PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-medutim-provedba-ove-koncentracije-xhus NN 111/2004

• S obzirom da su u proizvodnom smislu utvrđena, u stvari, tri mjerodavna tržišta (koja u zemljopisnom smislu imaju dimenzije Republike Hrvatske), te s obzirom na činjenicu da se na neka od utvrđenih tržišta primjenjuju posebni propisi, Agencija je posebno utvrđivala i analizirala strukturu svakog od navedenih tržišta.


Stranica 2004-08-111-2130 NN 111/2004

• Tijekom postupka Agencija je pribavila podatke o broju prodanih primjeraka općeinformativnih dnevnika na području Republike Hrvatske u 2003. godini, dakle u godini koja prethodi godini u kojoj se koncentracija namjerava provesti.


Internet NN 111/2004

• Stoga je Agencija za izradu analize strukture, odnosno tržišnih udjela na ovom tržištu, pribavila podatke iz nekoliko izvora. To su, prije svega, podaci koje je dostavio podnositelj prijave, uključujući i podatke analitičko-istraživačke agencije MediaNet d.o.o., specijalizirane za tržište medija na koje se podnositelj prijave poziva, zatim podaci koje je Agencija pribavila izravno od svih nakladnika koji djeluju na mjerodavnom tržištu, te podaci distributera koji distribuiraju općeinformativne dnevnike na području Republike Hrvatske. Uspoređujući podatke iz navedenih izvora, Agencija je kao najkonzistentnije izabrala podatke koje je pribavila izravno od samih nakladnika općeinformativnih dnevnika. Naime, podaci prikupljeni od distributera nisu mogli biti uzeti kao relevantni budući da nisu usporedivi. Naime, u pojedinim je slučajevima dolazilo do velikih odstupanja u podacima pribavljenim od distributera u odnosu na podatke pribavljene od nakladnika. Razlog takvim diskrepancama su različiti načini distribucije novina (prodaja na kioscima i u drugim čvrstim objektima, prodaja putem pretplate, prodaja u kolportaži), zbog čega je u nekim slučajevima dolazilo do preklapanja podataka o prodaji pojedinih novina koje distribuiraju različiti distributeri, ili u podatke distributera nisu bili uključeni podaci o broju primjeraka prodanih u kolportaži, odnosno putem pretplate.


Internet stranice NN 111/2004

• Osim toga, lokalne novine se u pravilu ne distribuiraju klasičnim kanalima distribucije, već putem pretplate koju sami organiziraju (npr. »Osječki dom«). Dakle, te se novine distribuiraju, u potpunosti ili u značajnom broju primjeraka, neovisno o poduzetnicima specijaliziranim za djelatnost distribucije tiska.


Internet stranice NN 111/2004
• La voce del popoloEdit Rijeka nov.-izd. ustanova, Rijekamanje od 5

Internet stranice NN 111/2004
• strani općeinform. dnevn.distrib. Tisak d.d., Distri-press d.o.o., Gen. Grafik d.o.o.manje od 5

Internet stranice NN 111/2004 • Agencija je u tablicu uključila i podatke o prodaji novina »Osječki dom«. Ovo iz razloga neusklađenosti hrvatskih standarda i kriterija za klasificiranje tiska s europskim. Naime, europski propisi, s obzirom na dinamiku izlaženja, razlikuju dvije vrste tiskovina: dnevni tisak (daily), koji uključuje novine koje izlaze svakodnevno, i tisak koji nije dnevni (non-daily).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 111/2004 • Tržište općeinformativnih dnevnika relativno je dobro strukturirano, kako po broju proizvoda (općeinformativnih dnevnika), broju tržišnih takmaca (nakladnika), tako i po strukturi tržišnih udjela i programskim sadržajima s obzirom na ciljane skupine čitatelja (lokalne novine, regionalne novine, nacionalne novine, međunarodne novine, novine namijenjene pojedinim nacionalnim skupinama, strani tisak i sl.). Na tom tržištu djeluju tri potpuno neovisna nakladnika koji izdaju tri općeinformativna dnevnika (»Večernji list«, »Jutarnji list« i »Slobodna Dalmacija«) među kojima postoji jako tržišno natjecanje. S obzirom na područje na kojem se prodaju, »Večernji list« i »Jutarnji list«, kao nacionalni dnevnici, natječu se na području cijele Republike Hrvatske. Na području Dalmacije, ta se dva dnevnika žestoko tržišno natječu ne samo međusobno, već i s regionalnim dnevnikom »Slobodnom Dalmacijom«.
Poslovne stranice NN 111/2004 • Agencija, naime, drži da je zbog boljeg razumijevanja ukupnog stanja tržišnog natjecanja na ovom tržištu, unatoč ograničenja u primjeni općih kriterija koji se primjenjuju u pravu tržišnog natjecanja, koja proizlaze iz članka 37. stavka 1. ZoM, u ovom r
Pregledi NN 111/2004 • Takva analiza hrvatskog tržišta općeinformativnih dnevnika zahtijeva ponajprije da se novine podijele prema kriteriju zemljopisne rasprostranjenosti prodaje, uzimajući pritom u obzir i njihov programski sadržaj i s tim povezane ciljane skupine čitatelja (potrošača) i njihove navike. U tom smislu bismo novine mogli podijeliti na lokalne novine (»Zadarski list«, »Karlovački list« i »Osječki dom«), regionalne novine (»Novi list«, »Slobodna Dalmacija«, »Glas Istre«i »Glas Slavonije«) i nacionalne novine (»Večernji list«, »Jutarnji list« i »Vjesnik«).
Glasnik NN 111/2004 • Međutim, valja imati na umu da se »Vjesnik« sadržajno i koncepcijski razlikuje od ostala dva nacionalna dnevnika, te bismo ga mogli svrstati u posebnu skupinu novina političkog profila. Stoga te novine imaju i bitno različit profil čitatelja, te bi ih, primjenom općih kriterija za utvrđivanje mjerodavnog tržišta u smislu članka 8. Uredbe o mjerodavnom tržištu, bilo vrlo teško smatrati supstitutom za ostala dva nacionalna dnevnika.
Novo NN 111/2004 • S obzirom na takvu situaciju Agencija nije izračunavala pokazatelje koncentriranosti tržišta, prije svega omjer koncentriranosti tržišta (concentration ratio; u daljnjem tekstu CR) i Herfindahl-Hirschmannov indeks (u daljnjem tekstu: HHI). Ovo iz razloga što takvi pokazatelji, kad se izračunavaju na temelju nedosljedno utvrđene strukture mjerodavnog tržišta (budući da su u nju nedosljedno uključeni poduzetnici koji se primjenom općih kriterija prava tržišnog natjecanja ne bi smatrali tržišnim takmacima), daju potpuno iskrivljenu sliku koncentriranosti tržišta.
Poslovi NN 111/2004 • Agencija je mjerodavno tržište distribucije tiska, sukladno odredbi članka 35. ZoM i članka 36. stavka 4. ZoM, utvrdila prema kriterijima iz općih propisa o tržišnom natjecanju, dakle sukladno odredbama ZZTN i Uredbe o koncentracijama.
Poticaji NN 111/2004 • Distribucija tiska obavlja se kroz veleprodaju i maloprodaju. Na tržištu distribucije tiska djeluju poduzetnici koji se bave isključivo veleprodajom i poduzetnici koji se uz veleprodaju bave i maloprodajom tiska.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 57/95, Broj 78/96, Broj 86/08, Broj 32/94, Broj 132/00, Broj 60/08


LINK - POSLOVNI SAVJETI, PRAVNA POMOĆ, IDEJE ZA NOVI POSAO Pregled