Prema mišljenju predlagatelja, Ustav ovlašćuje zakonodavca samo »operacionalizirati« i detaljno razraditi način i postupak izbora DSV-a, ali ga ne ovlašćuje razradom postupka mijenjati izričite ustavne odredbe.
Propis NN 147/2005 • Zaključno, osporena zakonska odredba kategorički propisuje da se pri predlaganju kandidata za članove DSV-a mora poštivati zastupljenost kandidata iz sudova različite vrste i stupnja. Stoga je njome, prema mišljenju predlagatelja, sjednica Vrhovnog suda, kod utvrđivanja liste kandidata za članove DSV-a, vezana do mjere kada ravnomjerna zastupljenost sudaca iz sudova različitih vrsta i stupnja ide na štetu ostvarivanja ustavnog standarda prema kojemu samo istaknuti sudac može biti član DSV-a.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 47/03, Broj 60/05, Broj 68/08, Broj 60/08, Broj 138/08, Broj 61/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled