PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 7/2003 • Statut Agencije donosi Upravni odbor uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
NN 7/2003 • Po dobivanju suglasnosti Vlade Republike Hrvatske Statut se objavljuje u »Narodnim novinama«.
NN 7/2003 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću trojice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Milan Vuković, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija i Jasna Omejec, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom L. Š., V. B. r. Š., S. G. r. Š., A. Š. i V. Š., svi iz R., koje zastupa I. D., odvjetnik u R., na sjednici Vijeća održanoj dana 18. prosinca 2002. godine, jednoglasno je donio
NN 7/2003 • 1. Dana 16. veljače 2002. godine podnositelji su podnijeli ustavnu tužbu na temelju članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), smatrajući da u konkretnom slučaju nadležna tijela državne vlasti o njihovom zahtjevu nisu donijela odluku u razumnom roku, u predmetu isplate naknade i povrata oduzete imovine. Navedeni postupak vodi se na temelju mjerodavnih odredaba Zakona o naknadi za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine (»Narodne novine«, broj 92/96).
NN 7/2003 • 2. Odredbom članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01 – pročišćeni tekst, 55/01 – ispravak), propisano je:
NN 7/2003 • »Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama (…).«
NN 7/2003 • Navedena odredba Ustava Republike Hrvatske sukladna je odredbi članka 6. stavka 1. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori, broj 6/99 – pročišćeni tekst, 8/99 – ispravak), kojom se, između ostaloga, određuje da radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi ili u slučaju podizanja optužnice za kazneno djelo svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni i nepristrani sud pravično, javno i u razumnom roku ispita njegov slučaj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 7/2003 • »(1) Ustavni sud će pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije no što je iscrpljen pravni put, u slučaju kad o pravima i obvezama stranke (…) nije u razumnom roku odlučio sud (…).
NN 7/2003 • (2) U odluci kojom usvaja ustavnu tužbu zbog nedonošenja akta u razumnom roku iz stavka 1. ovoga članka, Ustavni sud će nadležnom sudu odrediti rok za donošenje akta kojim će taj sud meritorno odlučiti o pravima i obvezama (…) podnositelja. Rok za donošenje akta počinje teći idućeg dana od dana objave odluke Ustavnog suda u »Narodnim novinama«.
NN 7/2003 • (3) U odluci iz stavka 1. ovoga članka Ustavni sud će odrediti primjerenu naknadu koja pripada podnositelju zbog povrede njegova ustavnog prava koju je sud učinio kada o pravima i obvezama podnositelja (…) nije odlučio u razumnom roku. Naknada se isplaćuje iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva stranke za njezinu isplatu«.
NN 7/2003 • Naime, hrvatski pravni poredak, slično pravnim porecima razvijenih europskih zemalja, ima uređena zakonska pravila u slučaju šutnje uprave. Stranka u slučaju šutnje uprave trpi neizvjesnu pravnu situaciju zbog toga što ne može ostvariti subjektivno pravo uslijed nedonošenja akta kojim se meritorno odlučuje o njezinom zahtjevu. Zakonska zaštita od šutnje uprave u većini se suvremenih pravnih poredaka temelji na podlozi predmnjeve negativnog rješenja podnesenog zahtjeva.
NN 7/2003 • Prema odredbi članka 218. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96 – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) kada se postupak pokreće u povodu zahtjeva stranke, odnosno po službenoj dužnosti ako je to u interesu stranke, a prije donošenja rješenja nije potrebno provoditi poseban ispitni postupak, niti postoje drugi razlozi zbog kojih se ne može donijeti rješenje bez odgode, nadležno tijelo dužno je donijeti rješenje i dostaviti ga stranci što prije, a najkasnije u roku od mjesec dana računajući od dana predaje urednog zahtjeva, odnosno od dana pokretanja postupka po službenoj dužnosti, ako posebnim propisom nije određen kraći rok. U ostalim slučajevima kada se postupak pokreće u povodu zahtjeva stranke, odnosno po službenoj dužnosti ako je to u interesu stranke, nadležno tijelo dužno je donijeti rješenje i dostaviti ga stranci najkasnije u roku od dva mjeseca, ako posebnim propisom nije određen kraći rok. Odredbom članka 218. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, propisano je da ako nadležno tijelo, protiv čijeg rješenja je dopuštena žalba, ne donese rješenje i ne dostavi ga stranci u propisanom roku, stranka ima pravo žalbe kao da je njezin zahtjev odbijen.
NN 7/2003 • Nadalje, prema odredbi članka 26. stavka 1. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92), ako drugostupanjsko tijelo nije donijelo svoje rješenje u zakonom predviđenom roku, a ne donese ga ni u daljnjem roku od sedam dana nakon ponovnog traženja, stranka može pokrenuti upravni spor kao da joj je žalba odbijena.
NN 7/2003 • Slijedom navedenoga, pravila o šutnji administracije iz upravnog postupovnog prava, sadržavaju predmnjevu o odbijanju postavljenog zahtjeva iz koje proizlazi ovlaštenje na ulaganje redovnog pravnog lijeka (žalbe) u upravnom postupku, kao i za postavljanje zahtjeva za sudsku kontrolu akata državne uprave podnošenjem tužbe Upravnom sudu Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 56/03, Broj 104/09,
Broj 56/94, Broj 36/05,
Broj 155/09, Broj 111/03
LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA