PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 74/2008 • Rb.OpisBroj prodanih karata u 2009.Prosječna prodajna cijena bez PDV-a u kunama za 2009.Prosječna tržišna cijena karata na temelju troškova 2009.Razlika(5-4)Neostvareni prihod za 2009.
NN 74/2008 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je zahtjev Grada Zagreba na svojoj 105. sjednici, održanoj 8. svibnja 2008. Pri donošenju odluke, Vijeće je uzelo u obzir cjelokupnu dostavljenu dokumentaciju.
NN 74/2008 • Naime, Vijeće je prvenstveno tijekom postupka trebalo utvrditi je li financijska sredstva koja se odnose na pokriće troškova prijevoza te plaćanje po kreditima, a koja predstavljaju operativne troškove ZET-a za 2008., predstavljaju državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
NN 74/2008 • Prilikom utvrđivanja predstavljaju li financijska sredstva koja se odnose na subvencije za pokriće troškova prijevoza te plaćanja po kreditima državnu potporu, Vijeće je razmotrilo jesu li ispunjeni svi uvjeti iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, odnosno je li riječ o transferu državnih sredstva, je li sredstva predstavljaju potporu koja korisniku potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; je li se predložena sredstva dodjeljuju korisniku na selektivnoj osnovi; je li dodjelom predloženih sredstva postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja, davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobiti u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz SSP-a.
NN 74/2008 • Vijeće je utvrdilo da je temeljem Odluke o javnom linijskom gradskom prijevozu i Ugovora o pružanju komunalne usluge i sufinanciranju putnika u javnom prijevozu, javni prijevoz na području Grada Zagreba isključivo povjeren ZET-u, da ima karakter obavljanja službe od općeg ekonomskog interesa te da ne postoji mogućnost da neki drugi poduzetnik obavlja javni prijevoz (tramvaj, autobus, žičara i uspinjača) na području Grada Zagreba. Dok je Zakonom o komunalnom gospodarstvu određeno je da se obveza prijevoza putnika obavlja kao javna služba te da prijevoz putnika u javnom prijevozu određuju jedinice lokalne samouprave za čija se područja prijevoz obavlja.
NN 74/2008 • Dakle, iz činjenica utvrđenih tijekom postupka proizlazi da pristup tržištu obavljanja javnog prijevoza za područje Grada Zagreba još nije otvoren.
NN 74/2008 • Zbog činjenice da ne postoji tržište javnog prijevoza otvoreno i za ostale poduzetnike, Vijeće je u postupku utvrdilo da subvencija/kompenzacija koju ZET prima od Grada Zagreba ne predstavlja državnu potporu u smislu ZDP-a, jer nisu ispunjeni uvjeti prema kojima odobrena financijska sredstva ZET-u osiguravaju ekonomsku prednost u odnosu na konkurente, te se odobrenjem financijskih sredstava ne može narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske.
NN 74/2008 • Naime, iz Odluke Europske Komisije u predmetu broj 323/2004 proizlazi da, ukoliko korisnik državnih sredstava na tržištu javnog prijevoza koje je otvoreno i za ostale poduzetnike ostvaruje iznimno ograničenu ekonomsku prednost koja se odnosi isključivo na financijska sredstva namijenjena za pokriće razlike između troška i prihoda u poslovanju korisnika državnih sredstava, tada postoji vrlo ograničen utjecaj na tržišno natjecanje u području prijevoza, budući da se njime osigurava cilj koji nije u suprotnosti s općim interesom.
NN 74/2008 • Međutim, za razliku od navedenog primjera, u slučaju ZET-a tržište nije otvoreno za ostale poduzetnike, pa stoga ZET, kao što je i utvrđeno, ne stječe nikakvu ekonomsku prednost na rečenom tržištu.
NN 74/2008 • Slijedom navedenog, Agencija je, na temelju odluke Vijeća, primjenom članka 13. stavka 4., odlučila kao u točki I. izreke ovog rješenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 74/2008 • S obzirom da je Agencija na temelju odluke Vijeća odlučila da financijska sredstva koja će ZET-u biti dodijeljena tijekom 2008., ne predstavljaju državnu potporu jer nije ispunjen uvjet prema kojem dodjela sredstva korisniku potpore donosi ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje, te dodjelom sredstava ne postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja, davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske, Grad Zagreb nije u obvezi prijavljivati Agenciji na odobrenje financijska sredstva koje će i nakon 2008. dodjeljivati ZET-u, sve dok djelatnost javnog gradskog prijevoza na području Grada Zagreba ne budu mogli obavljati i drugi poduzetnici.
NN 74/2008 • Nadalje, Vijeće napominje da ukoliko bi financijska sredstva za pokriće operativnih troškova ZET-a za 2008. i predstavljala državnu potporu, na ista bi se primijenilo izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke e) ZDP-a, jer takva sredstva predstavljaju naknadu za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa i to iz razloga jer su ispunjeni sljedeći uvjeti:
NN 74/2008 • a) temeljem postojećih akata obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa je jasno određeno i izričito povjereno ZET-u,
NN 74/2008 • b) obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa koje je povjereno ZET-u podliježe pravilima o tržišnom natjecanju, u mjeri u kojoj primjena takvih pravila ne sprečava obavljanje posebnih zadaća koje su mu dodijeljene,
NN 74/2008 • c) naknada za obavljanje službe unaprijed je određena i utvrđena na objektivan i transparentan način,
NN 74/2008 • d) Grad Zagreb nadoknađuje/kompenzira troškove koji su nastali obavljanjem ovakve službe (u konkretnom slučaju razliku dijela neostvarenih prihoda). Uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrđeno je da je ZET u 2007. iz Proračuna Grada Zagreba dobio subvencija/kompenzacija u ukupnom iznosu od 614.841.253,00 kuna, no iz svih dostavljenih podataka utvrđeno je da je ZET zapravo trebao dobiti iznos od 797.295.231,00 kuna, kojim bi u potpunosti nadoknadio razliku između prihoda i rashoda. To dalje znači da se u konkretnom slučaju ne radi o prekomjernoj kompenzaciji za naknadu operativnih troškova poduzetnika, nego da dodijeljena financijska sredstva predstavljaju minimalno potrebna sredstva za obavljanje javne službe.
NN 74/2008 • Da bi se unaprijed određeni iznosi financijskih sredstava namijenjenih za pokriće operativnih troškova u cijelosti ili djelomično mogli smatrati naknadom troškova za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, ispunjeni su i sljedeći uvjeti:
NN 74/2008 • a) Grad Zagreb će podmiriti sve troškove koji se odnose na obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa;
NN 74/2008 • b) parametri za izračun, nadzor i provjeru naknade za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa su dani na objektivan i transparentan način.
NN 74/2008 • Odlukom od 28. studenog 2005., kao i Okvirom od 29. studenog 2005., utvrđeno je da iznos financijskih sredstva za pokriće operativnih troškova ne smije premašiti iznos koji je minimalno potreban za pokrivanje troškova nastalih obavljanjem usluga od općeg gospodarskog interesa, uzimajući u obzir sve dozvoljene rashode i razumnu dobit.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 159/98, Broj 10/96,
Broj 56/90, Broj 77/00,
Broj 76/00, Broj 35/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE