PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-10-115-2571 NN 115/2006

• S obzirom da je odredbama članka 3. PID Pravilnika, odnosno članka 7a. Pravilnika, donositelj proširio svoju nadležnost dajući si ovlasti koje prelaze sadržajni okvir tog Pravilnika, određen člankom 259. stavkom 4. ZSPC, prekoračene su granice njegovih zakonom propisanih ovlasti.


Stranica 2006-10-115-2571 NN 115/2006

• Slijedom navedenog, a sukladno odredbi članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci (točka I.).


Stranica 2006-10-115-2571 NN 115/2006

• 10. Donošenjem odluke, kao u izreci, prestale su postojati pretpostavke za primjenu članka 45. Ustavnog zakona.


Stranica 2006-10-115-2571 NN 115/2006

• 11. Objava ove odluke u »Narodnim novinama« (točka II. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.


Internet NN 115/2006
• u odnosu na izreku i obrazloženje odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-II-16/2006, U-II-486/2006 od 3. listopada 2006. godine

Internet stranice NN 115/2006
• Mišljenja sam da je u konkretnoj ustavnosudskoj odluci pogrešna izreka kao i stajališta iznesena u obrazloženju odluke u točkama 6. i 7. iz sljedećih razloga:

Internet stranice NN 115/2006 • 1. U ustavnosudskom postupku ocjene suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, koji je donesen radi provedbe zakona, provjerava se formalno pravna i materijalno pravna suglasnost sa zakonom na temelju kojega je donesen, a potom i suglasnost s Ustavom.
Internet stranice NN 115/2006 • »U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom. Svatko je dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.«
Internet stranice NN 115/2006 • – članak 259. stavak 4. i članak 273. stavak 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine« broj 105/04.; u daljnjem tekstu ZSPC)
Internet stranice NN 115/2006 • – članak 17. i članak 18. stavak 1. Zakona o sustavu državne Uprave (»Narodne novine« broj 109/03. – pročišćeni tekst, 199/03.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 115/2006 • Tekst mjerodavnih odredbi citiran je u točki 5. obrazloženja, pa je ovdje ispušten kao nepotreban.
Informacije NN 115/2006 • Predmet ocjene bio je Pravilnik o izmjenama i dopuni Pravilnika o utvrđivanju mreže i kriterija o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled vozila (»Narodne novine« broj 146/05.; u daljnjem tekstu: PID Pravilnika).
Poslovne stranice NN 115/2006 • 2. Smatrajući da PID Pravilnika nije suglasan s mjerodavnim odredbama ZSPC, predlagatelji su ukazali na njegovu nesuglasnost s člankom 5. stavkom 1. Ustava, predložili pokretanje postupka i njegovo ukidanje. Obrazloženja navoda predlagatelja u bitnom su sadržana u točki 2. obrazloženja odluke.
Pregledi NN 115/2006 • 3. Osporeni PID Pravilnika ministar unutarnjih poslova donio je pozivom na članak 259. stavak 4. ZSPC. Poseban propis o mreži i kriterijima o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled vozila (u konkretnom slučaju osporeni PID Pravilnika) donosi ministar nadležan za unutarnje poslove na prijedlog stručne organizacije iz članka 273. stavka 1. ZSPC.
Besplatno NN 115/2006 • U ustavnosudskom postupku trebalo je odgovoriti na pitanja koja je stručna organizacija iz članka 273. stavka 1. ZSPC ovlaštena za podnošenje prijedloga. Odgovor na to pitanje proizlazi iz rješenja nadležnog ministarstva koje je javne ovlasti na temelju javnog natječaja jedinstvenim rješenjem i obrazloženjem dodijelio Hrvatskom autoklubu iz Zagreba i Centru za vozila Hrvatske iz Zagreba. Te pravne osobe stekle su istovrsni nepodijeljeni pravni položaj ovlaštene stručne organizacije u smislu članka 273. stavka 1. ZSPC, a time i pravo i obvezu zajedničkog predlaganja nadležnom ministru donošenje propisa iz članka 259. stavka 4. ZSPC, koje je pravo izrijekom propisano tom zakonskom odredbom (u konkretnom slučaju osporenog PID Pravilnika). Način obavljanja zajedničke ovlasti, tijela i postupak usuglašavanja stavova, ovlaštene stručne organizacije uredile su ugovorom.
Glasnik NN 115/2006 • Prema odredbama ZSPC tehnički pregled vozila je djelatnost od općeg interesa, koja se obavlja prema tom zakonu i propisima koje donosi nadležni ministar na temelju zakonske ovlasti (članak 255. stavci 1. i 6. ZPSC).
Propis NN 115/2006 • Obzirom na činjenicu da javne ovlasti u vezi tehničkih pregleda za jedinstveno područje Republike Hrvatske imaju dvije stručne organizacije, jedino je ispravna, objektivna i ciljna (teleološka) interpretacija odredbe članka 273. stavka 1. ZSPC iz koje proizlazi da te dvije stručne organizacije zajednički podnose prijedlog nadležnom ministru za donošenje propisa iz područja za koje im je i zajednički dodijeljena javna ovlast. Ovakvo tumačenje zakonske odredbe jedino je moguće obzirom na prirodu ovlasti i jedinstveno normiranje djelatnosti od općeg interesa za Republiku Hrvatsku. U prilog ovom tumačenju stoji i činjenica da se osporenim PID Pravilnika mijenja i dopunjava Pravilnik (»Narodne novine« broj 10/05.) koji je donesen na zakonit način i to tako da je donesen na prijedlog obje stručne organizacije iz članka 273. stavka 1. ZSPC. Suvišno je posebno objašnjavati pravilo da se izmjene i dopune donose na način i po postupku po kojem je donesen propis.
Propis NN 115/2006 • 4. Kako je u postupku utvrđeno da je osporeni PID Pravilnika donesen samo na prijedlog jedne od dvije ovlaštene stručne organizacije, mišljenja sam da je Ustavni sud morao ocijeniti da osporeni PID pravilnika nije donesen u zakonom propisanom postupku, slijedom čega taj propis u formalno pravnom smislu nije u skladu sa zakonom na temelju kojeg je donesen, a time je protivan članku 5. Ustava Republike Hrvatske. Slijedom takvog utvrđenja, osporeni PID Pravilnika Ustavni sud trebao je ukinuti u cijelosti.
Propis NN 115/2006 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Jasna Omejec, predsjednica Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi koju je podnio M. K. iz Z., kojeg zastupa B. T., odvjetnik u Z., na sjednici održanoj 3. listopada 2006. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 115/2006 • II. Općinski sud u Zagrebu dužan je provesti ovršne radnje i dovršiti postupak ovrhe u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod poslovnim brojem: Ovrpl-3671/04 (ranije: Ipl-2657/91, Ipl-1666/95) u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od dvanaest (12) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 26/08, Broj 38/07, Broj 123/08, Broj 87/02, Broj 24/92, Broj 78/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled