PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
web-navedenim-rjesenjem-odbijena-je-arvv NN 19/2001

• 2. Podnositeljica smatra da je, prilikom odlučivanja o njenom zahtjevu za izmjenu podataka i smanjenje carinske pristojbe, Ministarstvo financija Republike Hrvatske, Carinska uprava osporenim rješenjima pogrešno protumačila i primijenila Carinski zakon (»Narodne novine«, broj 53a/91, 64/91, 33/92, 26/93, 106/93, 92/94 i 60/98), kao mjerodavni materijalni propis u konkretnom slučaju.


Stranica 2001-03-19-354 NN 19/2001

• Do opisane greške, u iznosu od 1.379,67 USD, došlo je propustom djelatnika podnositeljice.


Internet NN 19/2001

• Kako se u konkretnom slučaju radilo o izvozu oplemenjene robe koja je uvezena temeljem naznačene odredbe članka 56. stavka 1. Carinskog zakona, to u fakturalnu vrijednost, koja predstavlja i carinsku osnovicu, ne ulazi vrijednost uvezene robe. U konkretnom slučaju fakturalna vrijednost robe, odnosno carinska osnovica navedena u popratnoj izvoznoj carinskoj deklaraciji, mora biti umanjena za vrijednost takve uvezene robe (repromaterijala).


Internet stranice NN 19/2001

• Radi ovakve očite greške, podnositeljica je podnijela zahtjev za izmjenu podataka u Izvoznoj carinskoj deklaraciji broj: 4518 od 11. travnja 1997. godine, Carinarnici Z., pozivom na odredbu članka 250. Carinskog zakona, međutim, isti je odbijen uz obrazloženje da utvrđene činjenice nisu temelj za primjenu naznačene zakonske odredbe.


Internet stranice NN 19/2001
• Odredbom članka 56. stavka 1. Carinskog zakona propisano je da se na uvoz sirovina, reprodukcijskog i drugog materijala koji su sastavni dio izvoznog proizvoda ne naplaćuje carina ako je uvezena roba u cjelini upotrijebljena u proizvodnji robe ili usluga za izvoz i izvezena najkasnije u roku od jedne godine od dana prelaska robe preko carinske crte.

Internet stranice NN 19/2001
• Nadalje, odredbom članka 249. stavka 1. točke 1. istog Zakona propisano je da ako se na osnovi podataka iz deklaracije, o kojima ovisi obračun carine, i iz isprava što su podnesene uz deklaraciju utvrdi da obračun carine ne odgovara stvarnom stanju robe ili ako carina bude plaćena u manjoj ili većoj svoti, ili ako je carina plaćena više puta, carinarnica mora u roku od godine dana od dana podnošenja deklaracije naknadno obračunati carinu i donijeti rješenje o naplati ili vraćanju carine koja nije bila obračunata ili je obračunata u manjoj ili većoj svoti od propisane.

Internet stranice NN 19/2001 • Odredbom članka 250. stavka 1. propisano je da ako se usporedbom podataka iz deklaracije i podataka iz isprava podnesenih uz deklaraciju, od kojih ne ovisi obračun carine, osim u slučajevima iz članka 290. tog Zakona, utvrdi da podaci iz deklaracije ne odgovaraju podacima iz priloženih isprava ili stvarnom stanju robe, carinarnica mora na zahtjev podnositelja deklaracije, koji ga podnese u roku od jedne godine nakon podnošenja deklaracije, rješenjem izmijeniti podatke radi njihova usklađivanja s podacima iz priloženih isprava ili sa stvarnim stanjem robe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 19/2001 • 4. U konkurentom slučaju podnositeljica je 31. siječnja 1997. godine uvezla repromaterijal po Uvoznoj carinskoj deklaraciji, od firme »INAC-I.«, kao proizvođača tog materijala. Predmetni materijal vlasništvo je firme »DSI« iz K. i dostavljen je podnositeljici radi dorade i izrade proizvoda za potrebe strane autoindustrije.
Poslovne stranice NN 19/2001 • Prilikom izvoza navedene robe (vraćanje firmi »DSI« K.), na Izvoznoj carinskoj deklaraciji i računima podnositeljice, u stupcu »materijal«, pogrešno je prikazana vrijednost materijala zajedno s vrijednosti rada, pa je i u carinskoj deklaraciji priliv deviza pogrešno prijavljen. Nakon što je uočena pogreška, podnositeljica je navedenim zahtjevom zatražila izmjenu podataka Izvozne carinske deklaracije od 11. travnja 1997. godine.
Pregledi NN 19/2001 • 5. Nesporno je, dakle, da se u slučaju podnositeljice radi o uvezenom repromaterijalu, koji je pozivom na navedenu odredbu članka 56. stavka 1. Carinskog zakona oslobođen od plaćanja carinskih pristojbi i čija vrijednost je greškom zaračunata u predmetnoj Izvoznoj carinskoj deklaraciji, čiji ispravak je zatražila podnositeljica.
Glasnik NN 19/2001 • U obrazloženju osporene presude Upravni sud Republike Hrvatske navodi da analizom svih podataka predmetnog spisa taj sud zaključuje da u konkretnom slučaju nije bilo neusklađenosti podataka između priloženih isprava, odnosno deklariranog stanja robe i podataka unesenih u carinsku deklaraciju. Ističe da zbog tih činjenica, tuženo tijelo nije imalo razloga postupiti u smislu navedene odredbe članka 250. stavka 1. Carinskog zakona, te da naknadno utvrđena činjenica da u fakturalnu vrijednost (carinsku osnovicu), nije trebala ući vrijednost uvezenog repromaterijala (u smislu odredbe članka 56. stavka 1. istog Zakona), ne daje temelja za usvajanje tužbe podnositeljice u upravnom sporu.
Novo NN 19/2001 • 6. Ocjena je ovog Suda da je u postupku vođenom od strane Ministarstva financija Republike Hrvatske, Carinske uprave u prvom i drugom stupnju, a posebice u upravnom sporu vođenom od strane Upravnog suda Republike Hrvatske, zanemaren dio odredbe članka 250. stavka 1. Carinskog zakona, prema kojem se prilikom odlučivanja o zahtjevu stranke, u kojem ona pozivom na odredbu članka 250. stavka 1. Carinskog zakona traži izmjenu podataka i smanjenje carinske pristojbe Izvozne carinske deklaracije, treba uzeti u obzir ne samo neusklađenost podataka Izvozne carinske deklaracije s podacima iz priložene dokumentacije, već posebno i neusklađenost tih podataka sa stvarnim stanjem robe.
Poslovi NN 19/2001 • 7. Prema tome, upravo činjenicu da je zahtjev za izmjenu podataka u naznačenoj Izvoznoj carinskoj deklaraciji, podnositeljica obrazložila neusklađenošću tih podataka sa stvarnim stanjem robe koja se carinila, propustila su utvrditi tijela Ministarstva financija, Carinske uprave, prilikom odlučivanja o zahtjevu podnositeljice, što je rezultiralo pogrešnom primjenom kako članka 250. stavka 1., tako i naznačenog članka 249. stavka 1. točke 1. Carinskog zakona u konkretnom slučaju.
Poticaji NN 19/2001 • Navedeno iz razloga što se i u zakonskoj odredbi članka 249. stavka 1. točke 1. Carinskog zakona posebno ističe da ako se na osnovi podataka iz deklaracije, o kojima ovisi obračun carine, i iz isprava što su podnesene uz deklaraciju utvrdi da obračun carine ne odgovara stvarnom stnju robe ili ako carina bude plaćena u manjoj ili većoj svoti, ili ako je carina plaćena više puta, carinarnica mora u roku od godine dana od dana podnošenja deklaracije naknadno obračunati carinu i donijeti rješenje o naplati ili vraćanju carine koja nije bila obračunata ili je obračunata u manjoj ili većoj svoti od propisane.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 101/05, Broj 86/05, Broj 102/09, Broj 62/08, Broj 31/98, Broj 4/97


LINK - INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE, POSLOVNE INFORMACIJE, PONUDA Pregled