PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 18/2007 • Tablica 5.: Visina posebnog poreza na duhanske proizvode u kunama s datumom primjene za razdoblje 1999. – 2003. s obzirom na skupinu cigareta
NN 18/2007 • Izvor: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na duhanske proizvode (»Narodne novine«, broj 67/99, 105/99, 55/00)
NN 18/2007 • Sukladno članku 7. Zakona o posebnom porezu na duhanske proizvode, porezni obveznik posebnog poreza na duhanske proizvode jest proizvođač, odnosno uvoznik.
NN 18/2007 • Poseban porez na duhanske proizvode uveden je u hrvatski porezni sustav 1994. godine.
NN 18/2007 • U 2003. godini iznos posebnog poreza na cigarete u Republici Hrvatskoj izražen postotkom od maloprodajne cijene za standardnu skupinu cigareta, koja je najzastupljenija u Republici Hrvatskoj, iznosi 49,09 posto.
NN 18/2007 • Tablica 6.: Kretanje maloprodajne cijene i posebnog poreza na duhanske proizvode najpopularnije marke cigareta u Hrvatskoj – Ronhill (skupina B) za razdoblje 1995. – 2003.
NN 18/2007 • Izvor: podnesak poduzetnika TDR d.o.o. od 17. ožujka 2006. godine
NN 18/2007 • Tablica 7.: Maloprodajna cijena, poseban porez na duhanske proizvode i pdv najprodavanije marke cigareta poduzetnika Tvornica duhana Zadar d.d. – Lucky Strike (skupina C) za razdoblje 2000. – 2003.
NN 18/2007 • Izvor: podnesak poduzetnika BAT Hrvatska d.o.o. od 22. prosinca 2005. godine
NN 18/2007 • Porez na dodanu vrijednost tijekom cijelog promatranog razdoblja iznosi 22 posto i sukladno članku 8. stavku 1. Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine« broj: 47/95) osnovica tog poreza je naknada za isporučena dobra. Pri tome se pod naknadom podrazumijeva sve ono što primatelj dobara treba platiti za isporučena dobra, osim poreza na dodanu vrijednost.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 18/2007 • Tržište trgovine cigaretama i tržište proizvodnje cigareta međusobno su povezana na način da postupci jednog poduzetnika prema drugom na jednom tržištu utječu na njihov ili s njima povezanih poduzetnika konkurentni položaj na drugom tržištu.
NN 18/2007 • Posebnosti tržišta proizvodnje cigaretama, kako svjetskog, tako i
NN 18/2007 • Stagnantnost tržišta se očituje u tome što se tržišni udjel nekog proizvođača i prodavatelja cigareta na tržištu, gotovo u pravilu, povećava preuzimanjem dijela tržišta od njegovih tržišnih takmaca. Ovo prvenstveno iz razloga što se broj novih potrošača (pušača), na većini tržišta cigareta, povećava sasvim neznatno ili se čak smanjuje. Osim toga, veliku ulogu imaju navike potrošača (pušača), koji su najčešće vjerni određenoj marki cigareta.
NN 18/2007 • Time se tržišno natjecanje proizvođača i prodavatelja cigareta ne ostvaruje kroz smanjivanje cijena i porast kakvoće proizvoda (cigareta), već se nastoji preuzeti udjele u drugim poduzetnicima – proizvođačima cigareta.
NN 18/2007 • Zapreke pristupa tržištu proizlaze iz okolnosti koje vrijede na tržištu proizvodnje i prodaje cigareta u Republici Hrvatskoj, i to:
NN 18/2007 • – zabrana oglašavanja cigareta kao proizvoda postojećih ali i novih prodavatelja cigareta,
NN 18/2007 • – vjernost i ovisnost potrošača (pušača) domaćim robnim markama cigareta
NN 18/2007 • – relativno visoka ulaganja u proizvodnju i zakonitosti ekonomije obujma, prema kojima je u cigaretnoj industriji potrebna serija od najmanje 15.000 do 20.000 tona cigareta da bi se ostvarila dobit.
NN 18/2007 • Tržište proizvodnje i uvoza cigareta predstavlja tržište na kojem je tržišno natjecanje izrazito ograničeno s obzirom na odredbe posebnih zakona i propisa koji uređuju uvjete za proizvodnju i stavljanje u promet ovih proizvoda. Sukladno odredbama Zakona o duhanu, koji je bio na snazi do 25. lipnja 1999., do toga je dana postojala obveza ugradnje najmanje 60 posto domaćih nearomatičnih duhana, tipa virginija (sušenog toplim zrakom) i berlej (sušenog u hladu), da bi se cigareta mogla smatrati domaćim proizvodom. Iz tog propisa proizlazi da se na kutiju cigareta koje sadrže najmanje 60 posto domaćeg duhana, dakle na cigarete iz skupine A, plaća poseban porez od 4,50 kune, a na one razvrstane u skupinu B, plaća poseban porez od 4,90 kuna. Međutim, poseban porez na cigarete iz skupine C, dakle na cigarete u koje je ugrađeno 40 posto ili više stranog duhana, ili su proizvedene na temelju licence, viši je u odnosu na poseban porez cigareta iz skupine A i B, te iznosi 8,10 kuna.
NN 18/2007 • Iz ovoga proizlazi da je mogućnost nabavljanja domaćeg duhana i njegova ugradnja u cigaretu koja se proizvodila u hrvatskim tvornicama, a vezano uz druge uvjete proizvodnje i prodaje cigareta (zakonska zabrana oglašavanja, navika i lojalnost potrošača domaćoj robnoj marki cigarete, ekonomija obujma), značajno utjecala i na pristup tržištu proizvodnje i trgovine cigaretama u Republici Hrvatskoj. Sukladno, članku 44. Zakona o duhanu (»Narodne novine«, broj 69/99), koji se počeo primjenjivati od 25. lipnja 1999., ulaskom Republike Hrvatske u WTO, za proizvođače cigareta u Republici Hrvatskoj prestaje obveza ugradnje 60 posto domaćih duhana.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 176/03, Broj 117/09,
Broj 31/08, Broj 123/00,
Broj 125/03, Broj 116/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE