PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-02-20-506 NN 20/2006

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 25. siječnja 2006., donio je


Stranica 2006-02-20-506 NN 20/2006

• I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 30. stavaka 1. i 2. Zakona o najmu stanova (»Narodne novine«, broj 91/96., 48/98. i 66/98.).


Stranica 2006-02-20-506 NN 20/2006

• 1. Predlagatelji 1) Jovan Vučičević iz Zagreba, 2) Mato Družić iz Dubrovnika, 3) Žeraldina Krvavac iz Dubrovnika i 4) Stijepo Bjelančić iz Dubrovnika, podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 30. stavaka 1. i 2. Zakona o najmu stanova (»Narodne novine«, broj 91/96., 48/98. – odluka i rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-762/1996 i dr., 66/98. – ispravak odluke i rješenja Ustavnog suda; u daljnjem tekstu: Zakon).


Stranica 2006-02-20-506 NN 20/2006

• (1) Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje stanarsko pravo osobama koje su to pravo stekle prema propisima koji su vrijedili do stupanja na snagu ovoga Zakona.


Internet NN 20/2006
• (2) Osobe iz stavka 1. ovoga članka danom stupanja na snagu ovoga Zakona stječu prava i obveze najmoprimca.

Internet stranice NN 20/2006
• 3. Predlagatelji navode da su oni ugovorima stekli stanarsko pravo na stanovima u vlasništvu građana te da je to pravo po zakonu trajno (zauvijek) obuhvaćalo glavne vlasničke ovlasti uporabe, posjeda i dr., koje su zakonom bile trajno (zauvijek) oduzete od nominalnog vlasnika, pa ocjenjuju da je stanarsko pravo bilo na temelju zakona veće, jače i oko deset puta vrednije od vlasništva nominalnog vlasnika. Ukazuju i na odredbu članka 48. stavka 1. Zakona, prema kojoj u slučaju da je vlasnik stana otkupio drugi stan prema odredbama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine«, broj 43/92. – pročišćeni tekst, 69/92., 25/93., 48/93., 2/94., 44/94., 58/95., 11/96., 11/97. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 68/98., 96/99. – Uredba, 120/00. – Uredba, 94/01. – Uredba i 78/02. – Uredba), nositelj stanarskog prava ima pravo otkupiti stan prema odredbama Zakona o prodaji.

Internet stranice NN 20/2006 • Dalje navode da odredba članka 48. stavka 1. Ustava nema povratno djelovanje, niti određuje povrat imovine ili vlasništva oduzetog u SFRJ, već samo jamči onakvo vlasništvo kakvo je postojalo kad je taj Ustav stupio na snagu, pa zaključuju da i nositelju stanarskog prava jamči onaj dio vlasništva (vlasničkih prava) koja su mu po zakonu trajno (zauvijek) pripala.
Internet stranice NN 20/2006 • Konačno, predlagatelji ističu da svoje stanarsko pravo na stanovima u vlasništvu temelje na sklopljenim ugovorima kojima su stekli to pravo, a koji se u skladu s odredbama članka 2. stavka 2. i članka 6. Aneksa G Ugovora o pitanjima sukcesije (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 2/04. i 5/04.) trebaju poštivati bez diskriminacije. Smatraju da su osporene odredbe Zakona protivne obvezi poštivanja ugovora kojima su stekli stanarsko pravo prije 31. prosinca 1990., koja obveza je utvrđena u člancima 2. i 6. Aneksa G Ugovora o pitanjima sukcesije.
Internet stranice NN 20/2006 • 4. Ustavni sud već je ocjenjivao suglasnost članka 30. stavaka 1. i 2. Zakona s člankom 3. Ustava u dijelu koji se odnosi na jednakost, vladavinu prava i nepovredivost vlasništva kao najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske, te s člancima 14. stavkom 2., 16., 48. i 50. Ustava.
Internet stranice NN 20/2006 • Rješenjem broj: U-I-762/1996 i dr. od 31. ožujka 1998. (»Narodne novine«, broj 48/98., rješenjem broj: U-I-339/1998 od 20. svibnja 1998. i rješenjem broj: U-I-993/2003 i dr. od 9. veljače 2005. (»Narodne novine«, broj 32/05.) nije prihvaćen prijedlog za ocjenu suglasnosti osporenih odredaba Zakona s navedenim člancima Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 20/2006 • 5. Prema članku 54. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), Ustavni sud može ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom i u slučaju kada je određeni zakon već ranije bio predmetom ustavnosudske ocjene.
Informacije NN 20/2006 • Od donošenja navedenih rješenja do odlučivanja o prijedlozima koji su predmet ovog ustavnosudskog postupka, međutim, Ustavni sud nije u pogledu osporenih odredaba Zakona utvrdio nove okolnosti koje bi dovele do promjene njegova pravnog stajališta izraženog u navedenim rješenjima, niti su predlagatelji, s druge strane, naveli nove ustavnopravno relevantne razloge zbog kojih bi Ustavni sud utvrdio osnovanim pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti osporenih odredaba Zakona s člancima 3., 14. stavkom 2., 48. i 50. Ustava.
Poslovne stranice NN 20/2006 • 6. Stoga je, na temelju članka 43. stavka 1. u vezi sa člankom 54. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, riješeno kao u izreci.
Pregledi NN 20/2006 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom Republike Hrvatske, na sjednici održanoj 25. siječnja 2006., donio je
Besplatno NN 20/2006 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredaba članka 13. stavka 1., članka 16., članka 17. stavka 4., članka 30. stavka 2. i članka 45. stavaka 1., 2. i 3. Zakona o vatrogastvu (»Narodne novine«, broj 106/99, 117/01, 96/03 i 174/04).
Glasnik NN 20/2006 • 1. Udruga profesionalnih vatrogasaca Hrvatske iz Zagreba, koju zastupa tajnik Udruge Branko Šimara (u daljnjem tekstu: podnositelj), podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredaba članka 13. stavka 1., članka 16., članka 17. stavka 4., članka 30. stavka 2. i članka 45. stavaka 1., 2. i 3. Zakona o vatrogastvu (»Narodne novine«, broj 106/99, 117/01, 96/03, 139/04 – pročišćeni tekst i 174/04).
Propis NN 20/2006 • Podnositelj smatra da odredba članka 16. Zakona o vatrogastvu, kojom se propisuje obvezno udruživanje vatrogasnih postrojbi odnosno vatrogasnih društava u vatrogasne zajednice, nije u suglasju s odredbom članka 43. Ustava (razvidno je iz sadržaja prijedloga da se upućuje na odredbu stavka 1. članka 43. Ustava), kojom je zajamčena građanima sloboda udruživanja.
Propis NN 20/2006 • U svezi s odredbama članka 13. stavka 1., članka 17. stavka 4., članka 30. stavka 2. i članka 45. stavaka 1., 2. i 3. Zakona o vatrogastvu podnositelj ističe da su one u nesuglasju s odredbama članaka 134., 135., 136. i 137. Ustava, kojima je zajamčeno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu. Podnositelj smatra da se navedenim osporenim odredbama Zakona o vatrogastvu zadire u autonomiju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave na način:
Propis NN 20/2006 • – da se stavljanjem interventnih vatrogasnih postrojbi pod izravno zapovjedništvo glavnog vatrogasnog zapovjednika isključuje jedinica lokalne odnosno područne samouprave od utjecaja na rad tih postrojbi, dok odgovornost za njihov rad odnosno ukupno stanje protupožarne zaštite na njezinom području ostaje na jedinicama lokalne odnosno područne samouprave,
Propis NN 20/2006 • – da se imenovanje zapovjednika i zamjenika zapovjednika vatrogasnih postrojbi stavlja u nadležnost vatrogasnih zajednica odnosno vatrogasnih društava, čime se jedinica lokalne odnosno područne samouprave isključuje od odlučivanja o postavljanju odgovornih osoba u protupožarnoj zaštiti, dok odgovornost za stanje protupožarne zaštite na njezinom području ostaje isključivo na toj jedinici,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 30/95, Broj 58/99, Broj 39/09, Broj 140/03, Broj 85/05, Broj 37/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled