PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 9/1995 • Rješenjem od 25. listopada 1994. godine prijedlog za odgodu izvršenja je usvojen (objavljeno u "Narodnim novinama", broj 79/94) pozivom na odredbu članka 53. stavka 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
NN 9/1995 • U svom izjašnjenju Javno pravobraniteljstvo istiće da nisu ispunjene pretpostavke za podnošenje ustavne tužbe, da tužiteljici nedostaje aktivna legitimacija (nema povrede ustavnog prava), da su osporeni akti utemeljeni na Ustavu i zakonu i da nije bilo osnova za donošenje rješenja o odgodi izvršenja, jer da odredba članka 53. stavka 2. Poslovnika nije suglasna s Ustavom i zakonom.
NN 9/1995 • Upravna tijela i Upravni sud Republike Hrvatske (dalje: Upravni sud), u bitnom, zauzimaju slijedeće stavove:
NN 9/1995 • - Sporni stan u Zagrebu u vlasništvu je Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu (3. listopada 1991) Uredbe o preuzimanju sredstava JNA i SSNO na teritoriju Republike Hrvatske u vlasništvo Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 52/91).
NN 9/1995 • - Riječ je o ništavom ugovoru o zamjeni stana zaključenom 31. listopada 1991. prema kojem tužiteljica useljava u sporni stan u Zagrebu, a druge ugovorne strane u dotadašnji njezin stan u Beogradu (nema suglasnosti vlasnika, Republike Hrvatske odnosno Vlad
NN 9/1995 • - U takvom slučaju ovlašten je upravni organ, analognom primjenom članka 70. stavka 2. Zakona o stambenim odnosima (dalje: ZSO) provesti postupak i narediti ispražnjenje stana, jer uspostava ranijeg stanja nije moguća, budući da je drugi stan u drugoj drž
NN 9/1995 • Ovakvim shvaćanjem upravna tijela i Upravni sud otklonili su postupanje pozivom na odredbu članka 94. ZSO (koji propisuje nadležnost stambenog organa u slučajevima iseljavanja iz stana osoba koje su u stan uselile bez pravomoćne odluke o davanju stana na korištenje ili bez koje druge valjane pravne osnove), kako je to bilo navedeno odnosno predloženo u podnesku kojim je pokrenut upravni postupak.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 9/1995 • Ovom odredbom određena je stvarna nadležnost za rješavanje u upravnom postuku (članak 17. Zakona o općem upravnom postupku - dalje: ZUP). Valja reči da su prema propisima koji su bili na snazi u vrijeme donošenja ZSO-a (članak 33. stavak 1. točka 2.a Zakona o redovnim sudovima - "Narodne novine", broj 32/88, 16/90 i 41/90) i prema sade vežećem Zakonu o sudovima (članak 3. stavak 2. i članak 16. stavak 1. točka 2. g. - "Narodne novine", broj 3/94) imovinskopravni, građanskopravni sporovi u nadležnosti sudova.
NN 9/1995 • Zakonodavac je, međutim, navedenom odredbom ZSO-a propisao da u slučaju zahtjeva za ispražnjenje stana zbog ništavosti simuliranih ugovora o zamjeni stana nadležnost pripada upravnom tijelu.
NN 9/1995 • Takva odredba u ustavnopravnom sustavu jedinstva vlasti, u vrijeme dok je na snazi bio Ustav SRH iz 1974. godine ("Narodne novine", broj 8/74), eventualno se je i mogla ekstenzivno protumačiti kao nadležnost za postupanje upravnih tijela i u drugim slučajevima ništavih ugovora o zamjeni stanova, ali ne i nakon stupanja na snagu Ustava Republike Hrvatske (22. prosinca 1990. godine). Odredbom članka 4. Ustava kao jednom od temeljnih odredaba određeno je da je vlast u Republici Hrvatskoj ustrojena na načelu diobe vlasti na zahonodavnu, izvršnu i sudbenu. Načelo diobe vlasti podrazumijeva da svaka grana državne vlasti ima svoje izvorno područje djelovanja, te da je samostalna i neovisna o drugoj vlasti.
NN 9/1995 • Takvim postupanjem upravna tijela i Upravi sud povrijedili su ustavno načelo (pravo) prema kojem pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu (članak 19. točka 1. Ustava) u svezi s već spomenutom temeljnom ustavnom odredbom o diobi vlasti.
NN 9/1995 • U konkretnom slučaju to znači da su upravna tijela morala odbiti svoju nadležnost i bez odgode podnesak (prijedlog) poslati nadležnom sudu i o tome obavijestiti stranku (članak 66. stavak 4. prva rečenica, a u svezi s člankom 17. ZUP-a), a Upravni sud oglasiti ništavnim osporene akte (članak 40. stavak 2. Zakona o upravnim sporovima).
NN 9/1995 • Nadalje nije osnovan navod Javnog pravobraniteljstva Republike Hrvatske da Ustavni sud nema ovlaštenja za donošenje rješenja o privremenoj mjeri obustave izvršenja povodom podnesene ustavne tužbe. Ovo u osnovi iz razloga što je, temeljem odredbe članka 127. stavka 3. Ustava, Ustavni sud ovlašten da unutarnje ustrojstvo uređuje svojim poslovnikom. Pod unutarnjim ustrojstvom valja smatrati, pored pitanja koja su uobičajeni sadržaj poslovnika i sva druga pitanja od značaja za rad i izvršavanje uloge Ustavnog suda koja mu je određena Ustavom Republike Hrvatske, Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) i Poslovnikom Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
NN 9/1995 • Slijedom iznesenog temeljem odredbe članka 30. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske odlučeno je kao u izreci pod točkom 1. i 2, a odluka o objavi ove odluke (točka 3. izreke) zasniva se na odredbi članka 20. stavku 1. tog Ustavnog zakona.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 112/04, Broj 70/97,
Broj 34/98, Broj 92/06,
Broj 181/03, Broj 46/09
LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI