PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 59/2008 • Sud smatra da raspad bivše SFRJ, odnosno sukcesija država, predstavljaju bitne činjenice u tumačenju mjerodavnih odredaba Zakona o hrvatskom državljanstvu u konkretnom slučaju.
NN 59/2008 • Podnositelja ustavne tužbe (koji je bio državljanin bivše SFRJ) ne može se smatrati »klasičnim« strancem u Republici Hrvatskoj. Problemi s državljanstvom uslijedili su zbog raspada bivše (zajedničke) države, a utvrđenje da je podnositelj stranac u Republici Hrvatskoj neposredno je povezano s problemom sukcesije država. U svim slučajevima, naime, u kojima se država prednica raspadne, prethodno državljanstvo prestaje postojati, a država-sljednica propisuje vlastita pravila za stjecanje državljanstva novostvorene države. Tako je Republika Hrvatska nakon raspada bivše SFRJ, kao jedna od država-sljednica, propisala vlastita pravila za određivanje tko se na dan 8. listopada 1991. godine smatra hrvatskim državljaninom (prijelazne odredbe članka 30. Zakona o hrvatskom državljanstvu), odnosno koji pravni položaj u Republici Hrvatskoj stječu državljani bivše SFRJ koji na dan 8. listopada 1991. godine nisu utvrđeni hrvatskim državljanima.
NN 59/2008 • Podnositelj je od 1965. godine (dakle, još za vrijeme postojanja bivše SFRJ) živio na području Republike Hrvatske i sklopio brak s hrvatskom državljankom. Podnositeljeva djeca rođena su na području Republike Hrvatske u vrijeme dok je Hrvatska bila jedna od federalnih jedinica u sastavu bivše SFRJ. Prema tome, podnositelj je zatečen na području Republike Hrvatske u vrijeme raspada bivše SFRJ, odnosno stvaranja Republike Hrvatske (8. listopada 1991. godine). Budući da nije ispunjavao pretpostavke propisane prijelaznim odredbama članka 30. Zakona o hrvatskom državljanstvu, podnositelj se od 8. listopada 1991. godine nalazi u pravnom položaju stranca u Republici Hrvatskoj. Kao stranac, on može biti primljen u hrvatsko državljanstvo samo po nekoj od zakonskih osnova kojima se uređuje redovita ili beneficirana naturalizacija stranaca u hrvatsko državljanstvo.
NN 59/2008 • Uvažavajući prethodno opisanu pravnu situaciju u državljanskim stvarima uzrokovanu raspadom bivše SFRJ i stvaranjem više novih država na njezinom nekadašnjem području, Ustavni sud je u više svojih odluka izrijekom utvrdio da se odredbe Zakona o hrvatskom državljanstvu koje propisuju pretpostavke za naturalizaciju stranaca u hrvatsko državljanstvo moraju odgovarajuće tumačiti ako se radi o slučajevima primitka u hrvatsko državljanstvo osoba koje su bile državljani bivše SFRJ, jer se radi »o pravnoj situaciji koja ima tranzicijske elemente«,
NN 59/2008 • 7. Za odlučivanje u ovom ustavnosudskom predmetu mjerodavna je odredba članka 61. stavka 1. Ustava koja glasi:
NN 59/2008 • Okolnosti konkretnog slučaja (a osobito činjenica da su podnositeljeva supruga i djeca hrvatski državljani koji žive u Republici Hrvatskoj), kao i činjenica da je u Republici Hrvatskoj obitelj proglašena ustavnopravnim subjektom osobite državne zaštite, opravdavaju zaključak da je pri rješavanju podnositeljevog zahtjeva za primitak u hrvatsko državljanstvo, trebalo voditi računa o zaštiti jedinstva konkretne obitelji.
NN 59/2008 • Kada primitak u hrvatsko državljanstvo traži osoba koja je utvrđena strancem u Republici Hrvatskoj uslijed raspada bivše države (a čija su supruga i djeca hrvatski državljani), i koji je zajedno s cijelom svojom obitelji trajno nastanjen u Republici Hrvatskoj, onda pitanje njegova državljanstva prerasta u pitanje njegovih ljudskih prava i njihove zaštite.
NN 59/2008 • 8. Uvažavajući specifične okolnosti konkretnog slučaja, navedene u točkama 6. i 7. obrazloženja ove odluke, Sud ocjenjuje da je činjenicu što je u vrijeme donošenja osporenih akata bio u tijeku kazneni postupak protiv podnositelja zbog kaznenog djela izbjegavanja carinskog nadzora, u pokušaju, bilo potrebno razmotriti s aspekta načela razmjernosti iz članka 16. stavka 2. Ustava, kao i načela zaštite obitelji.
NN 59/2008 • Polazeći od utvrđenja da se pri odlučivanju o podnositeljevom zahtjevu za primitak u hrvatsko državljanstvo nisu uvažavale okolnosti navedene u točki 6. obrazloženja ove odluke, niti se vodilo računa o obvezi propisanoj člankom 61. stavkom 1. Ustava, Sud utvrđuje da su osporeni akti, s aspekta navedene ustavne odredbe, ustavnopravno neprihvatljivi, te da je osporenim aktima podnositelju povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom zajamčeno člankom 14. Ustava.
NN 59/2008 • S obzirom da je utvrđena povreda ustavnog prava jednakosti pred zakonom, eventualne povrede ostalih odredaba Ustava na koje podnositelj ukazuje u ustavnoj tužbi, ovaj Sud nije razmatrao.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 59/2008 • 9. Slijedom navedenog, na temelju odredaba članaka 73. i 76. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), odlučeno je kao u točkama I. i II. izreke.
NN 59/2008 • Objava odluke (točka III. izreke) utemeljena je na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona.
NN 59/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Aldo Radolović, predsjednik Vijeća, te suci Snježana Bagić, Mario Kos, Davor Krapac, Jasna Omejec i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenula J. ?. iz V., na sjednici održanoj 30. travnja 2008. godine, jednoglasno je donio
NN 59/2008 • – presuda Županijskog suda u Vukovaru, broj: Gž-2596/04-2 od 3. prosinca 2004. godine i
NN 59/2008 • – presuda Općinskog suda u Vukovaru, broj: P-38/02 od 22. srpnja 2004. godine.
NN 59/2008 • III. Predmet se vraća Općinskom sudu u Vukovaru na ponovni postupak.
NN 59/2008 • 1. Ustavna tužba podnijeta je protiv presude Županijskog suda u Vukovaru, broj: Gž-2596/04-2 od 3. prosinca 2004. godine, kojom je odbijena žalba podnositeljice, izjavljena protiv presude Općinskog suda u Vukovaru, broj: P-38/02 od 22. srpnja 2004.
NN 59/2008 • Navedenom presudom Općinskog suda u Vukovaru održano je na snazi rješenje o ovrsi tog suda, broj: Ovr-1493/01 od 5. listopada 2001. godine, kojim je naloženo podnositeljici (ovršenici) da ovrhovoditelju s naslova plaćanja naknade za održavanje zajedničkih dijelova i uređaja zgrade isplati iznos od 3.287,12 kn, sa zakonskim zateznim kamatama od presuđenja do isplate.
NN 59/2008 • 2. Podnositeljica ustavne tužbe smatra da je Županijski sud u Vukovaru, u konkretnom slučaju, nepravilno utvrdio činjenično stanje i pogrešno primijenio propise materijalnog i procesnog prava, što ima za posljedicu povredu ustavnih prava zajamčenih člankom 14. stavkom 2., člankom 19. stavkom 2. i člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 59/2008 • Predlaže Ustavnom sudu usvajanje ustavne tužbe i ukidanje osporene presude Županijskog suda u Vukovaru.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 65/09, Broj 77/09,
Broj 150/09, Broj 95/96,
Broj 114/93, Broj 60/00
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE