PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 32/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 9. veljače 2005., donio je
NN 32/2005 • (1) Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje stanarsko pravo osobama koje su to pravo stekle prema propisima koji su vrijedili do stupanja na snagu ovoga Zakona.
NN 32/2005 • (2) Osobe iz stavka 1. ovoga članka danom stupanja na snagu ovoga Zakona stječu prava i obveze najmoprimca.
NN 32/2005 • 3. Predlagatelji pod 1) opisuju povijest i načine stjecanja stanarskog prava, a navode da je jedno od osnovnih obilježja tog prava njegova trajnost čije je značenje i važnost razvidno iz činjenice da je ono bilo ustavno pravo. Ističu da su prema ranijim propisima osobe koje su stekle stanarsko pravo na stanu u vlasništvu građana imale ista prava i dužnosti kao i osobe koje su to pravo stekle na stanu u društvenom vlasništvu, a u prilog toj tvrdnji ukazuju i na obrazloženje odluke Ustavnog suda od 29. siječnja 1997. Također navode da zbog svojstva nositelja stanarskog prava na stanu na kojem postoji pravo vlasništva, nisu mogli sudjelovati u natječajima za stjecanje stanarskog prava na stanovima u društvenom vlasništvu, ni za dodjelu stambenih kredita u radnoj organizaciji. Ukazuju da je u postupku pretvorbe stanarskog prava u pravo vlasništva oko 97% nositelja toga prava dobilo pravo i mogućnost otkupa stana, a samo oko 3% nije dobilo to pravo i mogućnost, jer su im oni uskraćeni osporavanim odredbama Zakona, pa su stekli samo pravni položaj kandidata za zaštićenog najmoprimca.
NN 32/2005 • Smatraju da osporene odredbe nisu u suglasnosti s odredbama članka 3. u dijelu koji se odnosi na jednakost kao najvišu vrednotu ustavnog poretka Republike Hrvatske, članka 14. stavka 2., članka 30., članka 35. i članka 61. stavka 1. Ustava.
NN 32/2005 • Dalje navode da odredba članka 48. stavka 1. Ustava nema povratno djelovanje, niti određuje povrat imovine ili vlasništva oduzetog u SFRJ, već samo jamči onakvo vlasništvo kakvo je postojalo kad je taj Ustav stupio na snagu, pa zaključuju da i nositelju stanarskog prava jamči onaj dio vlasništva (vlasničkih prava) koja su mu po zakonu trajno (zauvijek) pripala.
NN 32/2005 • Konačno, predlagatelji ističu da svoje stanarsko pravo na stanovima u vlasništvu temelje na sklopljenim ugovorima kojima su stekli to pravo, a koji se u skladu s odredbama članka 2. stavka 2. i članka 6. Aneksa G Ugovora o pitanjima sukcesije (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 2/04. i 5/04.) trebaju poštivati bez diskriminacije. Smatraju da su osporene odredbe Zakona protivne obvezi poštivanja ugovora kojima su stekli stanarsko pravo prije 31. prosinca 1990., koja obveza je utvrđena u člancima 2. i 6. Aneksa G Ugovora o pitanjima sukcesije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 32/2005 • Rješenjem broj: U-I-762/1996 i dr. od 31. ožujka 1998., objavljenim u »Narodnim novinama«, broj 48/98., te rješenjem broj: U-I-339/1998 od 20. svibnja 1998., nije prihvaćen prijedlog za ocjenu suglasnosti osporenih odredaba Zakona s navedenim člancima Ustava.
NN 32/2005 • Prema članku 54. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Ustavni sud može ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom i u slučaju kada je određeni zakon već ranije bio predmetom ustavnosudske ocjene.
NN 32/2005 • Od donošenja navedenih rješenja do odlučivanja o prijedlozima koji su predmet ovoga ustavnosudskog postupka, međutim, Ustavni sud nije u pogledu osporenih odredaba Zakona utvrdio nove okolnosti koje bi dovele do promjene njegova pravnog stajališta izraženog u navedenim rješenjima, niti su predlagatelji, s druge strane, naveli nove ustavnopravno relevantne razloge zbog kojih bi Ustavni sud utvrdio osnovanim pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti osporenih odredaba Zakona s člancima 3., 14. stavkom 2., 48. i 50. Ustava.
NN 32/2005 • Polazeći od sadržaja osporenih odredaba Zakona, kojima se mijenja pravni položaj dotadašnjih stanara na način da im ex lege prestaju dotadašnja stanarska prava na stanovima u vlasništvu trećih osoba, ali da istodobno na tim istim stanovima oni stječu prava i obveze najmoprimaca, Ustavni sud nije utvrdio njihovu nesuglasnost s navedenim člancima Ustava.
NN 32/2005 • 6. Podnositelji osporavaju suglasnost članka 30. stavaka 1. i 2. Zakona i s člankom 30. Ustava.
NN 32/2005 • Ustavni sud nije utvrdio po kojoj bi se osnovi mogla ocjenjivati suglasnost osporenih odredbi članka 30. stavaka 1. i 2. Zakona s člankom 30. Ustava, jer je očito da ta ustavna odredba za konkretan slučaj nije mjerodavna.
NN 32/2005 • 7. Konačno, podnositelji ističu kako su osporenim odredbama članka 30. stavaka 1. i 2. Zakona diskriminirani suprotno odredbama članaka 2. stavka 2. i 6. Aneksa G Ugovora o pitanjima sukcesije (u daljnjem tekstu: Aneks G Ugovora).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 68/08, Broj 118/04,
Broj 114/08, Broj 88/09,
Broj 107/08, Broj 46/08
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA