PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 26/2007 • (4) Porez na neizgrađeno građevno zemljište plaća se u roku od 15 dana od dana dostave rješenja o utvrđivanju toga poreza.
NN 26/2007 • (5) Porez je prihod općine ili grada na čijem se području nalazi neizgrađeno građevno zemljište.«
NN 26/2007 • 3. Predlagatelj Ivan Šimunović smatra da su odredbe članaka 30. stavka 1. točke 6., 38.l, 38.m i 38.n Zakona u nesuglasnosti s odredbama članaka 3. i 51. Ustava.
NN 26/2007 • Obrazlažući svoje stajalište predlagatelj navodi da se radi o porezu koji do sada nije bio uveden niti jednim zakonskim propisom. Ističe da u Republici Hrvatskoj nije donesen zakon u kojemu bi sustavno bili kategorizirani porezi, druga fiskalna davanja i načela za njihovo uvođenje. Smatra da to nije učinjeno niti Općim poreznim zakonom (»Narodne novine«, broj 127/00.), u kojemu se samo nabrajaju porezi, carine i pristojbe kao ukupne kategorije fiskalnih prihoda, bez naznake njihovih obilježja. Navodi da je zakonodavac, određujući porez na neizgrađeno građevno zemljište, vjerojatno smatrao da bi takav porez mogao biti izdašan izvor prihoda lokalnih zajednica. Podnositelj postavlja pitanje može li se na temelju vlasništva na neizgrađenom građevnom zemljištu plaćati porez te odgovara da bi to bilo moguće ukoliko se ostvaruje prihod na temelju davanja tog zemljišta u zakup, ako se koristi u vezi s nekom djelatnošću i kada se takvo zemljište prodaje. Smatra da je uvođenje obveze plaćanja poreza na zemljištu koje se ne iskorištava radi stjecanja dohotka ili drugih pogodnosti, suprotno ekonomskim i socijalno-političkim načelima na koja bi se trebao zasnivati porezni sustav neke države.
NN 26/2007 • Slijedom iznijetog, predlagatelj predlaže pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti odredbi članaka 30. stavka 1. točke 6., 38.l, 38.m i 38.n Zakona s Ustavom.
NN 26/2007 • 4. Predlagatelj dr. sc. Božidar Jelčić osporava odredbe članaka 38.a do 38.n Zakona, smatrajući ih nesuglasnim s odredbama članaka 3., 48. i 51. Ustava.
NN 26/2007 • U prijedlogu navodi da su Zakonom u porezni sustav Hrvatske 2001. godine uvedena tri nova poreza: porez na neobrađeno obradivo poljoprivredno zemljište, porez na neiskorištene poduzetničke nekretnine i porez na neizgrađeno građevno zemljište. Smatra da se pri primjeni navedenih poreza ne vodi računa o ekonomskoj snazi poreznih obveznika, ni o načelima jednakosti i pravednosti u oporezivanju. Ističe da je za plaćanje poreza na imovinu relevantna činjenica da ta imovina postoji i da je neka osoba posjeduje, a ne način na koji njome raspolaže, tj. koristi li je vlasnik ili ne. Navedeni porezi imaju, prema vlasnicima nekretnina na koje se odnose, obilježje kaznenih poreza, jer je njihova svrha da ih se prisili na činjenje koje nije ni ustavno ni zakonski pravno utemeljeno.
NN 26/2007 • 5. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), od Ministarstva financija Republike Hrvatske zatraženo je i dobiveno očitovanje o prijedlozima.
NN 26/2007 • 6. Za ocjenu suglasnosti osporenih članaka Zakona s Ustavom mjerodavne su odredbe članaka 16., 48. stavaka 1. i 2. i 51. Ustava.
NN 26/2007 • Slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 26/2007 • Svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju.
NN 26/2007 • Svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima.
NN 26/2007 • Porezni sustav se temelji na načelima jednakosti i pravednosti.
NN 26/2007 • 7. Ocjenjujući prijedloge osnovanim, Ustavni sud ističe da zakonodavac, prema članku 16. Ustava može ograničiti slobode i prava zajamčena Ustavom, ali to ograničenje mora biti učinjeno zbog ostvarenja legitimnog cilja (zaštite navedenih ustavnih dobara) i razmjerno naravi potrebe za ograničenjem.
NN 26/2007 • Odredba članka 32. stavka 1. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine«, broj 91/96., 68/98., 137/99., 22/00., 70/00. i 114/01.), koja razrađuje članak 16. Ustava u odnosu na pravo vlasništva, glasi:
NN 26/2007 • Vlasnik stvari ne smije izvršavati svoje pravo vlasništva preko granica koje su svim vlasnicima takvih stvari postavljene na temelju ovoga ili posebnih zakona radi zaštite interesa i sigurnosti države, prirode, ljudskoga okoliša i zdravlja ljudi.
NN 26/2007 • Razmatrajući navedene odredbe potrebno je, u odnosu na prava i obveze koja proizlaze iz prava vlasništva i ograničenja određena odredbom članka 16. Ustava, razgraničiti u ovom dijelu vlasništvo poduzetničkih nekretnina i neizgrađenog građevinskog zemljišta na jednoj strani, te na drugoj strani vlasništvo poljoprivrednog zemljišta.
NN 26/2007 • Naime, odredbom članka 52. Ustava, iz koje proizlazi posebna zaštita države glede vlasništva poljoprivrednog zemljišta, određeno je:
NN 26/2007 • More, morska obala i otoci, vode, zračni prostor, rudno blago i druga prirodna bogatstva, ali i zemljište, šume, biljni i životinjski svijet, drugi dijelovi prirode, nekretnine i stvari od osobitog kulturnoga, povijesnoga, gospodarskog i ekološkog značenja, za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku, imaju njezinu osobitu zaštitu.
NN 26/2007 • Zakonom se određuje način na koji dobra od interesa za Republiku Hrvatsku mogu upotrebljavati i iskorištavati ovlaštenici prava na njima i vlasnici, te naknada za ograničenja kojima su podvrgnuti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 94/08, Broj 25/02,
Broj 121/05, Broj 113/97,
Broj 97/03, Broj 141/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE