PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 69/2009 • – treba osigurati nepostojanje sukoba interesa za revizorsko tijelo ili revizorski tim.
NN 69/2009 • Neovisna revizorska tijela moraju biti vanjska ili odvojena od uprave nadležne za revidirane aktivnosti. Unutarnja revizorska tijela moraju izvještavati najviše rukovoditelje unutar organizacijske strukture nadležnog tijela.
NN 69/2009 • U slučaju kada je tehnička stručnost potrebna za provođenje revizije dostupna jedino unutar nadležnog tijela, mora se osigurati neovisnost revizorskog tima.
NN 69/2009 • U slučaju organizacije sustava kontrola u područnim jedinicama, navedene stručne osobe mogu se izmjenjivati, u svrhu osiguranja neovisnosti.
NN 69/2009 • U svrhu procjene postizanja ciljeva, revizorski postupak mora biti predmet procjene neovisne osobe ili tijela, koje mora imati ovlast, znanje i resurse za učinkovito provođenje ovoga zadatka. Pristup neovisnim procjenama može ovisiti o aktivnosti ili nadležnom tijelu. U slučaju kada je osnovano tijelo ili odbor za neovisnu procjenu revizorskog postupka, jedna ili više neovisnih osoba moraju biti njihovi članovi. Navedene osobe moraju imati pristup revizorskom postupku i biti ovlaštene za cjelovito postupanje. U slučaju utvrđivanja nedostataka u revizorskom postupku od neovisne osobe ili tijela moraju se poduzeti odgovarajuće mjere za otklanjanje.
NN 69/2009 • (a) verifikacija sukladnosti s planovima, u svrhu osiguravanja da su službene kontrole provedene kako je to planirano, te da su osobe ovlaštene za provedbu službenih kontrola primjenjivale upute ili smjernice za provođenje kontrola. Navedena verifikacija provodi se pregledom dokumentacije i/ili pregledom na licu mjesta. Revizorski tim mora posjedovati sveobuhvatno revizorsko znanje i vještine za postizanje ciljeva revizije,
NN 69/2009 • (b) verifikacija učinkovite provedbe planova, u svrhu procjene ostvarenja planiranih rezultata, što uključuje operativnu provedbu na licu mjesta. Navedeno uključuje procjenu kvalitete i adekvatnosti sustava kontrola, te revizorske aktivnosti na licu mjesta. Revizorski tim mora posjedovati relevantnu stručnost za postizanje ciljeva revizije,
NN 69/2009 • (c) sustav revizije uključuje i procjenu prikladnosti postizanja ciljeva u skladu sa odredbama Pravilnika o službenim kontrolama koje se provode radi verifikacije postupanja u skladu s odredbama propisa o hrani i hrani za životinje, te propisa o zdravlju i zaštiti životinja[12], a posebno jedinstvenog višegodišnjeg nacionalnog plana kontrole. Navedeno uključuje procjenjivanje prikladnosti službenih kontrola, u odnosu na njihovu učestalost i primijenjene metode, na strukturu proizvodnog lanca, proizvodnu praksu i obim proizvodnje. Revizorski tim mora posjedovati dostatno znanje i razumijevanje sustava koji se revidira te relevantnu stručnost potrebnu za ostvarenje revizorskih ciljeva.
NN 69/2009 • U svrhu određivanja prikladnosti planova za postizanje ciljeva iz podtočke (c) ove točke uzima se u obzir sljedeće:
NN 69/2009 • – kriteriji za reviju moraju uključivati strateške ciljeve određene Zakonom o hrani i Pravilnikom o službenim kontrolama koje se provode radi verifikacije postupanja u skladu s odredbama propisa o hrani i hrani za životinje, te propisa o zdravlju i zaštiti životinja[13], uključujući jedinstveni višegodišnji nacionalni plan kontrole i posebne propise,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 69/2009 • – primarni fokus revizije je planirani sustav kontrola koji se odnosi na kritične kontrolne točke u proizvodnom lancu. Težište je procjenjivanje da li planirani sustavi kontrola daju dostatna jamstva za:
NN 69/2009 • (b) sukladnost sa zahtjevima posebnih propisa o hrani, hrani za životinje, zaštiti zdravlja i dobrobiti životinja. Nakon pristupanja Republike Hrvatske u članstvo Europske unije, gdje je to moguće, revizije se mogu provoditi i izvan administrativnih granica Republike Hrvatske.
NN 69/2009 • Revizorsko izvješće treba sadržavati jasne zaključke koji proizlaze iz nalaza revizije te, gdje je prikladno, preporuke:
NN 69/2009 • – zaključci trebaju biti usmjereni na sukladnost s planovima, učinkovitost provedbe, te prikladnost planova za postizanje postavljenih ciljeva, prema potrebi. Zaključci se moraju temeljiti na objektivnim dokazima. Posebice, kada se zaključci odnose na prikladnost planova za postizanje ciljeva, dokaz može biti dobiven sakupljanjem i analizom rezultata iz više različitih revizija. U tom slučaju, zaključci mogu obuhvatiti i rezultate više različitih revizija,
NN 69/2009 • – preporuke se više odnose na krajnji rezultat kojeg treba postići, nego na način ispravljanja nesukladnosti, a moraju se temeljiti na razumnim zaključcima.
NN 69/2009 • Gdje je prikladno revidirani subjekt mora sastaviti akcijski plan i dostaviti ga revizorskom tijelu. U akcijskom planu revidirani subjekt mora predložiti vremenski rok za provedbu popravnih i preventivnih radnji za rješavanje bilo kojeg nedostatka utvrđenog revizijom. Revizorski tim mora procijeniti prikladnost akcijskog plana i može biti uključen u verifikaciji njegove provedbe:
NN 69/2009 • – akcijski plan koji omogućava revizorskom timu procjenu dostatnosti predložene popravne i preventivne radnje za provođenje preporuka revizorskog izvješća. Akcijski plan mora uključiti određivanje prioriteta na temelju rizika i vremenski rok za završavanje popravne i preventivne radnje. Revidirani subjekt mora iz različitih dostupnih opcija akcijskih planova izabrati jedan akcijski plan koji se smatra zadovoljavajućim,
NN 69/2009 • – popravna i preventivna radnja ne treba biti ograničena na rješavanje specifičnih tehničkih zahtijeva, već bi trebala, gdje je prikladno, uključiti širok sustav mjera (npr. komunikacija, kooperacija, koordinacija, pregledavanje i tijek kontrolnih procesa, itd.). Revidirani subjekt mora provesti analizu uzroka nesukladnosti kako bi se odredila najprikladnija popravna i preventivna radnja. Razlike u mišljenju između revidiranog subjekta i revizorskog tima moraju biti riješene,
NN 69/2009 • – zatvaranje akcijskog plana; moraju se uspostaviti mehanizmi koji osiguravaju prikladnost akcijskih planova, te izvršenje popravnih i preventivnih mjera učinkovito i pravovremeno. Postupci za verifikaciju zatvaranja akcijskog plana moraju biti dogovoreni između revidiranog subjekta i revizorskog tima.
NN 69/2009 • Implikacije revizorskih nalaza za druge sektore i regije trebaju se uzeti u obzir, osobito u slučaju ako su kontrole delegirane većem broju nadležnih tijela ili su decentralizirane. Primjeri dobre prakse bi se trebali širiti. U tu svrhu, izvješća trebaju biti dostupna drugim sektorima a nakon pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji i Europskoj komisiji. Rezultati revizije se također uzimaju u obzir prilikom planiranja revizorskih programa i u kontekstu jedinstvenog višegodišnjeg nacionalnog plana kontrole.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 12/02, Broj 146/04,
Broj 73/09, Broj 71/98,
Broj 2/09, Broj 67/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE