PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 30/1996 • U slučaju ustavne tužbe J. S., smatramo da su ispunjena oba uvjeta o diskrecionom odlučivanju i da su upravo tako odlučivala upravna tijela i Upravni sud Republike Hrvatske. Radi toga smatramo, da je Odluka Ustavnog suda pravno neutemeljena.
NN 30/1996 • Temeljem odredbi članka 19. stavka 4. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske i članka 33. stavak 5. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske, dajem pismeno obrazloženje razloga koji su me motivirali na izdvajanje mišljenja i glasovanja protiv Odluke o usvajanju ustavne tužbe J. S. u predmetu broj U-III-938/95, koju je Sud usvojio većinom glasova sudaca Ustavnog suda na sjednici održanoj 3. travnja 1996. godine.
NN 30/1996 • Naime J. S. iz S., zatražio je od upravnih vlasti promjenu svog imena u novo ime: »Ocean Aletheia«, što mu je upravni organ O. S. odbio, Ministarstvo uprave Republike Hrvatske nije uvažilo njegovu žalbu, a Upravni sud mu nije prihvatio tužbu, pa se je obratio ustavnom tužbom Ustavnom sudu Republike Hrvatske smatrajući da su mu odbijanjem zahtjeva za promjenom imena povrijeđena njegova ustavna prava iz članka 14., 16. i 22. Ustava Republike Hrvatske.
NN 30/1996 • Na sjednici Ustavnog suda 3. travnja 1996. Ustavni sud je usvojio ustavnu tužbu uz obrazloženje kako su odlučivanje tijela upravne vlasti i Upravnog suda »u nesuglasju s temeljnim slobodama i pravima iz članka 14., 16. i 22. Ustava Republike Hrvatske.«
NN 30/1996 • Nesporna su prava i načela citiranih članaka Ustava Republike Hrvatske i to članka 14.: Građani Republike Hrvatske imaju sva prava i slobode, neovisno o njihovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama. Svi su pred zakonom jednaki.;
NN 30/1996 • - čl. 16.: Slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje;
NN 30/1996 • - članak 22.: Čovjekova je sloboda i osobnost nepovrediva. - Nikome se ne smije oduzeti ili ograničiti sloboda, osim kada je to određeno zakonom, o čemu odlučuje sud.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 30/1996 • Međutim Zakon o osobnom imenu, a koji je u skladu s Ustavom dok se drukčije ne dokaže, daje diskreciono pravo nadležnom organu odobriti ili ne odobriti promjenu imena. To diskreciono pravo temelji se na ocjeni organa uprave da li se novo osobno ime i prezime protive društvenim pravilima i običajima sredine u kojoj osoba živi. Prema tome ovdje je potrebno imati jasnu sliku o svrsishodnosti zaštite koja se, također temeljem odredbi Ustava Zakonom daje nadležnim organima i tijelima uprave da odobre ili ne odobre traženu promjenu u osobnom imenu i prezimenu.
NN 30/1996 • Hrvatska tradicijska kultura predstavlja sveukupnost duhovnih i materijalnih dobara stvorenih od najširih narodnih slojeva u tijeku povijesti hrvatskog naroda. Ona i danas čini prepoznatljivi specifični hrvatski pojam u kulturnoj i civilizacijskoj djelatnosti. Osobito važnu odrednicu hrvatske kulturne tradicije čine narodni život i običaji koji jamče određenu, hrvatsku, etnoduhovnost.
NN 30/1996 • Identitet jednog naroda osobito snažno pokazuje tradicija kulturno povijesnog nasljeđa u borbi za njegov vlastiti jezik, pomoću kojega se hrvatski narod kroz povijest, ne samo izražavao, nego i održao kao narod na ovom prostoru našeg postojanja, na kojem prostoru bez svog jezika ne bi opstali.
NN 30/1996 • S druge strane, dosta masovna pojava je bizantijska igra sa imenima i prezimenima iz kojekakvih političkih razloga kako bi se prikrivali identiteti iz raznih razloga, svakako ne iz razloga koristi Hrvatskoj. Prema tome, iako bi trebalo izbaciti iz vida prilikom odlučivanja svaku politiku, mislim da u ovom konkretnom slučaju je nemoguće zanemariti i to u ovom traženju. Zato uzimajući u obzir prava i dužnosti upravnih organa u čuvanju ovog važnog elementa nacionalne kulturne baštine kad su u pitanju prezimena i imena, izdvojio sam svoje mišljenje i glasovao protiv usvajanja ustavne tužbe.
NN 30/1996 • Svojim hodom kroz prošlost, svjedočeći svoj kulturološki identitet i svojim - kako Marulić kaže - hrvatskim jezikom, svjedočili smo svoju otvorenost svemu što potiče rast ljudskosti, slobode i dobrote. Zato Ustav u nekoliko svojih članaka posvećuje obvezu čuvanja kulturnog bogatstva i korištenja njime, osobito o hrvatskom jeziku kao službenom jeziku i korištenju njime (članak 2. i 12. Ustava).
NN 30/1996 • Istovremeno, čini mi se, ovakvom Odlukom ne doprinosimo razjašnjenju ustavnih i zakonskih obveza organa uprave, kojima je Zakon o osobnom imenu, donijet sukladno Ustavu, stavio u dužnost, ali i pravo diskrecione ocjene, da kod odlučivanja o odobrenju ili odbijanju traženja promjene imena i prezimena, mora štititi ona načela koja su u Zakonu navedena, a u koja i zaštita hrvatskog jezika sigurno ulazi.
NN 30/1996 • Iz svih tih razloga, naglašavam, izdvojio sam svoje mišljenje i glasovao protiv usvajanja ustavne tužbe gospodina S.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 173/03, Broj 28/01,
Broj 186/04, Broj 122/03,
Broj 16/06, Broj 24/07
LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI