PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 20/2004 • Ustavni sud je u toj odluci utvrdio mjerila za ocjenu koji se zakon, čijim se odredbama razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, ima smatrati organskim zakonom u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava. Stoga se citira sljedeće:
NN 20/2004 • 2. Osobne i političke slobode i prava (članak 21. do 47.), te
NN 20/2004 • 3. Gospodarska, socijalna i kulturna prava (članak 48. do 69.).
NN 20/2004 • Polazeći od sadržaja svih odredaba koje se nalaze u Glavi III. Ustava, razvidno je da u zakonodavnoj praksi gotovo i nema zakona koji u određenom broju svojih odredaba barem dijelom ne razrađuje neko od ljudskih prava ili temeljnih sloboda. Sukladno tome, svaki ili gotovo svaki zakon izglasan u Hrvatskom saboru mogao bi se svrstati među organske zakone.
NN 20/2004 • Zbog toga, u odgovoru na pitanje koji se od zakona – čijim se odredbama u većoj ili manjoj mjeri razrađuju pojedina Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode ima smatrati organskim zakonom, treba se ograničiti na područje slobode, jednakosti i poštivanja prava čovjeka, kao temeljnih ustavnih vrednota propisanih u članku 3. Ustava. Njihov je sadržaj – za razliku od gospodarskih, socijalnih i kulturnih prava – određen samim Ustavom i individualiziran zajamčenom pravnom zaštitom na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
NN 20/2004 • Polazeći od izloženog, organskim zakonom kojim se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava ima se smatrati samo onaj zakon kojemu su temeljni predmet uređenja pojedino ili pojedina Ustavom utvrđena osobna i politička prava i slobode čovjeka. Jesu li ispunjene pretpostavke za utvrđenje određenog zakona organskim u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 1. Ustava ispituje se – u slučaju sumnje – zasebno u svakom konkretnom slučaju.«
NN 20/2004 • 9. Sukladno ustavnim odredbama, Obiteljski zakon uređuje brak, odnose roditelja i djece, posvojenje, skrbništvo, učinke izvanbračne zajednice žene i muškarca te postupke nadležnih tijela u svezi s obiteljskim odnosima i skrbništvom (članak 1. Obiteljskog zakona).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 20/2004 • »Ako Ustavom nije drugačije određeno, Hrvatski sabor donosi odluke većinom glasova ukoliko je na sjednici nazočna većina zastupnika.«
NN 20/2004 • Na temelju činjenica utvrđenih uvidom u fonogram sjednice Hrvatskog sabora, održane 14. srpnja 2003. godine, na kojoj je donesen Obiteljski zakon (točka 3.), Ustavni sud utvrđuje da je Obiteljski zakon donesen prema postupku koji je sukladan odredbama U
NN 20/2004 • 11. Predlagatelj, podredno, osporava odredbe Obiteljskog zakona koje sadrže riječ »razvod«, ističući da te odredbe nisu suglasne s odredbama članka 12. stavka 1. Ustava, kojom je propisano da je u Republici Hrvatskoj u službenoj uporabi hrvatski jezik i latinično pismo te odredbom članka 5. stavka 1. Ustava, prema kojoj u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.
NN 20/2004 • Uređujući načine prestanka braka, osporeni Obiteljski zakon je dotadašnji naziv »rastava braka« zamijenio izrazom »razvod braka«. Ustavni sud smatra da određivanje pravnog nazivlja u razradi pojedinih zakonskih instituta, pa tako i u slučaju pravnih naziva »rastava braka« ili »razvod braka«, jest ovlast zakonodavca i da oni sami po sebi ne mogu biti predmet ustavnosudske ocjene.
NN 20/2004 • Naime, propisivanje istog pravnog nazivlja za istovjetne pravne institute u svim zakonima, u kojima se oni pojavljuju, potrebno je radi osiguranja načela vladavine prava, osobito načela pravne sigurnosti i izvjesnosti. Usuglašavanje pravnog nazivlja, međutim, nije u nadležnosti Ustavnog suda, već zakonodavca.
NN 20/2004 • 13. Slijedom navedenog, temeljem odredbe članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst), riješeno je kao pod točkom I. izreke.
NN 20/2004 • 14. Objava rješenja (točka II. izreke) temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 136/03, Broj 57/05,
Broj 121/07, Broj 94/99,
Broj 96/93, Broj 118/01
LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO