PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2009 • Smatra se da je državna potpora ograničena na minimum ukoliko sam poduzetnik u procesu restrukturiranja značajno doprinosi vlastitim sredstvima. Vlastiti doprinos poduzetnika potreban za provedbu procesa restrukturiranja odnosi se na osiguranje financijskih sredstava od strane vlasnika ili vjerovnika, dobivanje kredita od poslovne banke odnosno prodaju neaktivne imovine ili imovine koja doprinosi stvaranju gubitka kod poduzetnika, sukladno točki 43. Odluke.
NN 14/2009 • U svakom slučaju poduzetnik mora koristiti sredstva potrebna za restrukturiranje isključivo za ponovnu uspostavu dugoročne održivosti poduzetnika odnosno da za vrijeme trajanja procesa restrukturiranja ne poveća svoje poslovne kapacitete.
NN 14/2009 • Također, poduzetnik mora znatno doprinositi procesu restrukturiranja. Takav doprinos ne smije sadržavati državnu potporu. Sukladno točki 44. Odluke vlastiti doprinos velikih poduzetnika u procesu restrukturiranja mora iznositi najmanje 50 posto.
NN 14/2009 • U konkretnom slučaju utvrđeno je da doprinos poduzetnika Elcon d.d. u procesu restrukturiranja iznosi 2.980.000,00 kuna, odnosno 2,46 posto, što je daleko manje od propisanog praga vlastitog doprinosa velikog poduzetnika.
NN 14/2009 • c) U svrhu ograničavanja negativnih učinaka narušavanja tržišnog natjecanja, iznos potpore ili oblik u kojem se ona dodjeljuje mora biti takav da ne daje poduzetniku viškove gotovine koji bi se mogli koristiti za agresivne, ograničavajuće aktivnosti na tržištu koje nisu povezane s postupkom restrukturiranja.
NN 14/2009 • U cilju izbjegavanja narušavanja tržišnog natjecanja, poduzetnik je tijekom procesa restrukturiranja dužan provesti kompenzacijske mjere usmjerene na smanjenje kapaciteta.
NN 14/2009 • Kompenzacijske se mjere mogu sastojati od prodaje ili prijenosa imovine, smanjenja kapaciteta ili zastupljenosti na tržištu, te smanjenja zapreka pristupu tržištu na predmetnim tržištima. Mjere moraju biti razmjerne ograničavajućem učinku potpore na tržištu te se prilikom njihovog određivanja uzima u obzir veličina i položaj poduzetnika na tržištu, sukladno točki 39. Odluke.
NN 14/2009 • Pri ocjeni primjerenosti kompenzacijskih mjera, Vijeće je uzelo u obzir strukturu tržišta i uvjete tržišnog natjecanja kako bi osigurala da predložene mjere ne vode pogoršanju strukture mjerodavnog tržišta.
NN 14/2009 • Glede konkretnih kompenzacijskih mjera poduzetnika Elcon d.d., Vijeće je utvrdilo kako likvidacija i prodaja ovisnih društava ne predstavlja kompenzacijske mjere koje predviđa Odluka. Naime, prodaja ovisnih društava poduzetnika Elcon d.d., može predstavljati vlastiti doprinos ali ne i kompenzacijsku mjeru jer smanjenje zastupljenosti na tržištu određuje se smanjenjem koje proizlazi iz osnovne djelatnosti poduzetnika, a to je proizvodna kabelskih setova.
NN 14/2009 • Zbog činjenice da se nezakonito dodijeljene državne potpore ne mogu naknadno odobriti temeljem članka 14. stavku 2. ZDP-a jer nisu sukladne s propisima o državnim potporama za restrukturiranje iz Odluke, Agencija je na temelju odluke Vijeća naložila njihov povrat uvećan za iznos zakonske zatezne kamate počevši od dana početka korištenja državne potpore, sukladno članku 14. stavku 1. ZDP-a, kako je to odlučeno u točki III. i IV. izreke ovog rješenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2009 • Pri tom se upućuje Ministarstvo da se u slučaju jamstva temeljenog na Ugovoru o jamstvu broj F-006-04 od 8. travnja 2004., navedenog pod rednim brojem 4. točke III. izreke ovog rješenja, povrat državne potpore odnosi samo na protestirani dio jamstva.
NN 14/2009 • S obzirom da pozitivni propisi u Republici Hrvatskoj ne uređuju područje povrata nezakonitih i neusklađenih državnih potpora, Vijeće je, sukladno članku 6. stavku 1. točki k) ZDP-a, u svrhu učinkovitog ostvarenja povrata u što kraćem roku, upućuje na odredbe sadržane u Obavijesti Komisije.
NN 14/2009 • Stoga Vijeće razumije i uvažava činjenicu da postupak povrata nezakonitih i neusklađenih državnih potpora može predstavljati dugotrajan proces za koji je potrebno osigurati dovoljno vremena u kojem bi bio izvršen povrat takvih sredstava. Vijeće je zauzelo stav da bi bilo svrsishodno da se Ministarstvo, kao podnositelj zahtjeva za odobrenje Programa restrukturiranja društva Elcon d.d., očituje Agenciji o provedenim ili planiranim mjerama u roku od dva mjeseca od dana primitka ovog rješenja, odnosno da u krajnjem roku od šest mjeseci, u suradnji s ostalim davateljima državnih potpora, postupi po ovom rješenju.
NN 14/2009 • Ovu odluku Vijeće je donijelo i zbog činjenice što je u međuvremenu nad poduzetnikom otvoren stečajni postupak. Uvidom na web-stranici Sudskog registra trgovačkih društava u Republici Hrvatskoj, https://sudreg.pravosudje.hr, utvrđeno je da je rješenjem Trgovačkog suda u Zagrebu, broj XXSt-113/2008 od 9. srpnja 2008., nad poduzetnikom otvoren stečajni postupak.
NN 14/2009 • U postupku je utvrđeno kako su Ministarstvo i drugi davatelji nezakonitih državnih potpora poduzetniku Elcon d.d. dio potpora navedenih u točki III. izreke ovog rješenja prijavili u stečajnu masu u svrhu naplate potraživanja uslijed čega se može smatrati da su učinjeni određeni pravni koraci za ostvarenje povrata nezakonitih državnih potpora po ovom rješenju.
NN 14/2009 • Naime, na ispitnom ročištu, održanom dana 1. listopada 2008., ispitane su sve prijavljene tražbine prema iznosima i redovima, te su u 2. višem isplatnom redu prijavljena potraživanja Hrvatskog fonda za privatizaciju u iznosu od 17.803.883,31 kuna, Fonda za razvoj i zapošljavanje u iznosu od 4.260.480,73 kune i Ministarstva financija – Porezne uprave u iznosu od 26.826.777,15 kuna. Riječ je o potraživanjima koje stečajni upravitelj, kao i nazočni vjerovnici, nisu osporili, a za koje Vijeće očekuje da će u daljnjem tijeku postupka biti realizirana u skladu s propisima koji određuju stečajne postupke.
NN 14/2009 • Nadalje, s obzirom na činjenicu kako u provedenom postupku nije bilo moguće sa sigurnošću utvrditi ukupan iznos primljenih državnih potpora, najviše zbog toga što su i Ministarstvo i sam poduzetnik u više navrata mijenjali podatke o primljenim državnim potporama, u konkretnom slučaju uzete su u obzir državne potpore koje je poduzetnik dostavio Agenciji u kolovozu 2007., a koje čine sastavni dio Programa restrukturiranja ovog poduzetnika, dostavljenog od strane Ministarstva.
NN 14/2009 • Za neke od primljenih državnih potpora Agenciji nisu dostavljeni dokazi u obliku preslike ugovora, zaključaka ili drugih pravnih osnova temeljem koje su potpore dodijeljene. U tim se slučajevima, Agencija vodila isključivo tvrdnjama Ministarstva i poduzetnika Elcon d.d.
NN 14/2009 • Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a, rješenja Agencije iz članka 14. ZDP-a objavljuju se u »Narodnim novinama«, te je odlučeno kao u točki V. izreke ovog rješenja.
NN 14/2009 • Ovo rješenje konačno je u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovoga rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 63/92, Broj 31/05,
Broj 114/04, Broj 91/09,
Broj 152/08, Broj 34/93
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE