PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 175/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, u povodu prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj dana 1. listopada 2003. godine, donio je
NN 175/2003 • 1. Goran Prodan iz Poreča podnio je prijedlog za ocjenu suglasnosti članka 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 45/03, u daljnjem tekstu: ZID ZI) s člankom 3. Ustava Republike Hrvatske.
NN 175/2003 • »Člana predstavničkog tijela izabranog na neovisnoj listi zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.«
NN 175/2003 • 2. Predlagatelj, inače nositelj neovisne liste, smatra da osporena odredba članka 2. ZID ZI-a nije u suglasnosti s načelom vladavine prava propisanim člankom 3. Ustava. Iz sadržaja prijedloga proizlazi da predlagatelj smatra kako osporena odredba članka 2. ZID ZI-a nije u suglasnosti ni s načelom zabrane diskriminacije po bilo kojoj osnovi, zajamčenim odredbom članka 14. stavka 1. Ustava.
NN 175/2003 • Zakonodavac, ističe predlagatelj, ostavlja političkim strankama da same, prema vlastitom izboru, odrede koji će neizabrani kandidat s njihove lite zamijeniti člana lokalnog predstavničkog tijela izabranog s te iste liste. To pravo, s druge strane, zakonodavac uskraćuje neovisnim listama, jer se samim zakonom određuje - neovisno o volji njihovih predlagatelja - koji će neizabrani kandidat s neovisne liste zamijeniti člana predstavničkog tijela izabranog s dotične liste. U slučaju neovisnih lista, prema tome, propisuje se zakonski »automatizam« (zamjenikom se smatra »prvi sljedeći neizabrani« kandidat s neovisne liste), pa se time, prema mišljenju predlagatelja, uvodi »zakonska diskriminacija« neovisnih lista u odnosu prema stranačkim i koalicijskim listama.
NN 175/2003 • Budući da je istovjetno rješenje propisano i u Zakonu o izborima zastupnika u Hrvatski sabor (»Narodne novine«, broj 16/99, 109/00, 53/03, 69/03 – pročišćeni tekst), predlagatelj navodi da bi se i to rješenje trebalo preispitati, jer je »jednako diskriminirajuće« kao i osporeni članak 2. ZID ZI-a.
NN 175/2003 • Predlagatelj podrobno obrazlaže štetne posljedice do kojih dovodi ili može dovesti osporeno zakonsko rješenje u radu lokalnih predstavničkih tijela. On ujedno podrobno objašnjava vlastiti prijedlog rješenja problema vezanih uz zamjenu članova lokalnih predstavničkih tijela. Smatra da je bit samog Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, broj 33/01, 10/02-odluka Ustavnog suda, broj: U-I-39/2002 od 23. siječnja 2002., i 155/02-članak 43. stavak 2. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina, 45/03; u daljnjem tekstu: ZI), da »svi politički subjekti u predstavničkom tijelu - i stranačke i koalicijske i nezavisne liste - budu ravnopravni, pa se zamjena vijećnika nezavisne liste može obaviti po analogiji s onima sa stranačke/koalicijske liste, tj. da zamjenika odredi predlagatelj, a to bi u slučaju nezavisne liste mogla biti prva tri potpisnika te liste« ili većina kandidata istaknuta na dotičnoj neovisnoj listi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 175/2003 • 3. Razmatranjem navoda predlagatelja i mjerodavnih zakonskih odredaba, Ustavni sud je utvrdio da osporena odredba članka 2. ZID ZI-a nije u nesuglasnosti s načelom vladavine prava kao najvišom vrednotom ustavnog poretka Republike Hrvatske propisanom člankom 3. Ustava, niti s načelom zabrane diskriminacije zajamčenim člankom 14. stavkom 1. Ustava.
NN 175/2003 • Uslijed zakonske praznine u uređenju instituta zamjenika članova lokalnih predstavničkih tijela izabranih s neovisnih lista, člankom 2. ZID ZI-a dopunjen je (novim stavkom 4.) dotadašnji članak 8. ZI-a, koji u cijelosti glasi:
NN 175/2003 • Članovi predstavničkih tijela imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost ukoliko članu predstavničkog tijela mandat miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je izabran.
NN 175/2003 • Člana predstavničkog tijela izabranog na koalicijskoj listi dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične liste s koje je izabran i član, a kojeg odredi politička stranka kojoj je u trenutku izbora pripadao član predstavničkog tijela kojem je prestao mandat.
NN 175/2003 • Člana predstavničkog tijela izabranog na neovisnoj listi zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
NN 175/2003 • 4. Prema odrebi članka 11. stavka 1. ZI-a, liste za izbor članova predstavničkih tijela predlažu političke stranke registrirane u Republici Hrvatskoj i birači. Radi se, dakle, o dva različita izborna subjekta koji su zakonom ovlašteni predlagati kandidacijske liste na izborima za članove lokalnih predstavničkih tijela.
NN 175/2003 • U rješenju, broj: U-I-2057/2003 od 17. rujna 2003. godine (»Narodne novine«, broj 152/03), Ustavni sud je, uz podrobno obrazloženje, utvrdio da su predlagatelji neovisne kandidacijske liste svi birači koji je potpišu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 121/03, Broj 3/09,
Broj 169/04, Broj 11/07,
Broj 22/96, Broj 90/04
LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO