PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 90/2008 • Prema navodima Ministarstva, poduzetnik Lošinjska plovidba – Brodarstvo d.d. jedini je nacionalni linijski brodar u Republici Hrvatskoj te kao takav nema konkurencije unutar mreže hrvatskih brodara u međunarodnoj plovidbi i koji ima obvezujuće ugovore s više megabrodara o obavljanju usluge feeder servisa, servisa koji je, između ostalog, uključen u pojam međuobalnog povezivanja.
NN 90/2008 • Republika Hrvatska donošenjem Strategije prometnog razvitka iz 1999. prepoznala je važnost razvijanja ekološki neškodljivog, a gospodarsko korisnog prijevoza s posebnim naglaskom na važnosti kombiniranog prijevoza u svrhu zaštite prirodnih vrednota i očuvanja čistog okoliša. Strategijom je određeno da u razdoblju do 2010. osobitu pažnju treba posvetiti razvoju linijskog brodarstva, a radi unapređenja hrvatske vanjskotrgovinske razmjene, privlačenja tranzitnih tereta iz susjednih zemalja, sve u cilju korištenja hrvatskih luka i ostale prometne infrastrukture.
NN 90/2008 • U postupku je utvrđeno kako međuobalno povezivanje, u odnosu na prijevoz tereta cestovnim putovima, nesumnjivo dovodi do zaštite okoliša. Iz priloženog izračuna dokazano je da se prilikom davanja 1 eura subvencije feeder servisu ostvari ušteda od 1,8 eura u korist zaštite okoliša što dovodi do zaključka da međuobalno povezivanje kao jedan od oblika kombiniranog prijevoza ima manji negativni utjecaj na okoliš u odnosu na prijevoz tereta cestovnim putovima.
NN 90/2008 • Feeder servis u Republici Hrvatskoj osnovan je u travnju 1999., u svrhu jačanja konkurentnosti hrvatskih luka Rijeke i Ploče te hrvatskog prometnog pravca. Osnovna zadaća feeder servisa bila je povezivanja ovih luka s prekrcajnim kontejnerskim terminalima Gioia Tauro, Taranto i Malta. S vremenom se feeder servis proširio na luke Kopar (Republika Slovenija), Venecija (Italija), Taranto (Italija), te Bar, te na hrvatske luke Zadar i Split.
NN 90/2008 • Poduzetnik Lošinjska plovidba – Brodarstvo d.d. u početku je feeder servis održavao tjedno samo s jednim ro-ro kontejnerskim brodom (Lipa) što se od samog početka smatralo najsigurnijom feeder uslugom na Mediteranu. Danas se koriste ukupno tri broda od kojih brod Lošinj prometuje na relaciji Gioia Tauro – Bar – Split – Zadar, dok na drugoj liniji Gioia Tauro – Ploče prometuje brod Susak ili brod Srakane.
NN 90/2008 • Nadalje, feeder servisom potiče se preusmjeravanje prometa s cestovnih koridora na ekološki prihvatljivije (morske) putove, potiče razvoj nedovoljno iskorištenih lučkih i prometnih kapaciteta, prometnu povezanost Europske unije s njenim rubnim područjima te perifernim regijama te usmjerava pomorski promet na korištenje Pan – europskih transportnih koridora Vb i Vc.
NN 90/2008 • Vezano uz navedenu subvenciju, Ministarstvo je odredilo na kojim će se linijama poduzetniku Lošinjska plovidba – Brodarstvo d.d. nadoknađivati troškovi obavljanja usluge međuobalnog povezivanja. Riječ je o linijama Gioia Tauro – Bar – Split – Zadar i Gioia Tauro – Ploče. Na svakoj od ovih linija, poduzetnik Lošinjska plovidba – Brodarstvo d.d. planira koristiti po jedan brod.
NN 90/2008 • U Tabeli 1. Ministarstvo je prikazalo izračun troškova i prihoda na navedenim linijama.
NN 90/2008 • Tabela 1. PLAN PRIHODA, RASHODA I DRŽAVNIH POTPORA ZA ME?UOBALNO POVEZIVANJE
NN 90/2008 • Izvor: dokumentacija poduzetnika Lošinjska plovidba – Brodarstvo d.d.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 90/2008 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja razmatralo je Program Međuobalna plovidba 2008. do 2010., namijenjenu poduzetniku Lošinjska plovidba – Brodarstvo d.d. na svojoj 101. sjednici održanoj 12. ožujka 2008.
NN 90/2008 • Vijeće je prvenstveno trebalo utvrditi je li kriterij za isplatu subvencije ovom poduzetniku za pokriće troškova poslovanja, predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
NN 90/2008 • Stoga je, prilikom donošenja odluke, Vijeće uzelo u obzir sve činjenice iz dostavljene dokumentacije, te je utvrđeno da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama iz članka 3. stavak 1. ZDP-a, jer će se sredstva dodijeliti iz državnog proračuna; utvrđeno je kako sredstva predstavljaju potporu koja korisniku potpore donosi ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; utvrđeno je kako se u konkretnom slučaju predložena sredstva dodjeljuju korisniku na selektivnoj osnovi te kako takvom dodjelom postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz SSP-a.
NN 90/2008 • Člankom 4. stavak 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisnicima državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkama 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.
NN 90/2008 • Vijeće je zatim trebalo utvrditi postoji li mogućnost primjene izuzeća temeljem članka 4. stavka 3. točke e) ZDP-a, odnosno mogu li se navedena financijska sredstva namijenjena pokriću troškova poslovanja koja, u principu, predstavljaju zabranjenu državnu potporu, smatrati kompenzacijom poduzetniku za obavljanje usluge međuobalnog povezivanja koji bi bez državnih potpora bio onemogućen u obavljanju usluge prijevoza, uz uvjet da državna potpora predstavlja isključivo naknadu za obavljanje i provedbu te usluge.
NN 90/2008 • Vijeće je u postupku, sukladno članku 6. stavku 4. ZDP-a i članku 70. stavku 2. SSP-a, primijenilo i propise Europske unije, te je utvrđeno kako je točkom 10. Smjernica Zajednice broj 13/04 predviđena mogućnost da država članica dodijeli potporu za međuobalno povezivanje.
NN 90/2008 • Točkom 10. Smjernica Zajednice međuobalno povezivanje shvaća se kao kretanje tereta i putnika morskim putem između luka u zemljopisnoj Europi ili između tih luka i luka u neuropskim zemljama s obalom na zatvorenim morima koja graniče s Europom.
NN 90/2008 • Državna potpora za međuobalno povezivanje mora ispunjavati sljedeće uvjete:
NN 90/2008 • – potpora ne smije trajati dulje od tri godine i njezina svrha mora biti financiranje brodarske usluge kojom se povezuju luke;
NN 90/2008 • – usluga mora biti takva da omogući odvijanje cestovnog prijevoza (prvenstveno tereta) u cijelosti ili djelomice morskim putem, bez preusmjeravanja pomorskog prometa na način koji je suprotan zajedničkom interesu;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 24/93, Broj 22/96,
Broj 179/04, Broj 177/04,
Broj 68/05, Broj 42/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE