PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 154/2009 • Dakle, unatoč činjenici da je riječ o djelomično reguliranom tržištu na kojem je neizravno propisana najniža cijena pojedinih elemenata osposobljavanja za vozače, horizontalni sporazum kojim izravni tržišni takmaci sklapaju sporazum kojim se utvrđuje jedinstvena cijena usluge za neko područje, smatra se kartelom, odnosno zabranjenim sporazumom u smislu Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.
NN 154/2009 • Agencija je izvršenim uvidom utvrdila kako primjeri iz pravne stečevine, usporedivi s konkretnim slučajem, nedvojbeno potvrđuju da tržišno natjecanje treba očuvati i na reguliranim tržištima, u obujmu kojeg je zakonodavac dopustio. Iz analizirane europske prakse proizlazi da se i regulirana i djelomično regulirana tržišta moraju štititi od ograničavanja tržišnog natjecanja u obliku zabranjenih sporazuma.
NN 154/2009 • Temeljem članka 48. stavka 1 točke 1. ZZTN, Agencija je dopisima od 4. prosinca 2008. od svih stranaka u postupku zatražila dostavu pisanih očitovanja o ukupnoj cijeni osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila, odnosno predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila te Upravljanje vozilom, prije stupanja na snagu Sporazuma te nakon stupanja na snagu Sporazuma. Agencija je zatražila i dostavu pisanog očitovanja o tada trenutačnoj cijeni osposobljavanja kandidata za vozače za naprijed navedene kategorije te očitovanje o ukupnim troškovima po kandidatu za tu uslugu prije stupanja na snagu Sporazuma. Nadalje, Agencija je zatražila i pisano očitovanje o ukupnim troškovima po kandidatu za naprijed navedene kategorije vozila nakon stupanja na snagu Sporazuma, te pisano očitovanje o strukturi troškova poslovanja, poput troškova rada, vozila, zakupa prostora, nastavne opreme, izraženo vrijednosno u kunama i u postotnom iznosu za 2006. i 2007. godinu i za razdoblje od 1. siječnja do 30. rujna 2008. Nadalje, Agencija je od stranaka u postupku zatražila i podatke o pet najvećih, dobavljača koji ih opskrbljuju te očitovanje o mogućnosti korištenja popusta i drugih pogodnosti pri nabavi goriva, vozila, osiguranja i drugih proizvoda i usluga, koje mogu utjecati na konačnu cijenu usluge osposobljavanja kandidata za vozače. Od svih stranaka u postupku zatraženi su i podaci o broju polaznika autoškole, po kategorijama, za 2006., 2007. i 2008. godinu te podaci o poduzetnicima koji su kapitalno i/ili personalno povezani sa strankama u postupku, uz podatke o vlasničkoj strukturi, načinu povezanosti te djelatnosti povezanih poduzetnika uz dostavu ostale relevantne dokumentacije.
NN 154/2009 • Poduzetnik Prometna škola, dopisima od 29. listopada i 23. prosinca 2008., navodi kako nije sudjelovao u dogovorima autoškola oko utvrđivanja cijena osposobljavanja niti je bio potpisnik Sporazuma. Nadalje, taj poduzetnik navodi kako je registriran kao ustanova čiji je osnivač Primorsko-goranska županija, te kako se, sukladno navedenom, pri sklapanju ugovora mora držati propisanih ograničenja. Navodi kako se isto tako morao pridržavati Kolektivnog ugovora za zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 103/05) kao i Kolektivnog ugovora za zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama (»Narodne novine«, broj 11/08) kojima je propisana osnovna plaća, dodaci na plaću i ostale naknade koje proizlaze iz radnog odnosa, te da je člankom 24. Kolektivnog ugovora propisana cijena dnevne norme osposobljavanja iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom instruktora. Ti su podaci elementi za izradu godišnjeg plana i programa rada autoškole, a istovremeno i elementi za izračun strukture cijene za osposobljavanje kandidata za vozače B kategorije. Poduzetnik Prometna škola navodi kako je cijene osposobljavanja kandidata za vozače B kategorije vozila utvrđene 31. kolovoza 2006., izmijenio 31. prosinca 2007. Nadalje navodi kako je u razdoblju koje odgovara vremenu prije početka stupanja na snagu Sporazuma, imao niže troškove osposobljavanja kandidata za vozače B kategorije vozila nego u razdoblju koje je uslijedilo. Iz predmetnog dopisa proizlazi kako je navedeni poduzetnik u vremenu prije početka stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika obrt Auto škola Europa, od 12. prosinca 2009., u bitnome proizlazi kako je navedeni poduzetnik prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1 i B kategorije vozila te kako su im se ukupni troškovi osposobljavanja kandidata za vozače povećali nakon stupanja na snagu Sporazuma.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika A. Š. 051 d.o.o., od 15. prosinca 2008., u bitnome proizlazi kako je navedeni poduzetnik prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila te kako su im se ukupni troškovi osposobljavanja kandidata za vozače povećali nakon stupanja na snagu Sporazuma.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika Car d.o.o., od 18. prosinca 2008., u bitnome proizlazi kako je 2. studenoga 2007. donio cjenik na temelju dogovora između poduzetnika koji pružaju usluge osposobljavanja kandidata za vozače, rukovodeći se elementima sadržanima u Pravilniku o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli. Nadalje, poduzetnik Car d.o.o. navodi kako nije povezan s drugim pravnim i fizičkim osobama koji pružaju predmetne usluge osposobljavanja kandidata za vozače.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika A. M. Matulji d.o.o., od 23. prosinca 2008. i 13. siječnja 2008., u bitnome proizlazi kako je navedeni poduzetnik prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila te kako su im se ukupni troškovi osposobljavanja kandidata za vozače povećali nakon stupanja na snagu Sporazuma.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika Hiesera d.o.o., od 9. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je navedeni poduzetnik prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao nižu cijenu osposobljavanja kandidata za vozače B kategorije vozila.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika obrt Autoškola Zamet, od 15. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače B kategorije vozila. Nadalje, navodi kako je u međuvremenu izmijenio cijenu osposobljavanja kandidata za vozače B kategorije vozila, što pokazuje kako ne primjenjuje predmetni Sporazum. Također navodi kako je predmetni Sporazum nastao kao posljedica znatnog povećanja troškova iz prethodnih godina, a koji su se zadržali i u 2008. godini, što je dovelo do gubitka u poslovanju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika Vlamal d.o.o., od 12. siječnja 2009., 22. siječnja 2009. i 23. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1 i B kategorije vozila. Navodi kako je do korekcija cijena koje su uslijedile na temelju Sporazuma došlo zbog poslovanja s gubitkom prema prethodno utvrđenim cijenama. Nadalje ističe kako je tijekom 2006. i 2007. godine došlo do znatnog povećanja troškova poslovanja, a koji su dijelom izazvani velikim materijalnim ulaganjima proizašlima iz pozitivnog zakonskog uređenja.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika obrt Formula, od 16. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1 i B kategorije vozila, dok je za M kategoriju vozila primjenjivao više cijene osposobljavanja kandidata za vozače, promatrajući relevantna vremenska razdoblja.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika obrt Autoškola Autoklub, od 16. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A 1, B i M kategorije vozila. Nadalje, navodi kako nije personalno povezan s drugim poduzetnicima.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika, obrt Autoškola Ri, od 19. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je prije stupanja na snagu Sporazuma o utvrđivanju minimalne cijene nastavnog sata teorije i vožnje u autoškolama na području Rijeke i Matulja, od 25. listopada 2007. primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategoriju vozila. Nadalje navodi kako je trošak osposobljavanja kandidata za vozače identičan cijeni predmetnog osposobljavanja.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika Autoškola Sprint d.o.o., od 20. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika obrt Auto škola Rijeka zaprimljenog u Agenciji 23. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je navedeni poduzetnik prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila. Navodi i da je s poduzetnicima koji pružaju uslugu osposobljavanja kandidata za vozače povezan jedino preko predmetnog Sporazuma.
NN 154/2009 • Iz dopisa poduzetnika, obrt Autoškola Fortuna, od 30. siječnja 2009., u bitnome proizlazi kako je prije stupanja na snagu Sporazuma primjenjivao niže cijene osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila. Navodi da je povećane troškove poslovanja tijekom 2006. i 2007. godine amortizirao novčanim rezervama, ali kako istovremeno prihodi nisu usklađeno rasli da bi omogućili pokrivanje troškova poslovanja. Nadalje navodi da su prije stupanja na snagu Zakona o sigurnosti prometa na cestama iz 2004. godine (»Narodne novine«, broj 105/04) vladali krajnje liberalni uvjeti pristupa na tržište pružanja usluga osposobljavanja kandidata za vozače, što je imalo za posljedicu pojavu nekvalitetnih i nekompetentnih poduzetnika. Izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, zakonodavac je uredio predmetnu djelatnost utvrđujući mrežu autoškola, reverifikaciju svih tada postojećih autoškola, uvodeći visoke standarde u nastavi, voznom parku i opremanju vozila, podižući ispitne kriterije, uvodeći nova radna mjesta. Donesen je i Pravilnik o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli kojim je od početka 2005. godine određena najniža cijena osposobljavanja te na taj način i uz ovakvu reguliranost postaje upitno predstavlja li osposobljavanje kandidata za vozače klasičnu tržišnu djelatnost te može li se nastanak predmetnog Sporazuma promatrati u drukčijem kontekstu.
NN 154/2009 • Poduzetnici MA. D. CAR. d.o.o. i obrt Stop Agenciji nisu dostavili tražena očitovanja u ostavljenom roku. Zbog toga je Agencija je donijela rješenje, klasa UP/I 030-02/2008-01/68, urbroj 580-05-09-75-52, od 26. ožujka 2009., kojim se utvrđuje da poduzetnik MA. D. CAR. d.o.o. i odgovorna osoba poduzetnika nisu Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja dostavili traženo očitovanje i dokumentaciju. Temeljem toga rješenja Agencija je, 26. ožujka 2009., protiv njih podnijela optužni prijedlog Prekršajnom sudu u Rijeci. Iz istog je razloga Agencija donijela rješenje, klasa UP/I 030-02/2008-01/68, urbroj 580-05-09-75-53, od 26. ožujka 2009. kojim se utvrđuje da poduzetnik Božo Šunić i Gianni Blasich, suvlasnici obrta Stop iz Rijeke nisu Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja dostavili traženo očitovanje i dokumentaciju. Temeljem navedenog rješenja Agencija je, 26. ožujka 2009., protiv njih podnijela optužni prijedlog Prekršajnom sudu u Rijeci.
NN 154/2009 • Agencija je iz očitovanja stranaka u postupku zaključila kako se poduzetnici, stranke u postupku koriste uslugama različitih dobavljača, u različitom opsegu. Nadalje, Agencija je zaključila kako poduzetnici, stranke u postupku imaju različitu strukturu troškova.
NN 154/2009 • 6.2. Sporazum o utvrđivanju minimalne cijene nastavnog sata teorije i vožnje u autoškolama na području Rijeke i Matulja, od 25. listopada 2007.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 2/96, Broj 132/98,
Broj 54/97, Broj 52/99,
Broj 11/94, Broj 127/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE