PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 58/2007 • d) utvrđeno je da postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koja proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (»Narodne novine – Međunarodno ugovori«, broj 14/01,14/02, 1/05 i 7/05).
NN 58/2007 • Člankom 4. stavak 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a. Izuzeća od opće zabrane propisana su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a.
NN 58/2007 • Da bi postojala mogućnost primjene izuzeća iz članka 4. stavka 2. i 3. točke ZDP-a, državne potpore moraju biti Usklađene s odredbama Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 121/03;dalje: Uredba) u kojoj je određeno na koje se kategorije državnih potpora može primijeniti izuzeće. Uredba se primjenjuje sukladno Uredbi o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/06).
NN 58/2007 • Međutim, u konkretnom slučaju utvrđeno je da se na državne potpore iz Odluke ne mogu primijeniti odredbe Uredbe, stoga je Vijeće moralo izravno primijeniti jedno od izuzeća iz članka 4. stavka 3. ZDP-a.
NN 58/2007 • Uzevši u obzir ciljeve Odluke Vijeće je u konkretnom slučaju odlučilo izravno primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3 točke d) ZDP-a iz kojeg proizlazi da se mogu ocijeniti sukladnim državne potpore namijenjene poticanju određenih gospodarskih djelatnosti ili određenih gospodarskih područja.
NN 58/2007 • Prilikom izravne primjene izuzeća iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a na korisnike subvencija, koje predstavljaju državne potpore sadržane u Odluci, Vijeće je zaključilo sljedeće:
NN 58/2007 • Bez izravne intervencije države putem subvencija predviđenih Odlukom, izgradnja infrastrukture na ruralnim i nedovoljno razvijenim područjima Republike Hrvatske ne bi bila ekonomski isplativa za poduzetnike koji obavljaju telekomunikacijsku djelatnost. Također, izgradnja širokopojasnog pristupa internetu dio je, kao što to proizlazi iz samih pravnih temelja opisanih u točki 2.3. obrazloženja ovog rješenja Strategije razvoja širokopojasnog pristupa internetu u Republici Hrvatskoj do 2008. i Akcijskog plana provedbe spomenute Strategije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 58/2007 • – cilj subvencija je poticanje razvoja i ulaganje u infrastrukturu širokopojasnog pristupa internetu na područjima gdje ne postoji dostatan interes za razvoj i ulaganje bez izravne intervencije države,
NN 58/2007 • – subvencije koje će se dodjeljivati na temelju javnog natječaja za ciljana geografska područja, kao i subvencija za otoke koje će se dodjeljivati na temelju javnog nadmetanja, dodjeljivat će se na temelju najpovoljnije javne ponude, a subvencija neće iznositi više od 85 posto odnosno 70 posto od opravdanih troškova priključenja i dodatne izgradnje infrastrukture pristupa širokopojasnom internetu. Na temelju navedenog razvidno je će i sami poduzetnici odabrani na temelju natječaja, odnosno putem javnog nadmetanja morati sami snositi dio troškova,
NN 58/2007 • – s obzirom da brzina prijenosa te izgrađena infrastruktura širokopojasnog pristupa internetu mora zadovoljiti tehničke uvjete po kojima se razvija CARNet-a riječ je o uobičajenoj tehnologiji, odnosno ne daje se posebna prednost ostalim tehnologijama;
NN 58/2007 • – Odlukom je predviđen i nadzor dodijeljenih subvencija na način da će HAT izvijestiti Središnji državni ured za e-Hrvatsku i Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka o načinu raspodjele i količini dodjele poticajnih sredstava. Sukladno članku 6. stavku 1. točki b) ZDP-a, jedna od temeljnih zadaća Agencije je i nadziranje provedbe dodijeljenih državnih potpora, stoga je HAT, također, po završetku javnog natječaja, odnosno javnog nadmetanja, u obvezi dostaviti natječajnu dokumentaciju, iz koje mora biti naročito vidljiv izračun troška ulaganja i/ili izgradnje infrastrukture, izračun intenziteta subvencije u odnosu na opravdane troškove, način raspodjele te iznos subvencije po svakom korisniku.
NN 58/2007 • Slijedom navedenog, Vijeće je odlučilo da se na državnu potporu u obliku subvencije sadržanu u Odluci može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke d) ZDP-a te da se ista može cijeniti sukladnom ZDP-u, stoga je odlučeno kao u točki I. izreke ovog rješenja.
NN 58/2007 • Ovo rješenje konačno je u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovoga rješenja.
NN 58/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Jasna Omejec, predsjednica Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi koju je podnijela I. S. iz Z., koju zastupa M. S., odvjetnica u Z., na sjednici održanoj 16. svibnja 2007. godine, jednoglasno je donio
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 67/06, Broj 57/06,
Broj 46/00, Broj 188/04,
Broj 33/92, Broj 58/06
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA