PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2009 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (u daljnjem tekstu: Vijeće) razmatralo je Program restrukturiranja društva Elcon d.d. i cjelokupnu dostavljenu dokumentaciju na svojoj 1. sjednici, održanoj 30. listopada 2008.
NN 14/2009 • Pri donošenju odluke, Vijeće je uzelo u obzir sve dostavljene isprave i podatke, te rezultate provedenih pravnih i ekonomskih analiza.
NN 14/2009 • Vijeće je u konkretnom slučaju utvrdilo da pretvaranje duga u vlasnički udjel i kapitalno ulaganje u poduzetnika, subvencija proizvođačima autodijelova, državno jamstvo po kreditu te zajam poduzetniku Elcon d.d., opisanih u točki 6. obrazloženja ovog rješenja, sadržanih u Programu restrukturiranja poduzetnika Elcon d.d., predstavljaju državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
NN 14/2009 • Pojam državne potpore određen je člankom 3. stavkom 1. ZDP-a. Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama, jer se sredstvima predviđenim u Programu restrukturiranja radi o smanjenju priliva državnih sredstava; utvrđeno je kako sredstva predstavljaju potporu koja korisniku potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; utvrđeno je kako se u konkretnom slučaju sredstva dodjeljuju korisniku na selektivnoj osnovi, te kako dodjelom sredstava na način predviđen Programom restrukturiranja postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje: SSP).
NN 14/2009 • Člankom 4. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, kao i izuzeća od opće zabrane.
NN 14/2009 • S obzirom da se u konkretnom slučaju državna potpora odnosi na restrukturiranje poduzetnika u teškoćama, Vijeće je moralo utvrditi je li se na takve potpore može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točka d) ZDP-a, odnosno je li riječ o potporama namijenjenim poticanju određenih gospodarskih djelatnosti ili određenih gospodarskih područja.
NN 14/2009 • Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavka 3. točka d) ZDP-a, Program restrukturiranja mora biti izrađen sukladno odredbama Odluke koje se odnose na restrukturiranje poduzetnika u teškoćama s obzirom na činjenicu da provedene analize poslovanja poduzetnika nedvojbeno ukazuju na to da se poduzetnik Elcon d.d. smatra poduzetnikom u teškoćama u smislu točaka 9. do 13. Odluke.
NN 14/2009 • Točkom 9. Odluke propisano je da se poduzetnikom u teškoćama smatra onaj poduzetnik koji nije sposoban vlastitim sredstvima ili sredstvima koje može pribaviti od svojih vlasnika/dioničara ili vjerovnika spriječiti gubitke, a koji bi, bez vanjske intervencije države, gotovo sigurno kratkoročno ili srednjoročno ugrozili njegov opstanak.
NN 14/2009 • Nadalje, sukladno točki 10. Odluke, smatra se da je riječ o poduzetniku u teškoćama osobito u sljedećim slučajevima:
NN 14/2009 • a) u slučaju dioničkog društva ili društva s ograničenom odgovornosti, ako je više od polovice iskazanog kapitala nestalo te više od četvrtine tog kapitala izgubljeno u prethodnih dvanaest mjeseci;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2009 • b) u slučaju trgovačkog društva u kojem su neki članovi neograničeno odgovorni za obveze društva, ako je više od polovice kapitala prikazanog u financijskim izvještajima trgovačkog društva nestalo te više od četvrtine tog kapitala izgubljeno u prethodnih dvanaest mjeseci;
NN 14/2009 • c) u slučaju bilo kojeg oblika trgovačkog društva ako temeljem nacionalnih propisa ispunjava uvjete za pokretanje stečajnog postupka.
NN 14/2009 • Poduzetnik može biti u teškoćama i kada nije ispunjena niti jedna od prethodno navedenih pretpostavki, posebno ako su prisutni tipični pokazatelji da se radi o poduzetniku u teškoćama, kao što su to primjerice rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tijekova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili nulta neto vrijednost imovine, a kako je to propisano točkom 11. Odluke.
NN 14/2009 • Vijeće je u provedenom postupku utvrdilo da su kod poduzetnika Elcon d.d. u potpunosti ispunjeni uvjeti iz točke 10. a) Odluke, te da je riječ o poduzetniku u teškoćama na koje se primjenjuju pravila za restrukturiranje sadržana u navedenoj Odluci.
NN 14/2009 • Stoga je bilo potrebno da predloženi Program restrukturiranja poduzetnika Elcon d.d. nedvojbeno omogućuje ponovnu uspostavu dugoročne održivosti (rentabilnosti) poduzetnika tijekom razumnog vremenskog razdoblja, tj. razdoblja trajanja procesa restrukturiranja i to na temelju realnih pretpostavki o budućim uvjetima poslovanja.
NN 14/2009 • Naime, dodjela državne potpore za restrukturiranje mora biti uvjetovana provedbom Programa restrukturiranja. Program restrukturiranja trebao bi u što kraćem roku omogućiti ponovno uspostavljanje dugoročne održivosti poslovanja poduzetnika Elcon d.d. tijekom razumnog vremenskog razdoblja na temelju realnih pretpostavki o budućim uvjetima poslovanja. Nadalje, Program restrukturiranja trebao bi sadržavati opis okolnosti koje su dovele do teškoća u poslovanju, što čini osnovu pri ocjeni jesu li predložene mjere restrukturiranja odgovarajuće, te promjenu strukture poslovanja koja će poduzetniku omogućiti da nakon dovršenog procesa restrukturiranja podmiri sve svoje troškove uključujući amortizaciju i financijske obveze.
NN 14/2009 • Prema tome, restrukturiranje obično sadrži reorganizaciju i racionalizaciju poslovanja poduzetnika na način da se napuste sve aktivnosti koje više nisu održive ili koje ostvaruju gubitak.
NN 14/2009 • Prilikom ocjene Programa restrukturiranja, Vijeće je utvrdilo sljedeće:
NN 14/2009 • a) Program restrukturiranja poduzetnika ne omogućuje dugoročnu održivost poduzetnika kako je to predviđeno točkama 34. do 37. Odluke. Rezultati analize poslovanja, opisanih u točki 4. obrazloženja ovog rješenja, upućuju da su teškoće u poduzetniku znatno veće od prikazanih, tako da poduzetnik Elcon d.d. nije u stanju tijekom razumnog vremenskog razdoblja i na temelju realnih pretpostavki o budućim uvjetima poslovanja, opstati na tržištu i ako mu se dodijele predložene državne potpore. Porast gubitaka, smanjenje prihoda uzrokovano gubitkom kupaca, nelikvidnost i insolventnost, te budući sudski postupci poduzetnika pokazatelji su ozbiljnosti i težine položaja u kojem se poduzetnik nalazi, što je u međuvremenu rezultiralo pokretanjem stečajnog postupka nad poduzetnikom. Nepovoljno zaduživanje rezultiralo je visokim financijskim rashodima koje poduzetnik ne može podmiriti iz vlastitih sredstava, a težak položaj dodatno otežava gubitak ostvaren iz redovnog poslovanja, odnosno neprofitabilna proizvodnja. Nemogućnost ispunjavanja ugovornih obveza prema kupcima poduzetnika je stajala gubitka čak i dobrih postojećih ugovora pa je uz kronične probleme s likvidnošću i prezaduženost sasvim razvidno da poduzetnik u programu restrukturiranja nije uspio dokazati da će planirane mjere biti sposoban provesti, osigurati tržište koje će mu omogućiti profitabilno poslovanje te redovno podmirivati sve kreditne i ostale obveze. Samim time, sasvim je razvidno da postojeći program restrukturiranja nije zasnovan na realnim temeljima te poduzetniku neće omogućiti postizanje dugoročne održivosti.
NN 14/2009 • b) Vezano uz vlastiti doprinos poduzetnika, iznos i intenzitet državnih potpora u postupku restrukturiranja moraju biti strogo ograničeni na najmanju neophodnu razinu troškova restrukturiranja potrebnih za provođenje mjera restrukturiranja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 65/07, Broj 141/08,
Broj 120/07, Broj 33/08,
Broj 12/06, Broj 20/94
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE