PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-04-42-1432 NN 42/2007

• Stajalište izraženo u navedenoj odluci Središnji državni ured za upravu temelji i na članku 51. stavku 4. Zakona, kojim je propisano da se rasprava i glasovanje o prijedlogu kojeg je na temelju članka 54. stavka 2. Zakona predložila najmanje trećina vijećnika (a odnosi se na iskazivanje nepovjerenja gradonačelniku), mora provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku predstavničkog tijela.


Stranica 2007-04-42-1432 NN 42/2007

• 6. Odlučujući u postupku koji je pokrenut zahtjevom Gradskog vijeća, kojeg je zastupao predsjednik, za zaštitu Ustavom zajamčenog prava i slobode čovjeka i građanina protiv Odluke Središnjeg državnog ureda za upravu od 4. travnja 2006. godine, Upravni sud je utvrdio da je tom Odlukom povrijeđen zakon na štetu Gradskog vijeća, te da su povrijeđena prava zajamčena člankom 14. stavkom 2. i člankom 132. stavkom 1. Ustava. Stoga je prihvatio zahtjev Gradskog vijeća i poništio Odluku Središnjeg državnog ureda za upravu od 4. travnja 2006. godine.


Stranica 2007-04-42-1432 NN 42/2007

• U obrazloženju osporene presude Upravni sud u bitnom ističe da prema članku 149. Poslovnika, Gradsko vijeće može odlučivati ako je sjednici nazočna većina vijećnika, dok se odluke donose većinom glasova nazočnih vijećnika, ako zakonom, Statutom ili Poslovnikom nije drugačije određeno. Člankom 125. stavka 3. Poslovnika propisano je da se o prihvaćanju dnevnog reda odlučuje glasovanjem.


Stranica 2007-04-42-1432 NN 42/2007

• Polazeći od navedenih odredaba Poslovnika, kao i utvrđenih činjenica, Upravni sud je zaključio da je Središnji državni ured za upravu poništio valjano donesene akte predstavničkog tijela, jer je pošao od neprihvatljivog stajališta prema kojemu je predstavničko tijelo bilo obvezno o konkretnom prijedlogu trećine članova predstavničkog tijela raspravljati i glasovati na način propisan člankom 51. stavkom 4. Zakona. Taj se članak Zakona odnosi na prijedlog trećine članova predstavničkog tijela za iskazivanje nepovjerenja općinskom načelniku, gradonačelniku ili županu, pojedinom članu poglavarstva ili poglavarstvu u cjelini, ali ne, prema ocjeni Upravnog suda, i na opoziv suglasnosti na cjenike trgovačkih društava.


Internet NN 42/2007
• 7. Polazeći od članka 132. Ustava kojim se građanima jamči pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu i koji propisuje da se pravo na samoupravu ostvaruje preko lokalnih, odnosno područnih (regionalnih) predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima na temelju neposrednog, jednakog i općeg biračkog prava, Ustavni sud ocjenjuje da propise iz područja lokalne i područne (regionalne) samouprave valja tumačiti u korist nesmetanog i redovitog funkcioniranja lokalne i područne (regionalne) samouprave i njezine zaštite, pri čemu je poštivanje demokratskih pravila postupanja u predstavničkom tijelu temeljna pretpostavka za ostvarenje tih ciljeva.

Internet stranice NN 42/2007
• Sve dok je izbor članova predstavničkih tijela utemeljen na izbornom sustavu propisanom Zakonom o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01., 60/01., 10/02., 155/02., 45/03., 40/05. i 44/05. – pročišćeni tekst, 28/06. – odluka o nedavanju vjerodostojnog tumačenja), propise iz područja lokalne i područne (regionalne) samouprave valja tumačiti i s aspekta zaštite višestranačkog demokratskog sustava, najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske utvrđene u članku 3. Ustava.

Internet stranice NN 42/2007 • Polazište za razmatranje ocjene osnovanosti ustavne tužbe sadržano je u članku 34. stavku 4. Zakona, kojim je najmanje trećini članova predstavničkog tijela (u daljnjem tekstu: predstavnička manjina) dano ovlaštenje da zahtijeva sazivanje sjednice tog tijela. Ako predstavnička manjina iskoristi to svoje pravo, predsjednik predstavničkog tijela dužan je sazvati sjednicu u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Internet stranice NN 42/2007 • Prema stajalištu Ustavnog suda, svrha navedenih zakonskih pravila nije samo puki čin sazivanja sjednice predstavničkog tijela, već i rasprava i odlučivanje o prijedlogu zbog kojeg su zakonom ovlašteni predlagatelji (najmanje trećina članova predstavničkog tijela, odnosno predstavnička manjina) i tražili sazivanje sjednice. Samo se na taj način, naime, može osigurati pravo manjine u predstavničkom tijelu da se o njihovom prijedlogu raspravlja i odlučuje.
Internet stranice NN 42/2007 • Značenje koje zakonodavac daje zaštiti demokratskih prava predstavničke manjine osobito je razvidno iz činjenice da zakonodavac obvezuje općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana da sazove sjednicu, čije je sazivanje zahtijevala najmanje trećina članova, u slučaju da to ne učini sam predsjednik predstavničkog tijela, odnosno u obvezi čelnika središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave da sazove sjednicu predstavničkog tijela u slučaju da to ne učini ni općinski načelnik, gradonačelnik, odnosno župan (članak 34. stavci 5. i 6. Zakona).
Internet stranice NN 42/2007 • U takvoj situaciji, a vodeći se demokratskim načelom zaštite predstavničke manjine, nema nikakve ustavnopravno prihvatljive osnove stajalište Upravnog suda da je svrha članka 34. stavaka 2., 3. i 4. Zakona ispunjena samom činjenicom što je na zahtjev trećine članova sjednica predstavničkog tijela kao takva sazvana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 42/2007 • Iz stajališta Upravnog suda proizlazi, naime, da svrha članka 34. stavaka 2., 3. i 4. Zakona nije raspravljanje i odlučivanje o samom prijedlogu predstavničke manjine zbog kojega je sjednica i sazvana. Drugim riječima, pravo predstavničke manjine mora se smatrati istrošenim samom činjenicom sazivanja sjednice, i to stoga što predstavnička većina ima jače poslovničko pravo da već na početku sjednice glasovanjem ne prihvati prijedlog dnevnog reda, s posljedicom da će sjednica – sazvana na zahtjev ovlaštene predstavničke manjine – biti zaključena, a da se o prijedlogu neće ni raspravljati ni odlučivati.
Informacije NN 42/2007 • Ustavni sud napominje da je s aspekta zaštite ustavnih prava podnositelja ustavne tužbe navedeno stajalište Upravnog suda, sadržano u osporenoj presudi, u cijelosti neprihvatljivo. U postupku u kojem se trebalo provesti ispitivanje osporene Odluke od 4. travnja 2006. radi zaštite prava i sloboda čovjeka i građanina zajamčenih Ustavom (članak 66. ZUS-a), Upravni sud je svoju presudu zasnovao na formalističkom tumačenju mjerodavnih zakonskih i poslovničkih odredaba, a da pri tome nije vodio računa o zakonskoj svrsi zbog koje je ustanovljen institut sazivanja sjednica predstavničkog tijela na zahtjev trećine njegovih članova (zaštita višestranačkog demokratskog sustava i zaštita predstavničke manjine).
Poslovne stranice NN 42/2007 • Upravni sud je stoga pogriješio kad je zauzeo stajalište da se na sjednici sazvanoj na obrazloženi prijedlog najmanje trećine članova neposredno primjenjuju pravila o prihvaćanju prijedloga dnevnog reda, propisana člancima 122. do 125. Poslovnika. Prema tim pravilima, odluka o prihvaćanju prijedloga dnevnog reda donosi se na temelju rezultata glasovanja, a prihvaćeni dnevni red je pretpostavka za raspravu i donošenje odluka o točkama dnevnog reda. Te se odredbe Poslovnika, međutim, primjenjuju onda kad, sukladno članku 122. stavku 1. Poslovnika, dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže predsjednik Gradskog vijeća, a ne trećina njegovih članova (predstavnička manjina) kad koristi svoje pravo propisano člankom 34. stavkom 4. Zakona i člankom 115. stavcima 4. i 5. Poslovnika.
Pregledi NN 42/2007 • Ustavni sud stoga ocjenjuje da je osporenom presudom, kojom je poništio Odluku od 4. travnja 2006., Upravni sud povrijedio ustavno pravo podnositelja ustavne tužbe na jednakost pred zakonom, zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava i ustavno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu, zajamčeno člankom 132. Ustava.
Besplatno NN 42/2007 • 8. S obzirom na utvrđenu povredu ustavnih prava zajamčenih člancima 14. stavkom 2. i 132. Ustava, eventualne povrede ostalih ustavnih prava na koje podnositelj ukazuje, Ustavni sud nije ispitivao.
Glasnik NN 42/2007 • 9. Slijedom iznijetog, na temelju članaka 73. i 76. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), odlučeno je kao u točkama I. i II. izreke. Objava ove odluke temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (točka III. izreke).
Propis NN 42/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Vice Vukojević, rješavajući o prijedlozima za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj 4. travnja 2007. godine, donio je
Propis NN 42/2007 • I. Odbacuju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Kodeksa odvjetničke etike kojeg je donijela Skupština Hrvatske odvjetnike komore (objavljen u glasilu Hrvatske odvjetničke komore »Odvjetnik«).
Propis NN 42/2007 • 1. Zajednički odvjetnički ured »Lapaine & Ostrognaj« iz Varaždina i Gregović Danilo odvjetnik iz Zagreba (u daljnjem tekstu: predlagatelji) podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Kodeksa odvjetničke etike (u daljnjem tekstu: Kodeks) kojeg je donijela Skupština Hrvatske odvjetnike komore.
Propis NN 42/2007 • Zajednički odvjetnički ured »Lapaine & Ostrognaj« iz Varaždina ističe formalnu neustavnost osporenog Kodeksa, cijeneći da je taj akt, budući da nije objavljen u »Narodnim novinama«, nesuglasan s odredbom članka 89. stavka 2. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 46/08, Broj 154/08, Broj 123/03, Broj 46/91, Broj 60/08, Broj 53/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled