PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Također, Zakonom o zaštiti okoliša, u svrhu kontinuiranog praćenja stanja, stvaranja preduvjeta za učinkovitiju zaštitu i sprječavanje velikih nesreća, propisana je obveza operateru tvrtke da ishodi suglasnost Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva na Izvješće o sigurnosti, uključujući i izmjene i dopune toga Izvješća, koje je dužan sačiniti ukoliko se ispune uvjeti propisani Zakonom. Izvješće o sigurnosti operater tvrtke, odnosno nositelj zahvata, je obvezan izraditi kada u postrojenju utvrdi prisutnost opasnih tvari, odnosno ukoliko namjerava graditi postrojenje u kojemu će biti prisutne opasne tvari.
NN 143/2008 • Zakonski okvir – Zakon o prijevozu opasnih tvari (»Narodne novine«, br. 79/07.) utvrđuje i zaštitu od opasnih kemikalija u prijevozu. Ovim se Zakonom propisuju uvjeti za prijevoz opasnih tvari u pojedinim granama prometa, obveze osoba koje sudjeluju u prijevozu, uvjeti za ambalažu i vozila, uvjeti za imenovanje sigurnosnih savjetnika te prava i dužnosti, nadležnost i uvjeti za provođenje osposobljavanja osoba koje sudjeluju u prijevozu, nadležnost državnih tijela u vezi s tim prijevozom te nadzor nad provođenjem zakona. Svrha je ovoga Zakona siguran prijevoz opasnih tvari. Ovaj se Zakon temelji na uvjetima iz međunarodnih ugovora a primjenjuje na prijevoz opasnih tvari: u cestovnom prometu, u željezničkom prometu, prometu unutarnjim vodama, te u zračnom prometu.
NN 143/2008 • Opasne tvari u smislu ovoga Zakona su robe, tereti, tvari, materijali i predmeti i to: eksplozivne tvari, plinovi, zapaljive tekućine, zapaljive krute tvari, samozapaljive tvari, tvari koje u dodiru s vodom oslobađaju zapaljive plinove, oksidirajuće tvari, organski peroksidi, otrovi, infektivne tvari, radioaktivne tvari, nagrizajuće tvari i ostale opasne tvari.
NN 143/2008 • Prijevoz opasnih kemikalija morem je uređeno Pravilnikom o rukovanju opasnim tvarima i načinu obavljanja prijevoza u pomorskom prometu, ukrcavanja i iskrcavanja opasnih tvari, rasutog i ostalog tereta u lukama te načinu sprječavanja širenja isteklih ulja u lukama (»Narodne novine«, br. 51/05.). Taj je pravilnik donio ministar mora, turizma, prometa i razvitka na temelju članka 1025. točke 21. i 22. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, br. 181/04.).
NN 143/2008 • Na rukovanje opasnim tvarima u upakiranom, razlivenom i rasutom stanju, te ukapljenim plinovima na brodu u luci te na prijevoz opasnih tvari u pomorskom prometu osim mjera sigurnosti propisanih ovim Pravilnikom, odgovarajuće se primjenjuju i tehnička pravila Priznate organizacije, odredbe Međunarodne konvencije o zaštiti ljudskih života na moru (u daljnjem tekstu: SOLAS 1974), Međunarodnog Kodeksa opasnih tvari (IMDG Code), Međunarodnog kodeksa za gradnju i opremu brodova koji prevoze ukapljene plinove u razlivenom stanju (IGC Code, 1975), Međunarodne konvencije o sprječavanju onečišćenja mora s brodova s Protokolom (u daljnjem tekstu: (MARPOL 73/78), Međunarodnog kodeksa za gradnju i opremanje brodova za prijevoz opasnih kemikalija u razlivenom stanju iz 1971. i 1983. godine (IBC Code 1971, 1983), Međunarodnog kodeksa za sigurno rukovanje krutim rasutim teretima (BC Code, 1998) te Međunarodnog kodeksa za sigurno ukrcavanje i iskrcavanje brodova za prijevoz rasutih tereta (BLU Code, 1998).
NN 143/2008 • Prilikom rukovanja opasnim tvarima u luci ili na određenom području luke moraju se primjenjivati i posebni propisi koji se odnose na proizvodnju, promet, korištenje i skladištenje, odnosno primjenu ili uklanjanje te uništenje tih tvari, kao i posebne sigurnosne, zaštitne i druge mjere utvrđene posebnim aktom lučke uprave. Lučka uprava dužna je uspostaviti službu nadzora rukovanja opasnim tvarima i provođenja sigurnosnih, odnosno zaštitnih i drugih mjera te odrediti način obavještavanja nadležnih tijela i određenih službi u slučaju opasnosti.
NN 143/2008 • Nadležnost – U cilju učinkovitog strateškog upravljanja prijevozom opasnih tvari, a zbog međuresorne koordinacije prijevoza opasnih tvari, Vlada Republike Hrvatske osniva Nacionalno povjerenstvo za prijevoz opasnih tvari koje ima od 10 do 15 članova. Po dva člana povjerenstva imenuju se na prijedlog ministarstva nadležnog za promet, ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, ministarstva nadležnog za zdravstvo, ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša, ministarstva nadležnog za gospodarstvo, Državnog zavoda za zaštitu od zračenja, Državnog zavoda za nuklearnu sigurnost i Agencije za civilno zrakoplovstvo. U povjerenstvo se mogu imenovati i drugi stručnjaci iz područja prijevoza opasnih tvari.
NN 143/2008 • Upravni i inspekcijski nadzor – Upravni i inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i podzakonskih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona u djelokrugu svoje nadležnosti provode ministarstvo nadležno za unutarnje poslove, ministarstvo nadležno za zdravstvo, ministarstvo nadležno za zaštitu okoliša, ministarstvo nadležno za obrazovanje, Državni zavod za zaštitu od zračenja i Državni zavod za nuklearnu sigurnost. Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona obavlja sanitarna inspekcija ministarstva nadležnog za zdravstvo, odnosno kad se radi o prijevozu nuklearnog materijala inspekcija za nuklearnu sigurnost Državnog zavoda za nuklearnu sigurnost. Prilikom obavljanja inspekcijskog nadzora sanitarni inspektor i inspektor za nuklearnu sigurnost ima pravo i dužnost:
NN 143/2008 • u slučaju nezgode i nesreće za vrijeme prijevoza teritorijem Republike Hrvatske nadgledati provedbu odredbi međunarodnih ugovora iz ovoga Zakona,
NN 143/2008 • nadgledati pripreme za pakiranje, utovar, istovar i prijevoz, te ako utvrdi nepravilnosti, odrediti da se te nepravilnosti otklone u roku koji inspektor odredi odnosno, privremeno zabraniti obavljanje djelatnosti u slučaju težeg kršenja mjera sigurnosti,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • zabraniti nastavak prijevoza ako utvrdi da nema odobrenja i isprava propisanih ovim Zakonom ili podzakonskim propisima, ako prijevoz ne prate osposobljeni pratitelji ili ako je tijekom prijevoza došlo do propusta u primjeni mjera sigurnosti,
NN 143/2008 • provjeriti isprave za prijevoz, označavanje i opremljenost vozila, itinerar vožnje, odrediti da se otklone nepravilnosti, odnosno prilikom inspekcijskog nadzora nad osobama, vozilima i izvorima zračenja utvrđeni nedostaci te zabraniti nastavak prijevoza u slučaju ugrožavanja ljudi i okoliša.
NN 143/2008 • Zbog sigurnosti prijevoza opasnih tvari, udovoljavanja zahtjevima međunarodnih sporazuma i provedbe ovim Zakonom određenih obveza Ministarstvo vodi evidenciju izdanih uvjerenja o osposobljenosti vozača vozila za prijevoz opasnih tvari u cestovnom prometu i evidenciju pravnih i fizičkih osoba koje su imenovale sigurnosnog savjetnika.
NN 143/2008 • U sveukupnoj ocjeni stanja sustava prevencije, pripravnosti i intervencija kod nesreća s kemikalijama može se zaključiti sljedeće:
NN 143/2008 • Hrvatska je od postizanja svoje neovisnosti imala relativno dobar sustav zaštite od nesreća s kemikalijama, što pokazuju i važeći statistički podaci prikupljeni u Hrvatskom zavodu za toksikologiju; takva relativno pozitivna ocjena se temelji na nekoliko specifičnih okolnosti i mjera, kao što su: osnivanje različitih stožera tijekom rata s velikim stupnjem discipline i participacije, obveze za izradu planova intervencija, uvođenje jače kontrole u proizvodnji, prometu i rukovanju sa opasnim kemikalija, napori usmjereni na obvezatnu obuku ljudi koji rukuju s opasnim kemikalijama, kao i obuka interventnih, inspekcijskih i stručnih službi.
NN 143/2008 • Međutim, u proteklom razdoblju uočene su i brojne slabosti i nedostaci postojećeg sustava, koji su proizlazili iz nedovoljno jasnih i neusklađenih sektorskih zakona i provedbenih propisa, nejasnoća u nadležnostima interventnih i inspekcijskih službi, nedovoljne obučenosti i uvježbanosti, nejasnoće u koordinaciji, planiranju u upravljanju, nepostojanja odgovarajućih registara i informacija o mogućim opasnim situacijama, bilo u proizvodnji, uskladištenju ili transportu, itd.
NN 143/2008 • Uspostavom novog sustava, koji se s jedne strane temelji na potrebi potpunog prijenosa Pravne stečevine, a s druge u unapređenju ukupnog sustava prevencije, pripravnosti i intervencije na nesreće s kemikalijama, napravljen je prvi korak donošenjem nekoliko općih i posebnih zakona kojima se uvažavaju novi koncepti ustroja. Kako se tim (novim) zakonima, do donošenja provedbenih propisa tih zakona, većim dijelom ostavljaju na snazi provedbeni propisi doneseni na temelju ranije važećih zakona, s pratećim ustrojem institucionalne infrastrukture i nadležnostima, to može izazvati nejasnoće u pogledu nadležnosti pojedinih službi i inspekcija, kao i neusklađenosti u horizontalnom i vertikalnom upravljanju u sustavu, posebice u kriznim situacijama.
NN 143/2008 • Novi ustroj još nema utvrđen međuresorski program provedbe, što traži sustav tako kompleksnog karaktera koji se oslanja na ravnopravnom sudjelovanju brojnih resora i službi, koji će omogućiti ravnomjeran razvitak svih segmenata sustava, kao i uspostave odgovarajućeg međuresorskog sustava planiranja, koordinacije, upravljanja i praćenja, s posebnim naglaskom na obuci i uvježbavanju. Za uspješno ostvarenje tog međuresorskog programa treba osigurati i odgovarajuća sredstva iz državnog proračuna za sustavni i dugoročni rad, a treba računati i s potrebnim vremenom za postizanje zacrtanih ciljeva.
NN 143/2008 • Kao i u prošlosti, tako i u novom predviđenom ustroju nije posvećena dovoljna pažnja četvrtoj bitnoj komponenti, tj. postincidentnom programu, razvoju sustava za otklanjanje posljedica.
NN 143/2008 • Jadransko more spada zbog svog položaja u sklopu Sredozemnog mora u zatvorena mora, koje uz to okružuju države s visokim stupnjem industrijskog razvitka, zbog čega je opasnost od nesreća, posebice što se tiče morskog prometa vrlo velika. S druge pak strane ne postoji zajednički sustav prevencije, kontrole, pripravnosti i intervencija u slučaju nesreća na moru.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 88/06, Broj 39/08,
Broj 93/07, Broj 178/04,
Broj 56/98, Broj 46/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE