PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 147/2005 • »(1) Republika Hrvatska će poticati povratak i ostanak stanovništva koje je prebivalo na područjima posebne državne skrbi prije Domovinskog rata te naseljavanje državljana Republike Hrvatske svih djelatnosti i zanimanja koji mogu pridonijeti gospodarskom i društvenom razvoju područja posebne državne skrbi.
NN 147/2005 • (2) Povratak i ostanak te naseljavanje stanovništva na područja posebne državne skrbi poticat će se i stambenim zbrinjavanjem na jedan od sljedećih načina:
NN 147/2005 • (3) Pravo na stambeno zbrinjavanje iz stavka 2. ovoga članka, može ostvariti osoba ili članovi njenog domaćinstva (u daljnjem tekstu: korisnik):
NN 147/2005 • – ako nemaju u vlasništvu ili suvlasništvu obiteljsku kuću ili stan na području Republike Hrvatske, ili ako istu nisu prodali, darovali, ili na bilo koji drugi način otuđili nakon 8. listopada 1991., odnosno ako nisu stekli pravni položaj zaštićenog najmoprimca,
NN 147/2005 • – ako nemaju u vlasništvu ili suvlasništvu obiteljsku kuću ili stan na području država nastalih raspadom SFRJ, ili da iste nisu prodali, darovali, ili na bilo koji drugi način otuđili nakon 8. listopada 1991., odnosno nisu stekli pravni položaj zaštićenog najmoprimca.
NN 147/2005 • Korisnik prava na stambeno zbrinjavanje prema odredbama ovoga Zakona ostvarit će to pravo kad ispuni uvjete iz alineja ovoga stavka do stupanja na snagu ovoga Zakona.
NN 147/2005 • Navedene zakonske odredbe predlagatelj smatra nesuglasnima s člancima 3., 14. i 15. Ustava Republike Hrvatske.
NN 147/2005 • 8. Mjerodavne odredbe Ustava u konkretnom ustavnosudskom postupku sadržane su u članku 3. i članku 14. Ustava.
NN 147/2005 • 9. Zakonom o područjima posebne državne skrbi utvrđuju se područja o kojima Republika Hrvatska posebno skrbi, kao i poticajne mjere za njihovu obnovu i razvitak (članak 1. Zakona).
NN 147/2005 • Prema članku 2. Zakona o područjima posebne državne skrbi, područja posebne državne skrbi utvrđuju se, između ostaloga, i radi otklanjanja posljedica rata i bržeg povratka prognanika i izbjeglica. Prava iz tog Zakona ostvaruju fizičke osobe koje imaju prebivalište i borave na područjima posebne državne skrbi, te pravne osobe koje imaju sjedište na područjima posebne državne skrbi (u daljnjem tekstu: korisnici).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 147/2005 • Jedna od poticajnih mjera, propisana radi ostvarenja prethodno navedene svrhe Zakona o područjima posebne državne skrbi, jest i stambeno zbrinjavanje korisnika radi njihova povratka i ostanka na područjima posebne državne skrbi, pod uvjetima propisanim člankom 5. ZID ZPPDS-a iz 2002.
NN 147/2005 • Ostajući u okviru sadržaja prijedloga predlagatelja, Ustavni sud razmotrio je zakonske uvjete pod kojima se daju u najam stanovi u državnom vlasništvu na područjima posebne državne skrbi. To su sljedeći uvjeti:
NN 147/2005 • – da korisnik na dan stupanja na snagu ZID ZPPDS-a iz 2002. (to jest, 2. kolovoza 2002.) nije imao u vlasništvu ili suvlasništvu obiteljsku kuću ili stan niti na području Republike Hrvatske niti na području država nastalih raspadom SFRJ, odnosno
NN 147/2005 • – da korisnik obiteljsku kuću ili stan, koju je imao u vlasništvu ili suvlasništvu na navedenim područjima, nije prodao, darovao, ili na bilo koji drugi način otuđio nakon 8. listopada 1991., odnosno
NN 147/2005 • – da korisnik nije stekao pravni položaj zaštićenog najmoprimca.
NN 147/2005 • Zakon o područjima posebne državne skrbi, prema tome, priznaje pravo na stambeno zbrinjavanje (među ostalima) i osobama koje su prebivale na područjima posebne državne skrbi prije Domovinskog rata, a nikada nisu bile nositelji stanarskog prava, kao i onima koje su bile nositelji stanarskog prava, ali su ga izgubile po odredbama mjerodavnih zakona, a da istodobno nisu stekle položaj zaštićenog najmoprimca.
NN 147/2005 • Sukladno tome, predlagatelj polazi od pogrešnog pristupa kad ustavnost ZID ZPPDS-a iz 2002. (ali i ZID ZPPDS-a iz 2000.) osporava zbog toga što se »ovom izmjenom i dopunom uopće ne rješava status bivših nositelja stanarskih prava na stanovima u državnom vlasništvu«, odnosno »ne rješava i pitanje ranijih nositelja stanarskog prava koji su u roku od 90 dana tražili zaštitu tog prava, odnosno zadržavanje prava primjenom zakonskih zaštitnih mjera zahtjevom za predaju u posjed i zahtjevom za otkup stana«. Pitanja koja postavlja predlagatelj, naime, uopće nisu predmet uređenja Zakona o područjima posebne državne skrbi.
NN 147/2005 • Razmotre li se podrobno navodi predlagatelja, postaje razvidno da on zapravo osporava gubitak svoga stanarskog prava po sili članka 2. Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju, kojim je bilo propisano da stanarsko pravo na stanovima u društvenom vlasništvu, državnom vlasništvu, odnosno vlasništvu pravnih osoba koje su to vlasništvo stekle na temelju posebnih propisa, a nalaze se na ranije okupiranom, sada oslobođenom teritoriju Republike Hrvatske, prestaje po sili zakona ako je nositelj stanarskog prava isti napustio i ne koristi ga dulje od 90 dana od dana stupanja na snagu tog Zakona (to jest, od 27. rujna 1995. godine). Predlagatelj ujedno osporava i ustavnost Zakona o prestanku važenja Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju (»Narodne novine« broj 101 od 28. srpnja 1998.), navodeći razloge zbog kojih nije u ostavljenom roku mogao ispuniti uvjete za zadržavanje stanarskog prava na stanu koji je napustio tijekom Domovinskog rata.
NN 147/2005 • Ustavni sud u tom smislu napominje da je neosnovano osporavati ustavnost Zakona o područjima posebne državne skrbi na način da ga se stavi u kontekst učinaka koje je prethodno proizveo neki drugi zakon (konkretno: u kontekst prethodnog gubitka stanarskog prava po sili Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju), jer sporna pitanja koja postavlja predlagatelj (gubitak stanarskog prava i njegovi pravni učinci) uopće nisu predmet uređenja osporenih odredbi članka 5. ZID ZPPDS-a.
NN 147/2005 • 10. Predlagatelj osporava ustavnost članka 5. ZID ZPPDS-a i u dijelu kojim zakonodavac propisuje obvezu desetogodišnjeg neprekidnog prebivanja u stanu u državnom vlasništvu kao uvjet da korisnik/najmoprimac stana stekne pravo na kupnju stana. Ističe da je »ovom zakonskom odredbom oštećen i da je ta zakonska odredba protivna u prvom redu članku 14. stavku 2. Ustava RH o jednakosti svih pred zakonom«, budući da se njome ograničava »pravo otkupa na 10 godina neprekidnog prebivanja u stanu radi sticanja vlasništva«, dok je s druge strane »ogromna većina građana RH bez ikakvih uvjeta o vremenskom korištenju stana u državnom vlasništvu, stanove mogla otkupiti po Zakonu o prodaji stanova«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 77/08, Broj 151/05,
Broj 19/98, Broj 126/99,
Broj 30/02, Broj 85/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE