PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 154/2009 • Stranke u postupku Car d.o.o. i Autoškola Autoklub pružaju usluge osposobljavanja kandidata za vozače A 1, B i M kategorije vozila.
NN 154/2009 • Kako poduzetnik obrt Stop nije dostavio tražena očitovanja o kategorijama vozila za koje osposobljavaju kandidate za vozače, Agencija izvršila uvid u internetske stranice Hrvatske obrtničke komore (http://com.hok.hr/web/stop/) te utvrdila kako je taj poduzetnik osposobljavao kandidate za vozače A i B kategorije vozila. Preslikom rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, Ravnateljstva policije, od 13. veljače 2008., broj 511-01-24-UP/l-1077/1-2008., priložene uz zapisnik s usmene rasprave, poduzetnik obrt Stop je dokazao kako je izbrisan iz registra autoškola Ministarstva unutarnjih poslova.
NN 154/2009 • Na temelju izvedenih dokaza, Agencija je u odnosu na poduzetnika obrt Stop utvrdila kako je navedena stranka, 13. veljače 2008., prestala s osposobljavanjem kandidate za vozače A i B kategorije vozila.
NN 154/2009 • Agencija je utvrdila kako je, među ostalima, potpisnik Sporazuma poduzetnik Lio d.o.o. Uvidom u sudski registar Agencija je utvrdila kako poduzetnik Lio d.o.o. na temelju izmjene Izjave o osnivanju, od 13. ožujka 2008., posluje pod tvrtkom MA. D. CAR. d.o.o. Stranka u postupku MA. D. CAR. d.o.o., dopisom zaprimljenim u Agenciji 6. studenoga 2008. navodi kako na području Grada Rijeke djeluje od 2. travnja 2008. u prostoru nekadašnje autoškole Lio d.o.o., te kako pokretanjem pružanja usluga osposobljavanja kandidata za vozače nije preuzela obveze autoškole Lio d.o.o., niti se može smatrati stranom od prije potpisanih ugovora.
NN 154/2009 • Nadalje, prema navodima Dragana Markona, člana Uprave poduzetnika MA. D. CAR. d.o.o. danim na zapisnik s nastavka usmene rasprave održane u Agenciji, od 12. lipnja 2009., proizlazi kako u trenutku prenošenja jedinog poslovnog udjela u trgovačkom društvu Lio d.o.o., na dan 7. veljače 2008. Dragan Markon kao stjecatelj jedinog poslovnog udjela nije imao saznanja niti je bio obaviješten o postojanju predmetnog Sporazuma. Prodavatelj poslovnog udjela, jedini član trgovačkog društva Lio d.o.o. nije Dragana Markona kao stjecatelja obavijestio o postojanju predmetnog Sporazuma. Prodavatelj je držao kako je poduzetnik Lio d.o.o. istupio iz sporazuma te da ga on više nije obvezivao.
NN 154/2009 • Agencija je utvrdila kako se poduzetnik MA. D. CAR. d.o.o. smatra potpisnikom predmetnog Sporazuma, jer je bez obzira na izmjenu tvrtke navedenog poduzetnika i promjenu člana istog, trgovačko društvo sačuvalo pravni kontinuitet i nastavilo je pružati usluge po cijeni dogovorenoj Sporazumom.
NN 154/2009 • Agencija je u provedbi predmetnog postupka primijenila ZZTN, Uredbu o skupnom izuzeću sporazuma između poduzetnika koji djeluju na istoj razini proizvodnje odnosno distribucije (»Narodne novine«, broj 158/04; dalje: Uredba o horizontalnim sporazumima), Uredbu o sporazumima male vrijednosti (»Narodne novine«, broj 51/04), a sukladno članku 39. ZZTN i odredbe ZUP, kojima se uređuju pitanja provedbe upravnog postupka pred Agencijom u dijelu koji nije propisan procesnim odredbama ZZTN.
NN 154/2009 • Pored navedenog Agencija je, sukladno odredbi članka 35. stavka 3 ZZTN, pri ocjeni predmetnog Sporazuma podredno i na odgovarajući način primjenjivala kriterije iz poredbenog prava Europskih zajednica (dalje: EZ). Naime, navedenom odredbom ZZTN propisuje kako Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja u ocjeni svih oblika sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja koji mogu utjecati na trgovinu između Republike Hrvatske i EZ, u skladu s člankom 70. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između EZ i njihovih država članica i Republike Hrvatske (Narodne novine – Međunarodni sporazumi, broj 14/01; dalje: SSP), na odgovarajući način primjenjuje kriterije koji proizlaze iz pravilne primjene pravila o tržišnom natjecanju u EZ.
NN 154/2009 • Člankom 70. stavkom 2 SSP određuje se da će se svako ponašanje suprotno pravilima tržišnog natjecanja ocjenjivati na temelju kriterija koji proizlaze iz pravila o tržišnom natjecanju u Zajednici, posebice članaka 81., 82. i 86. Ugovora o osnivanju EZ i instrumenata za tumačenja koje su usvojile njezine institucije.
NN 154/2009 • U skladu s navedenim, Agencije je izvršila uvid u primjere iz poredbene prakse, i to:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 154/2009 • Agencija je izvršila uvid u posebne propise koji uređuju područje osposobljavanja vozača za pojedine kategorije vozila, kako bi utvrdila u kojoj mjeri ti propisi mogu utjecati na cijene usluge osposobljavanja kandidata za vozače.
NN 154/2009 • Člankom 202. stavkom 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, broj 105/04 i 67/08) propisani su uvjeti koje autoškola mora zadovoljiti da bi mogla provoditi osposobljavanje kandidata za vozače.
NN 154/2009 • Agencija je izvršila uvid u Pravilnik o osposobljavanju kandidata za vozače (»Narodne novine«, broj 6/05 i 13/09). Tim su aktom propisani uvjeti i način osposobljavanja kandidata za vozače pojedine kategorije vozila, plan i okvirni program osposobljavanja, prostorni uvjeti, nastavna sredstva, pomagala i oprema potrebni za izvođenje osposobljavanja te vođenje evidencija i dokumentacije o osposobljavanju kandidata za vozače.
NN 154/2009 • Uvidom u Pravilnik o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli (»Narodne novine«, broj 187/04) kojeg donosi ministar unutarnjih poslova, utvrđeno je da su člankom 1. propisani jedinstveni minimalni izračunski elementi vrijednosti nastavnog sata u autoškoli za nastavne predmete Prometni propisi i sigurnosna pravila i Upravljanje vozilom za pojedinu kategoriju vozila.
NN 154/2009 • Temeljem članka 2. stavka 1. Pravilnika o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli propisana je minimalna cijena nastavnog sata za sve kategorije vozila u iznosu od 12,80 kuna, te se pri tome navode minimalni izračunski elementi za nastavni predmet Prometni propisi i sigurnosna pravila, za sve kategorije vozila.
NN 154/2009 • Temeljem članka 3. stavka 1. Pravilnika o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli, propisani su jedinstveni minimalni izračunski elementi vrijednosti nastavnog sata za nastavni predmet Upravljanje vozilom za B kategoriju vozila.
NN 154/2009 • Nadalje, člankom 6. Pravilnika o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli, propisano je kako su autoškole dužne utvrditi minimalnu cijenu nastavnog sata na način da izračun cijene nastavnog sata za pojedinu kategoriju vozila ne smije biti manji od propisanih jedinstvenih minimalnih izračunskih elemenata vrijednosti nastavnog sata za pojedini nastavni predmet propisanih Pravilnikom o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli.
NN 154/2009 • Člankom 7. Pravilnika o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli propisuje se kako autoškola ne smije na bilo koji način (oglašavanjem, sezonskim popustima, prigodnim popustima za blagdane, reklamiranjem, nagradnim igrama i slično.) iskazivati nižu cijenu nastavnog sata za pojedini nastavni predmet, od one koja je propisana Pravilnikom.
NN 154/2009 • Članak 6. Pravilnika o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli propisuje da su autoškole dužne utvrditi minimalnu cijenu nastavnog sata na način da izračun cijene nastavnog sata za pojedinu kategoriju vozila ne smije biti manji od propisanih jedinstvenih minimalnih izračunskih elemenata vrijednosti nastavnog sata za pojedini nastavni predmet propisanih Pravilnikom.
NN 154/2009 • Dakle, zakonodavac ne propisuje jedinstvenu cijenu usluge osposobljavanja vozača za pojedinu kategoriju. Zakonodavac samo propisuje minimalne vrijednosti pojedinih elemenata koji autoškolama služe za izračun cijene za nastavni predmet Prometni propisi i sigurnosna pravila i cijene nastavnog sata u autoškoli. To konkretno znači da svaka autoškola mora odrediti cijene svojih usluga prema svojim stvarnim troškovima. Pri određivanju cijene sve autoškole moraju uzeti u obzir minimalne cijene izračunskih elemenata propisanih spomenutim Pravilnikom. To u konačnici znači da niti jedna autoškola ne smije odrediti cijenu nižu od propisane. To istovremeno znači da cijena može biti viša od najniže dopuštene Pravilnikom. I konačno, kao najbitnije, Pravilnik ni na koji način ne upućuje na to da bi autoškolama bilo dopušteno dogovarati jedinstvenu cijenu usluge.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 119/04, Broj 48/92,
Broj 53/91, Broj 24/09,
Broj 37/07, Broj 107/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE