PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-12-147-2838 NN 147/2005

• Pod stanom iz članka 8. stavka 2. Zakona o područjima posebne državne skrbi smatra se stan u državnom vlasništvu na području posebne državne skrbi koji se daje u najam određenim osobama koje nemaju u vlasništvu stan ili obiteljsku kuću u Republici Hrvatskoj, u postupku i na način propisan zakonom.


Stranica 2005-12-147-2838 NN 147/2005

• Ističući da je Zakon o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine« broj 43/92. – pročišćeni tekst, 69/92., 25/93., 26/93., 48/93., 2/94., 58/95., 11/96., 11/97., 68/98., 96/99., 120/00. i 94/01.) »i dalje na snazi«, predlagatelj napominje da »osobe koje su stekle pravo koristiti stan, ako nemaju u vlasništvu useljivu kuću ili stan, imaju pravo na otkup«.


Stranica 2005-12-147-2838 NN 147/2005

• Uspoređujući pravnu situaciju uređenu Zakonom o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo s pravnom situacijom uređenom ZID ZPPDS-om iz 2000., predlagatelj utvrđuje da je kao povratnik »ovom zakonskom odredbom oštećen i da je ta zakonska odredba protivna u prvom redu članku 14. stavku 2. Ustava RH o jednakosti svih pred zakonom«, budući da se njome ograničava »pravo otkupa na 10 godina neprekidnog prebivanja u stanu radi sticanja vlasništva«, dok je s druge strane »ogromna većina građana RH bez ikakovih uvjeta o vremenskom korištenju stana u državnom vlasništvu, stanove mogla otkupiti po Zakonu o prodaji stanova«.


Stranica 2005-12-147-2838 NN 147/2005

• Predlagatelj zaključuje da »nama povratnicima određuje se rok nakon povratka i dobijanja stana po odredbi članka 14. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima..., i nameće se dodatni uvjet od 10 godina za sticanje vlasništva«.


Internet NN 147/2005
• 2. Hrvatski sabor je na sjednici održanoj 12. srpnja 2002. godine donio Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 88/02.; u daljnjem tekstu: ZID ZPPDS iz 2002.), koji je stupio na snagu 2. kolovoza 2002. godine. U članku 5. ZID ZPPDS-a iz 2002. propisano je da se članak 8. Zakona o područjima od posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 44/96., 57/96. – ispr., 124/97., 73/00., 87/00. – ispr.) mijenja, pa je Ustavni sud pozvao predlagatelja da se očituje ostaje li kod podnesenog prijedloga, a ako ostaje, da navede u odnosu na koju zakonsku odredbu.

Internet stranice NN 147/2005
• U podnesku od 10. svibnja 2003. godine predlagatelj ističe da »u cijelosti ostaje kod ustavne tužbe od 28. 3. 2001. g. u svezi preispitivanja ustavnosti članka 8. stavak 1. i 10. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o područjima od posebne državne skrbi«.

Internet stranice NN 147/2005 • 3. Budući da je predlagatelj ostao kod prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom dijela članka 6. ZID ZPPDS-a iz 2000., Ustavni sud ga smatra prijedlogom podnesenim na temelju članka 56. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon).
Internet stranice NN 147/2005 • Prema članku 128. alineji 3. Ustava i članku 56. stavka 1. Ustavnog zakona, Ustavni sud može ocjenjivati ustavnost zakona, odnosno pojedinih njihovih odredaba, iako su oni prestali važiti, ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije proteklo više od godinu dana.
Internet stranice NN 147/2005 • U okviru ovlaštenja sadržanog u članku 56. stavku 1. Ustavnog zakona, Ustavni sud nije našao razloge koji bi opravdali pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenog dijela članka 6. ZID ZPPDS-a iz 2000. nakon što su te zakonske odredbe bitno izmijenjene ZID ZPPDS-om iz 2002. godine, pa u osporenom sadržaju više nisu na snazi.
Internet stranice NN 147/2005 • 4. Slijedom iznesenog, na temelju članka 56. stavka 1. u vezi s člankom 32. Ustavnog zakona riješeno je kao u točki I. izreke ovog rješenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 147/2005 • 5. U istom podnesku od 10. svibnja 2003. godine predlagatelj proširuje prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i na dijelove novog članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002., navodeći »da bi trebalo preispitati ustavnost i ovoga članka 5. (»Narodne novine« br. 88/02), jer (...) je protuustavan. Ovo iz razloga što je ova izmjena i dopuna u članku 5. još pogubnija za povratnike srpske nacionalnosti koji se vraćaju ili su se vratili u domovinu Hrvatsku«.
Informacije NN 147/2005 • Predlagatelj ističe da se »ovom izmjenom i dopunom uopće ne rješava status bivših nositelja stanarskih prava na stanovima u državnom vlasništvu ili u objektima koji su obuhvaćeni Zakonom o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine (»Narodne novine« broj 92/96., 39/99., 42/99. – ispravak, 92/99., 43/00., 131/00., 21/01., 65/01., 118/01., 80/02. i 81/02. – ispravak), odnosno tzv. zaštićenih najmoprimaca«.
Poslovne stranice NN 147/2005 • Predlagatelj zaključuje da »ovim izmjenama nije riješeno temeljno pravo bivših nositelja stanarskih prava, kojima nije oduzeto stanarsko pravo pojedinačnim aktima upravnih tijela ili sudova temeljem Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju i Zakona o prestanku primjene tog Zakona«, pri čemu navodi svoj slučaj gubitka stanarskog prava po sili Zakona o davanju u najam stanova na oslobođenom teritoriju (»Narodne novine« broj 73 od 29. rujna 1995.), koji smatra nepravednim. Osobito napominje da je u članku 5. ZID ZPPDS-a uređeno pitanje »tko su osobe koje će dobiti rješenje prava na dom, a da se pri tome ne rješava i pitanje ranijih nositelja stanarskog prava koji su u roku od 90 dana tražili zaštitu tog prava, odnosno zadržavanje prava primjenom zakonskih zaštitnih mjera zahtjevom za predaju u posjed i zahtjevom za otkup stana«. Navedeno objašnjava na konkretnom primjeru, opisujući svoj slučaj.
Pregledi NN 147/2005 • Smatra da »danas, novim izmjenama i dopunama po članku 5. Zakona ostaje fakultativno na volji Ministarstvu razvitka, obnove i graditeljstva RH, kome i pod kojim uvjetima će se riješiti stambeno pitanje i na koji način, dakle, ostavlja se na volji upravnom tijelu da uopće rješava problematiku povratnika, pa je ovim jednakost po rasnoj, nacionalnoj, vjerskoj i drugoj osnovi iz članaka 14. i 15. Ustava (...) i članka 14. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda povrijeđena«.
Besplatno NN 147/2005 • Predlagatelj na kraju iznova ističe svoj temeljni prigovor koji se odnosi na rok od 10 godina koji zakonodavac postavlja kao uvjet za stjecanje prava vlasništva na dodijeljenoj nakretnini. »Ovim vremenskim uvjetom diskriminira se ravnopravnost građana po spolu, rasi, i dr., jer oni koji su ranije otkupili stanove, zadržali iste ili su ih nakon 5 godina nakon integracije i oslobođenja okupiranih dijelova RH dobili u vlasništvo bez bilo kakovih, a pogotovo bez vremenskih ograničenja«, pa je osporenim zakonskim odredbama »ugrožena vladavina prava garantirana Ustavom RH, pa se ustraje u ovoj tužbi«.
Glasnik NN 147/2005 • 6. Ustavni sud je u postupku ispitivanja osnovanosti pokretanja postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih zakonskih odredbi utvrdio da je uslijed brojnih izmjena i dopuna Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 44/96., 57/96. – ispr.) otežano praćenje zakonskog teksta, uključujući i odredbe koje predlagatelj osporava. Zakon je višekratno mijenjan i dopunjavan (»Narodne novine« broj 124/97., 73/00., 87/00 – ispr., 69/01. – Uredba o izmjeni Zakona, 94/01., 88/02.), pri čemu je numeracija članaka kojima se mijenjao ili dopunjavao prethodni zakonski tekst bila različita, pa je Ustavni sud u konkretnom slučaju uvažio sadržaj prijedloga predlagatelja i prema njemu utvrdio koje se zakonske odredbe osporavaju, neovisno o oznaci članka, odnosno stavaka koje predlagatelj navodi u prijedlogu.
Propis NN 147/2005 • Iako nije u neposrednoj vezi s konkretnim ustavnosudskim predmetom, Ustavni sud smatra potrebnim napomenuti da je pročišćeni tekst Zakona o područjima posebne državne skrbi objavljen 2003. godine (»Narodne novine« broj 26/03.), čime je još više otežano praćenje samog zakonskog teksta, jer je u pročišćenom tekstu dotadašnja numeracija članaka potpuno izmijenjena, tako da su osporene odredbe, primjerice, sadržane u članku 7. Nakon objave pročišćenog teksta, Hrvatski sabor iznova je donio Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine« broj 42/05.), kojim je izmijenio članak 14.a (ne označavajući pri tome u kojim je izmjenama on dodan u zakonski tekst), a da istodobno, u pročišćenom tekstu, objavljenom prije njegove posljednje izmjene, uopće ne postoji članak numeriran oznakom 14.a.
Propis NN 147/2005 • Stajalište Ustavnog suda o pravnoj naravi i zahtjevima koji se odnose na vjerodostojnost sadržaja i istovjetnost brojčanih oznaka unijetih u pročišćeni tekst zakona sadržano je u rješenju Ustavnog suda, broj: U-I-2597/2003 od 12. siječnja 2005. (»Narodne novine«, broj 11/05.).
Propis NN 147/2005 • Osporene zakonske odredbe Ustavni sud u ovom rješenju označava prema izvornoj numeraciji na dan stupanja na snagu ZID ZPPDS-a iz 2000. i 2002., to jest kao članak 6. ZID ZPPDS-a iz 2000. i članak 5. ZID ZPPDS-a iz 2002.
Propis NN 147/2005 • 7. Sukladno navedenom, iz sadržaja prijedloga može se zaključiti da predlagatelj osporava ustavnost sljedećih dijelova odredbi članka 5. ZID ZPPDS-a iz 2002.:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 1/01, Broj 36/05, Broj 73/08, Broj 18/09, Broj 94/94, Broj 1/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled