PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-03-26-972 NN 26/2007

• U svezi s navedenim ustavnim odredbama člankom 1. stavkom 1. i stavkom 2. Zakona o poljoprivrednom zemljištu (»Narodne novine«, broj 66/01., 87/02., 48/05. i 90/05.) određeno je:


Stranica 2007-03-26-972 NN 26/2007

• Poljoprivredno je zemljište dobro od interesa za Republiku Hrvatsku i ima njezinu osobitu zaštitu.


Stranica 2007-03-26-972 NN 26/2007

• U odnosu na ustavne odredbe članka 52. stavke 1. i 2. Ustava, potrebno je uzeti u obzir i odredbu članka 32. stavka 2. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, koja glasi:


Stranica 2007-03-26-972 NN 26/2007

• Vlasnik neke od stvari koje su na temelju Ustava posebnim zakonom proglašene stvarima od interesa za Republiku, i za koje je propisan poseban način njihove uporabe i iskorištavanja od strane njihovih vlasnika i ovlaštenika drugih prava na njima, dužan je izvršavati svoje pravo vlasništva s time u skladu, ali mu pripada pravo na naknadu za ograničenja kojima je podvrgnut.


Internet NN 26/2007
• Polazeći od odredbe članka 48. Ustava i uzimajući u obzir značaj prava vlasništva na način kako je to iznijeto, zaključak je da vlasnika poduzetničke nekretnine, neizgrađenog građevinskog zemljišta i neobrađenog obradivog poljoprivrednog zemljišta nije dopušteno prisiljavati na određeni način postupanja, odnosno činjenja, (u konkretnom slučaju na korištenje navedenih nekretnina), ako se ono ne može odrediti kao doprinos općem dobru, odnosno ako nije u službi zaštite interesa i sigurnosti države, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi.

Internet stranice NN 26/2007
• Osporenim zakonskim odredbama zakonodavac je ovlastio općine i gradove na uvođenje poreza zbog nekorištenja nekretnina. Tim porezima posredno se vlasnicima nekretnina nameće obveza njihovog korištenja. Takvo ograničenje prava vlasništva na nekretninama prelazi okvir Ustavom dopuštenih ograničenja prava vlasništva jer nije učinjeno zbog ostvarenja legitimnog cilja propisanog Ustavom niti je razmjerno naravi potrebe za ograničenjem.

Internet stranice NN 26/2007 • Naime, porezi koji su propisani osporenim zakonskim odredbama imaju obilježje kaznenih poreza, kojima se vlasnik, porezni obveznik, kažnjava jer je propustio koristiti nekretninu određenu osporenim Zakonom, a koja obveza, po shvaćanju ovog Suda, nije u skladu s Ustavom dopuštenim ograničenjima prava vlasništva iz članka 16. Ustava u svezi s člankom 48. stavkom 2. Ustava. Pri tome Ustavni sud napominje da obveza korištenja nekretnine koja proizlazi iz osporenih zakonskih odredbi ne udovoljava ni načelu legitimnih očekivanja stranaka u odnosu na pravnu izvjesnost učinaka zakona (načelo izraženo u rješenju Ustavnog suda, broj: U-I-706/01 od 23. studenoga 2005. godine), jer osporenim Zakonom nije dostatno određeno postupanje vlasnika koje bi ga oslobodilo od obveze plaćanja navedenih poreza.
Internet stranice NN 26/2007 • 8. Uvođenjem poreza kojima se oporezuju neobrađeno obradivo poljoprivredno zemljište, nekorištene poduzetničke nekretnine i neizgrađeno građevinsko zemljište, zakonodavac je postupio suprotno načelima određenim u članku 51. Ustava. Ponajprije je prekršeno načelo prema kojem je svatko dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima, jer navedeni porezi ni kad je riječ o određivanju njihovih adresata, a ni kad je riječ o visini odnosno stopama poreza uopće, ne vode računa o gospodarskim mogućnostima onih za koje se određuju. Naime, navedeni se porezi određuju s obzirom na činjenicu neobrađivanja obradivog poljoprivrednog zemljišta, nekorištenja poduzetničke nekretnine, odnosno neizgradnju građevinskog zemljišta, a pri tome se ne vodi računa o gospodarskoj snazi (mogućnostima) osoba kojima se nameće porezna obveza. Ovo unatoč olakšicama propisanim za plaćanje poreza na neobrađeno obradivo poljoprivredno zemljište, određenim člankom 38.d Zakona.
Internet stranice NN 26/2007 • Navedeni porezi suprotni su ustavnim načelima pravednosti i jednakosti poreznog sustava, jer njih ne plaćaju svi vlasnici nekretnina već samo oni koji ih ne koriste. Vezano uz prirodu prava vlasništva i mogućnosti njegova ograničenja, valja zaključiti da za svaku vrstu plaćanja poreza na vlasništvo mora biti odlučujuća činjenica da ako je riječ o vlasništvu nekretnine, ona postoji i da je porezni obveznik posjeduje, a ne način na koji je koristi. Jednakost, kao jedan od ustavnih temelja poreznog sustava, ne postoji ako je porez propisan kao oblik kazne sa svrhom prisile vlasnika da protivno svojim interesima ili mogućnostima koristi svoju nekretninu. Zbog toga navedeni porezi nisu u skladu niti s načelom pravednosti poreznog sustava koje traži da porezni teret mora biti ravnomjerno raspoređen prema svim adresatima na koje se određeni porez odnosi, polazeći primarno od njihovih gospodarskih mogućnosti.
Internet stranice NN 26/2007 • Ustavni sud na kraju napominje da je zakonodavac ovlašten propisati različite zakonske mjere za poticanje obrade neobrađenog obradivog poljoprivrednog zemljišta, korištenje neiskorištenih poduzetničkih nekretnina i izgradnju neizgrađenog građevinskog zemljišta, pa i one koje ograničavaju vlasnička prava u skladu s člankom 16. Ustava, odnosno člankom 52. stavkom 2. Ustava kad su u pitanju poljoprivredna zemljišta. To se, međutim, ne smije činiti na način nesuglasan temeljnim ustavnim vrednotama i zaštićenim dobrima, što je zakonodavac u konkretnom slučaju učinio propisivanjem poreza zbog nekorištenja nekretnina, koji su protivni svrsi poreza i poreznog sustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 26/2007 • Slijedom iznesenog, ocjena je Ustavnog suda da osporeni članci Zakona nisu suglasni s člankom 48. stavkom 1. i člankom 51. stavkom 1. i stavkom 2. Ustava.
Informacije NN 26/2007 • 9. S obzirom na navedeno, na temelju članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona odlučeno je kao u točki I. izreke.
Poslovne stranice NN 26/2007 • 10. Objava odluke (točka II. izreke) temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona.
Pregledi NN 27/2007 • Na temelju odredbe članka 15. stavak 1. točka 10. i članka 8. stavak 1. Zakona o Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (»Narodne novine« broj 140/05) te odredbe članka 15. stavak 2. Zakona o tržištu vrijednosnih papira (»Narodne novine« broj 84/02 i 138/06), Uprava Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga, u predmetu utvrđivanja postojanja obveze uvrštenja dionica trgovačkog društva BANKA KOVANICA d.d., Varaždin, Petra Preradovića 29, u kotaciju javnih dioničkih društava, na sjednici održanoj 8. ožujka 2007. godine, donijela je
Besplatno NN 27/2007 • 1. Nalaže se trgovačkom društvu BANKA KOVANICA d.d., Varaždin, Petra Preradovića 29, da u roku od 60 dana od dana konačnosti ovog rješenja, uvrsti svoje dionice u kotaciju javnih dioničkih društava burze te da Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga u daljnjem roku od sedam dana dostavi dokaz o učinjenom.
Glasnik NN 27/2007 • I. Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Agencija) provela je sukladno odredbi članka 15. stavak 1. točka 2. alineja 1. Zakona o Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga, nadzor nad trgovačkim društvom BANKA KOVANICA d.d., Varaždin, Petra Preradovića 29 (dalje u tekstu: Izdavatelj) u svezi ispunjenja obveze uvrštenja dionica Izdavatelja u kotaciju javnih dioničkih društava burze.
Propis NN 27/2007 • II. Sukladno odredbi članka 114. stavak 1. Zakona o tržištu vrijednosnih papira (dalje u tekstu: Zakon) javnim dioničkim društvima smatraju se dionička društva koja ispunjavaju jedan od sljedećih kriterija: 1) izdaju dionice javnom ponudom, ili 2) imaju više od 100 dioničara, a njihov temeljni kapital iznosi najmanje 30.000.000,00 kn.
Propis NN 27/2007 • Sukladno odredbi članka 14. Pravilnika o sadržaju i obliku financijskih i poslovnih izviješća javnih dioničkih društava (»Narodne novine« broj 118/03; dalje u tekstu: Pravilnik), više od 100 dioničara ima ono društvo koje je zadnjeg dana u sva tri mjeseca tromjesečja za koje se izrađuje izvješće imalo više od 100 dioničara.
Propis NN 27/2007 • III. Uvidom u podatke iz sudskog registra nadležnog trgovačkog suda, temeljni kapital Izdavatelja na dan 30. lipnja 2006. godine iznosi 42.042.000,00 kuna. Isto tako, Trgovački sud u Varaždinu upisao je 8. veljače 2007. godine provedbu povećanja temeljnog kapitala Izdavatelja, koji na dan donošenja ovog rješenja iznosi 68.042.000,00 kuna.
Propis NN 27/2007 • Prema podacima Središnje depozitarne agencije d.d., Zagreb, Izdavatelj od mjeseca ožujka 2006. godine do mjeseca veljače 2007. godine, na zadnji dan svakog navedenog mjeseca ima više od 100 dioničara.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/96, Broj 4/07, Broj 139/04, Broj 20/90, Broj 167/03, Broj 157/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled