PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 32/2005 • (1) (a) Prava na pokretnu i nepokretnu imovinu koja se nalazi u nekoj državi sljednici na koju su građani ili druge pravne osobe SFRJ imali pravo na dan 31. prosinca 1990. priznat će se, te će biti zaštićena i vraćena od te države u skladu s utvrđenim standardima i normama međunarodnog prava bez obzira na nacionalnost, državljanstvo, mjesto boravka ili prebivalište tih osoba. To uključuje osobe koje su, nakon 31. prosinca 1990. stekle državljanstvo ili mjesto boravka ili prebivalište u nekoj drugoj državi, a ne u državi sljednici. Osobe koje ne mogu ostvariti ova prava imaju pravo na naknadu u skladu s normama građanskog i međunarodnog prava.
NN 32/2005 • (2) Svi ugovori sklopljeni od strane građana ili drugih pravnih osoba SFRJ do 31. prosinca 1990., uključujući one sklopljene s javnim poduzećima, poštovat će se bez diskriminacije. Države sljednice omogućit će izvršavanje obveza na temelju takvih ugovora tamo gdje je izvršenje takvih ugovora bilo spriječeno raspadom SFRJ.
NN 32/2005 • Domaće zakonodavstvo svake države sljednice glede stanarskog prava primjenjivat će se podjednako na osobe koje su bile državljani SFRJ i koje su imale to pravo, bez diskriminacije na bilo kojoj osnovi kao što je spol, rasa, boja kože, jezik, vjera, političko ili drugo uvjerenje, nacionalno ili socijalno podrijetlo, pripadnost nacionalnoj manjini, imovinsko stanje, rođenje ili drugi položaj.
NN 32/2005 • Gore navedene odredbe ovoga Aneksa ne dovode u pitanje bilo koja jamstva nediskriminacije povezana s privatnom imovinom i stečenim pravima koja postoje u domaćem zakonodavstvu država sljednica.
NN 32/2005 • Aneks G Ugovora može biti mjerodavan u konkretnom slučaju samo u pitanju imaju li osporene odredbe Zakona, kao dio domaćeg zakonodavstva, neposredne ili posredne diskriminacijske učinke po osnovi spola, rase, boje kože, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, pripadnosti nacionalnoj manjini, imovinskom stanju, rođenju ili drugom položaju prema bilo kojoj osobi koja je bila državljanin SFRJ u položaju nositelja stanarskog prava, u kojem bi slučaju bile suprotne članku 6. Aneksa G Ugovora. Budući da osporene odredbe Zakona nemaju nikakve neposredne ili posredne diskriminacijske učinke u smislu članka 6. Aneksa G Ugovora, Ustavni sud taj dio prijedloga podnositelja ocjenjuje očito neutemeljenim.
NN 32/2005 • 8. Sukladno navedenom, temeljem članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, riješeno je kao u izreci.
NN 32/2005 • Objava ovog rješenja temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 32/2005 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 3. stavka 1. točke 2. Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo (»Narodne novine«, broj 27/91., 33/92., 43/92. – pročišćeni tekst, 69/92., 25/93., 48/93., 2/94., 44/94., 58/95., 11/96., 11/97. 68/98., 96/99., 120/00., 94/01. i 78/02.).
NN 32/2005 • 2. Osporena odredba članka 3. stavka 1. točke 2. sadržana je u tekstu Zakona o prodaji od njegova donošenja 1991. godine (»Narodne novine«, broj 27 od 11. lipnja 1991.) i do danas nije mijenjana niti dopunjavana. Ona glasi:
NN 32/2005 • 2. u pravu vlasništva na kojima je stečeno stanarsko pravo ako nije obuhvaćeno odredbom članka 2. ovoga Zakona;«
NN 32/2005 • Dalje ukazuju na odluku Ustavnog suda broj: U-I-762/1996 i dr. od 31. ožujka 1998., kojom nije prihvaćen prijedlog za ocjenu iste osporene odredbe, za koju smatraju da nije uvjerljiva niti prihvatljiva, posebno u odnosu na odredbu članka 3. stavka 2. Zakona o stambenim odnosima (»Narodne novine«, broj 51/85., 42/86., 22/92. i 70/93.), prema kojoj prava i dužnosti iz stavka 1. toga članka (prava i dužnosti nositelja stanarskog prava na stanu u društvenom vlasništvu) ima i osoba koja je po ranijim propisima stekla stanarsko pravo na stanu u vlasništvu građana. Smatraju, dakle, da sadržaj stanarskog prava i pravni položaj nositelja stanarskog prava nije ovisio o davatelju stana na korištenje, a ipak nositeljima stanarskog prava na stanu u vlasništvu građana nije na jednak način uređen stambeni položaj kao onima na stanu u društvenom vlasništvu, čime su utvrđene dvije kategorije nositelja stanarskog prava koje nisu u ravnopravnom položaju i prvima se čak oduzima, odnosno ukida zakonom stečeno stanarsko pravo.
NN 32/2005 • Smatraju da osporena odredba nije u suglasnosti s odredbama članka 3. u dijelu koji se odnosi na jednakost kao najvišu vrednotu ustavnog poretka Republike Hrvatske, članka 14. stavka 2., članka 30., članka 35. i članka 61. stavka 1. Ustava, pa predlažu ukinuti osporenu odredbu Zakona.
NN 32/2005 • Ističu da su osporenom odredbom Zakona stavljeni u neravnopravan, nepovoljniji položaj u odnosu na stanare koji su dobili pravo otkupa ne samo društvenih, nacionaliziranih i još nekih stanova, nego i privatnih stanova po članku 48. Zakona o najmu stanova. Smatraju da je radi poštivanja načela socijalne pravde jedino ispravno, bezuvjetno potrebno i neophodno dati im pravo otkupa tzv. privatnih neuseljivih stanova na kojima su nositelji stanarskog prava, a nominalnim vlasnicima dati pravednu naknadu.
NN 32/2005 • Smatraju da je osporena odredba Zakona protivna odredbi članka 3. Ustava u dijelu koji se odnosi na jednakost i socijalnu pravdu, te odredbi članka 14. stavka 2. Ustava. Predlažu ukinuti osporenu odredbu Zakona.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 81/06, Broj 31/08,
Broj 54/07, Broj 36/96,
Broj 17/01, Broj 44/04
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA