PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-10-109-3207 NN 109/2007

• Promatrač ne smije tonski ili video snimati rad izbornog tijela. Također, ne smije nositi oznake političkih stranaka odnosno udruga nacionalnih manjina, oznake ili fotografije kandidata ili na bilo koji drugi način utjecati na birače.


Stranica 2007-10-109-3207 NN 109/2007

• 17. Ova Pravila stupaju na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.


Stranica 2007-10-109-3207 NN 109/2007

• Upravni sud Republike Hrvatske u Vijeću sastavljenom od sudaca Ane Berlengi Fellner kao predsjednice Vijeća, Ljiljane Karlovčan-?urović i Sanje Štefan kao članova Vijeća, te sudske savjetnice Ivane Horvat kao zapisničarke, u upravnom sporu tužitelja Predsjednika raspuštenog Gradskog vijeća Grada Osijeka prof. dr. Andrije Pozderovića, protiv rješenja tužene Vlade Republike Hrvatske, klasa:015-01/07-02/03, urbroj: 5030106-07-1 od 12. listopada 2007. godine, radi raspuštanja Gradskog vijeća Grada Osijeka, u nejavnoj sjednici vijeća održanoj dana 24. listopada 2007.,


Stranica 2007-10-109-3207 NN 109/2007

• Osporenim rješenjem Vlade Republike Hrvatske od 12. listopada 2007. godine raspušteno je Gradsko vijeće Grada Osijeka, a vijećnicima Gradskog vijeća prestao je mandat (točka I.), odlučeno je da će Vlada Republike Hrvatske imenovati posebnim rješenjem povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Gradu Osijeku (točka II.). Nadalje, da će povjerenik Vlade Republike Hrvatske preuzeti sve ovlasti Gradskog vijeća, gradonačelnika i Gradskog poglavarstva Grada Osijeka (točka III.), te da se sredstva za rad povjerenika Vlade Republike Hrvatske osiguravaju iz Gradskog proračuna (točka IV.) i da je navedeno rješenje konačno i stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama« (točka V.).


Internet NN 109/2007
• U tužbi tužitelj u bitnome navodi da je Vlada Republike Hrvatske osporenim rješenjem raspustila Gradskog vijeće Grada Osijeka na temelju članka 84. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Navodi da je navedenom odredbom propisano da će Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Središnjeg državnog ureda za upravu raspustiti predstavničko tijelo ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih težih povreda zakona i drugih propisa. Tužitelj navodi da predstavničko tijelo nije donijelo niti jedan opći akt suprotan Ustavu, zakonu i drugom propisu, te da nije učestalo povrijedilo odredbe zakona i drugih propisa. Ako nitko nije podno Ustavnom sudu Republike Hrvatske niti jedan prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti općih akta predstavničkog tijela, smatra da nije bilo osnove da se donese osporena odluka, budući nije donesen niti jedan akt suprotan Ustavu i zakonu.

Internet stranice NN 109/2007
• Isto tako tužitelj ističe da predstavničko tijelo nije u svom radu činilo učestalo teže povrede zakona i drugih propisa. U tužbi se poziva na presudu Upravnog suda broj: Zpa-9/2006 od 1. lipnja 2006. godine, te navodi da je u tu odluku Ustavni sud ukinuo 4. travnja 2007. godine.

Internet stranice NN 109/2007 • Osim toga, tužitelj ističe da je rješenje o raspuštanju predstavničkog tijela konačno i stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«. Navodi, da je rješenje objavljeno u »Narodnim novinama« broj: 104 od 12. listopada 2007. ali bez obrazloženja, te se isto nije moglo ni na koji način razmatrati od dana objave čime je povrijeđen članak 85. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, a tužitelj onemogućen da koristi zakonom osiguran rok za podnošenje tužbe. Na taj način povrijeđena je odredba Zakona o upravnom postupku koji propisuje da svako rješenje pored ostalog mora imad obrazloženje i uputa o pravnom lijeku.
Internet stranice NN 109/2007 • Tužitelj predlaže da se tužba uvaži i osporeno rješenje poništi.
Internet stranice NN 109/2007 • Vlada Republike Hrvatske u odgovoru na tužbu ističe da je donijela odluku o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka temeljem članka 84. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, zbog težih povreda zakona i drugih propisa koje je Gradsko vijeće počinilo na svojoj 8. i 23. sjednici, a koje povrede su takove prirode da se izvršene radnje ne mogu ispraviti tj. da se utvrdene nezakonitosti i nepravilnosti ne mogu otkloniti.
Internet stranice NN 109/2007 • Rješenje Vlade Republike Hrvatske temelji se na odluci Ustavnog suda te na odluci Središnjeg državnog ureda za upravu donesenoj u postupku provedbe nadzora nad zakonitošću rada Gradskog vijeća Grada Osijeka provedenog na temelju članka 78. Zakona za 8. i 23. sjednice Gradskog vijeća. Što se tiče 8. sjednice Vlada ističe da je Središnji državni ured za upravu svojom odlukom od 4. travnja 2006. godine poništio 8. sjednicu Gradskog vijeća. Upravni sud je, istina, ukinuo predmetu odluku Središnjeg državnog ureda za upravu odlukom broj Zpa-9/2006 od 1. lipnja 2006. godine, ali je Ustavni sud Republike Hrvatske odlukom U-III-2678/2006 od 4. travnja 2007. ukinuo navedenu presude Upravnog suda pa je time odluka Središnjeg državnog ureda za upravu od 4. travnja 2006. godine o nezakonitosti rada Gradskog vijeća Grada Osijeka na 8. sjednici ostala na snazi kao zakonita.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 109/2007 • U odnosu ma navode tužitelja da Središnji državni ured za upravu nije nadležan poništiti odluke i druge opće akte koje donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, pa tako niti odluke donijete na 23. sjednici Gradskog vijeća, već da su u provođenju nadzora nad zakonitošću rada i akata ovlasti tijela državne uprave propisane odredbom članka 65. Zakona o sustavu državne uprave, Vlada Republike Hrvatske ističe da je Upravni sud već u više navrata zauzeo stajalište da tijelo državne uprave ovlašteno za provedbu nadzora odlučuje koje će mjere poduzeti u slučaju kada u provedbi nazora utvrdi da su počinjenje određene nezakonitosti i nepravilnosti.
Informacije NN 109/2007 • Što se tiče navoda da je odluka donijeta bez stvarno utvrđenog činjeničnog stanja i bez uvida u relevantnu dokumentaciju Vlada ističe da je Središnji državni ured za upravu dana 9. listopada 2007. godine zatražio od Predstojnika državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji dostavu cjelokupne dokumentacije za 23. sjednicu Gradskog vijeća. Kako je navedena dokumentacija putem telefaksa istog dana dostavljena u Središnji državni ured za upravu, a temeljem te dokumentacije, koja je drugog dana uspoređena s dostavljenom pisanom dokumentacijom, izvršen je upravni nadzor nad 23. sjednicom Gradskog vijeća Grada Osijeka.
Poslovne stranice NN 109/2007 • Vlada Republike Hrvatske također smatra da su neutemeljeni navodi tužitelja da je Središnji državni ured za upravu bez zakonske osnove poništio akte donijete na 23. sjednici Gradskog vijeća zbog povrede članka 8. stavka 3. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljem tekstu: Izborni zakon). Ovo iz razloga što iz rješenja Središnjeg državnog ureda za upravu, zapisnika s 23. sjednice Gradskog vijeća, te dopisa predsjednice HSLS-a ?urđe Adlešić od 26. rujna 2007. proizlazi da je nakon izbora gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika iz redova vijećnika izabranih na koalicijskoj listi iz reda HSLS-a, na prijedlog mandatnog povjerenstva vijeća, prihvaćeno izvješće mandatnog povjerenstva po kojem su kao vijećnici dužnost počeli obnašati Željko Koški i Željko Lazanin, a koje je kao zamjenike predložio Zlatko Benašić dopisom od 13. rujna 2007., iako je predsjednica HSLS-a ?urđa Adlešić raspustila Izvršni odbor ogranka HSLS-a Osijek dana 14. rujna 2007.
Pregledi NN 109/2007 • Nadalje, iz odgovora na tužbu proizlazi da je prema mišljenju tuženog tijela Gradsko vijeće u takvom nezakonitom sastavu nastavilo s nezakonitim radom i odlučivanjem i da je Gradsko poglavarstvo izabralo protivno članku 46. stavka 1. Zakona.
Besplatno NN 109/2007 • Stoga Vlada Republike Hrvatske predlaže da Sud tužbu odbije. Tužba nije osnovana.
Glasnik NN 109/2007 • Iz spisa predmeta proizlazi da je Vlada Republike Hrvatske temeljem odredbe članka 84. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj:33/01, 60/01 i 129/05) donijela rješenje o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka.
Propis NN 109/2007 • Odredbom članka 84. stavka I. točke 3. propisano je da će na prijedlog Središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske raspustiti predstavničko tijelo ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih, težih povreda zakona i drugih propisa.
Propis NN 109/2007 • Dakle, iz navedenog je razvidno da Vlada Republike Hrvatske može raspustiti predstavničko tijelo na prijedlog Središnjeg tijela državne uprave u dvije situacije: 1. ako tijelo učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu i 2. zbog učestalih, težih povreda zakona i drugih propisa.
Propis NN 109/2007 • Iz obrazloženja rješenja Vlade Republike Hrvatske proizlazi da je Vlada Republike Hrvatske raspustila Gradsko vijeće Grada Osijeka zbog učestalih, težih povreda zakona, drugih propisa te samog Ustava Republike Hrvatske. Stoga prigovor tužitelja da Gradsko vijeće Grada Osijeka nije donijelo niti jedan opći akt suprotan Ustavu, zakonu ili drugom propisu nije od utjecaja na zakonitost osporenog rješenja, budući da odluka o raspuštanju Gradskog vijeća nije ni donesena zbog toga što bi Gradsko vijeće donosilo opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu.
Propis NN 109/2007 • Naime, u postupku je utvrđeno da je u nadzoru nad zakonitošću rada Gradskog vijeća Grada Osijeka u 2006. godini Središnji državni ured za upravu poništio odlukom klasa: 023-01/06-01/0137od 4. travnja 2006. 8. sjednice Gradskog vijeća održanu dana 7. ožujka 2006. Upravni sud je svojom odlukom broj Zpa-9/2006. od 1. lipnja 2006. ukinuo navedenu odluku Središnjeg državnog ureda za upravu. Međutim, nakon toga je Ustavni sud Republike Hrvatske postupajući po ustavnoj tužbi odlukom U-III-2678/2006 od 4. travnja 2007. objavljenoj u »Narodnim novinama« broj: 42/2007 ukinuo navedenu odluku Upravnog suda Republike Hrvatske utvrdivši da je osporenom presudom Upravni sud Republike Hrvatske povrijedio ustavno pravo podnositelja ustavne tužbe na jednakost pred zakonom zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava i ustavno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu zajamčeno člankom 132. Ustava, te utvrdio da je Gradsko vijeće Grada Osijeka u svom radu povrijedilo članak 34. stavak 4. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i članak 115. stavak 4. i S. poslovnika Gradskog vijeća Grada Osijeka (»Službeni glasnik Grada Osijeka«, broj: 1a/05, 5105 i 8/05). Na taj je način odluka Središnjeg državnog ureda za upravu o nezakonitosti rada Gradskog vijeća Grada Osijeka ostala na snazi.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 116/08, Broj 63/97, Broj 2/01, Broj 17/90, Broj 154/08, Broj 61/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled