PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-12-158-3950 NN 158/2009

• Usluga završavanja (terminacije) poziva je veleprodajna usluga koja se odnosi na završavanje (terminaciju) poziva na određeni broj u određenoj mreži (nepokretnoj ili pokretnoj) koju operator A pruža operatoru B. Iz definicije samog tržišta vidljivo je da za tržište završavanja (terminacije) poziva nije bitno u kojoj je mreži poziv započeo. Stoga tržište završavanja (terminacije) poziva čine svi pozivi koji su završili u mreži operatora pokretnih mreža, neovisno jesu li pozivi započeti ili tranzitirani kroz mrežu nacionalnog operatora. Drugačija definicija tržišta i razlikovanje usluge završavanje (terminacije) poziva u određenu mrežu u odnosu na činjenicu gdje je poziv započeo bila bi u suprotnosti s logikom koja vrijedi za tržište (završavanja) terminacije poziva i praksom koja se primjenjuje u zemljama Europske unije.


Stranica 2009-12-158-3950 NN 158/2009

• Sukladno navedenom u definiciji tržišta završavanja (terminacije) poziva u odluci HAKOM-a od 17. srpnja 2009. nije bilo moguće izostaviti pozive koji su započeli u mreži međunarodnih operatora, a tranzitirani su kroz mrežu nacionalnih operatora u mrežu operatora pokretnih mreža, već tržište završavanja (terminacije) poziva treba uključivati sve pozive neovisno o nacionalnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži iz koje je poziv predan.


Stranica 2009-12-158-3950 NN 158/2009

• U skladu s navedenom logikom, a u cilju prikupljanja svih potrebnih podataka stručne službe HAKOM-a su kreirale jedinstveni upitnik za operatore koji pružaju elektroničke komunikacijske usluge u pokretnim mrežama. Dio navedenog upitnika odnosio se na veleprodajnu razinu usluga završavanja (terminacije) poziva u kojem je HAKOM prikupio, za svakoga pojedinog operatora, trajanje dolaznih poziva i prihode od dolaznih poziva završenih u vlastitoj mreži koji su poslani iz mreža drugih operatora.


Stranica 2009-12-158-3950 NN 158/2009

• Iz navedenog je vidljivo da je HAKOM prikupio, a u 7. poglavlju dokumenta analize tržišta završavanja (terminacije) poziva u određenu pokretnu javnu komunikacijsku mrežu izračunao tržišne udjele operatore po prihodima od usluge završavanja (terminacije) poziva i tržišne udjele operatora po ukupnom broju završenih (terminiranih) minuta na temelju ukupnih minuta koje su poslane u mrežu svakog pojedinog operatora. Navedeno je vidljivo i u poglavlju 7.1.3. dokumenta analize u kojem je HAKOM naveo: »Slika 6. pokazuje udio minuta poziva pojedinih operatora koji dolaze iz svih nacionalnih mreža (pokretnih i nepokretnih)«. Naime, u navedenom poglavlju, HAKOM nije naveo da se radi o ukupnim minutama koje su započele u mreži određenog operatora i poslane u mrežu drugog operatora, već da se radi o ukupnim minutama koje dolaze u mrežu operatora neovisno jesu li predane iz ili započete u mreži operatora iz kojeg je upućen poziv.


Internet NN 158/2009
• Prema tome, iz cijelog tijeka postupka analize mjerodavnog tržišta jasno proizlazi da je definicija poziva bila onakva kako je ispravljena zaključkom od 19. listopada 2009.

Internet stranice NN 158/2009
• Međutim, prilikom izrade dokumenta analize koji je stavljen na javnu raspravu došlo je do greške u pisanju uslijed čega su podnositelji, i druge zainteresirane osobe, mogli pogrešno smatrati da navedena definicija ne obuhvaća pozive koji su započeli u inozemstvu, a koji su tranzitirani od strane nekog od domaćih operatora.

Internet stranice NN 158/2009 • Stoga zaključak o ispravku pogreške u pisanju koja se odnosi na definiciju završavanja (terminacije) poziva za podnositelje predstavlja novu činjenicu u smislu članka 249. stavka 1. točka 1. ZUP-a, odnosno činjenicu koja je postojala u vrijeme vođenja postupka, ali stranka nije znala za nju, pa nije mogla iznijeti dokaze koji bi, sami ili u vezi s već izvedenim i upotrijebljenim dokazima, mogli dovesti do drugačijeg rješenja.
Internet stranice NN 158/2009 • Posljedično, podnositelji imaju pravo na obnovu postupka. Međutim, gledajući postupak u cjelini, HAKOM smatra da je opravdano podnositeljima omogućiti obnovu postupka samo u dijelu u kojem je njihova regulatorna obveza nadzora cijene i vođenja troškovnog računovodstva u uzročnoj vezi s definicijom poziva. U ostalom dijelu rečena definicija nema utjecaja na njihove regulatorne obveze, koje ostaju na snazi i podnositelji su ih obvezni primjenjivati.
Internet stranice NN 158/2009 • Imajući u vidu da su podnositelji zaključak od 19. listopada 2009. zaprimili 28. odnosno 29. listopada 2009., te da su prijedlog za obnovu postupka podnijeli 24. odnosno 25. studenoga 2009. HAKOM je utvrdio da je njihov prijedlog podnesen unutar subjektivnog roka iz članka 252. ZUP-a.
Internet stranice NN 158/2009 • Protiv ovog zaključka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 158/2009 • Na temelju članka 220. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine« br. 53/91 i 103/96; dalje u tekstu: ZUP), članka 113., članka 114. i članka 116. stavka 4. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« br. 73/08; dalje u tekstu: ZEK), nadzornik elektroničkih komunikacija donosi sljedeći
Informacije NN 158/2009 • I. Trgovačkom društvu Optima Telekom d.d. iz Zagreba, Bani 75a, daje se rok od 30 dana od zaprimanja ovog zaključka, da postupi po točkama II. i III. Dopunskog rješenja (klasa: UP/I-344-08/09-01/28, urbr.: 376-04-09-08 MB/KŽ) od 30. rujna 2009. godine i točkama IV. i V. Rješenja (klasa: UP/I-344-08/09-01/32, urbr.: 376-09-09-04 MB/KŽ) od 1. listopada 2009. godine.
Poslovne stranice NN 158/2009 • II. U slučaju nepostupanja po ovom zaključku, nadzornik elektroničkih komunikacija izreći će odgovornoj osobi u trgovačkom društvu Optima Telekom d.d. upravnu mjeru izraženu u novčanom iznosu u visini do dvadesetostruke prosječne plaće u Republici Hrvatskoj u proteklom tromjesečju. Svaka sljedeća upravna mjera izriče se u dvostrukom iznosu.
Pregledi NN 158/2009 • III. Ovaj zaključak objavit će se u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.
Besplatno NN 158/2009 • Nadzornik elektroničkih komunikacija Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: nadzornik) je u postupku stručnog nadzora donio 30. rujna dopunsko rješenje (klasa: UP/I-344-08/09-01/28, urbr.: 376-04-09-08 MB/KŽ) i rješenje (klasa: UP/I-344-08/09-01/32, urbr.: 376-09-09-04 MB/KŽ), 1. listopada 2009. godine.
Glasnik NN 158/2009 • Rješenjem od 30. rujna 2009. godine naloženo je trgovačkom društvu Optima Telekom d.d. (dalje u tekstu: Optima) da na svojoj telekomunikacijskoj terminalnoj opremi omogući operatoru usluga s dodanom vrijednosti MAG-D.R.I.V.E. d.o.o. uklanjanje nepravilnosti i nedostataka opisanih u točki I. tog rješenja, te da nakon uklanjanja nedostataka i nepravilnosti onemogući operatoru usluga s dodanom vrijednosti MAG-D.R.I.V.E. d.o.o. naknadne izmjene na platformi »KVIZ«. Također je naložena prilagodba platforme »KVIZ« na telekomunikacijskoj terminalnoj opremi Optime na način da osigura postojanje propisane najavne poruke za sve pozive upućene prema svim operatorima usluga s dodanom vrijednosti te da onemogući operatorima usluga s dodanom vrijednosti koji koriste tu platformu bilo kakve naknadne izmjene najavne poruke.
Propis NN 158/2009 • Isti postupci su naloženi Optimi Rješenjem od 1. listopada 2009. godine.
Propis NN 158/2009 • Dana 27. studenoga 2009. godine Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije je zaprimila podnesak Optime u kojem se navodi da je Optima odabrala ponudu vanjskog dobavljača koja sadrži zadovoljavajuće tehničko rješenje izvršenja traženih promjena na platformi VAS, te da je izdana narudžbenica za izvršenje radova i da će potrebne promjene na platformi VAS biti implementirane u roku od mjesec dana.
Propis NN 158/2009 • S obzirom na opseg i složenost naloženih promjena, nadzornik smatra da je rok od mjesec dana za implementaciju promjena na platformi VAS sasvim opravdan za realizaciju naloženog, stoga je na temelju članka 220. i članka 286. stavka 2. ZUP-a te članka 14. stavka 4., članka 113., članka 114. i članka 116. stavka 4. ZEK-a, zaključio kao u izreci ovog zaključka.
Propis NN 158/2009 • Protiv ovog zaključka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 32/08, Broj 58/09, Broj 144/99, Broj 102/98, Broj 14/07, Broj 48/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled