PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-evidentna-je-slicna-struktura-mgqt NN 78/2009

• I na ovom tržištu u razdoblju nakon 2005. godine vidljiv je trend smanjivanja visine tržišnih udjela do tada najznačajnijih takmaca na tržištu. Tržišni udjel Agram koncerna u 2006. godini, ostvaren putem poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., Jadransko osiguranje d.d. i Sunce osiguranje d.d., iznosi 40-50 posto, dok u prvih devet mjeseci 2007. godine dalje pada i iznosi 40-50 posto.


Stranica 2009-07-78-1876 NN 78/2009

• Iako ostali poduzetnici pojedinačno ostvaruju svaki udjel manji od 10 posto, promatrajući ih u odnosu na društva zajedno u sastavu koncerna Agram, drže veći dio tržišta, od 50-60 posto udjela u 2005. godini, do 50-60 posto u 2007. godini. No, potrebno je uzeti u obzir da gotovo polovicu dijela tog postotka udjela čini najznačajniji takmac na tržištu, poduzetnik Croatia osiguranje d.d.


Internet NN 78/2009

• Za promatrano mjerodavno tržište izračunati su i pokazatelji koncentriranosti tržišta: Herfindahl-Hirschmanov indeks i stopa koncentriranosti (CR), sukladno metodologiji prethodno pojašnjenoj u analizi mjerodavnog tržišta obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti.


Internet stranice NN 78/2009

• HH indeks je u 2005. godini iznosio 2.275,78, što se prema metodologiji ocjene vrijednosti indeksa gdje je vrijednost indeksa viša od 1.800, smatra visoko koncentriranim tržištem.


Internet stranice NN 78/2009 • Omjer tržišne koncentracije CR 3, koncentracijska stopa, za prva tri takmaca na tržištu, poduzetnike Croatia osiguranje d.d., Jadransko osiguranje d.d. i Euroherc osiguranje d.d., u predmetnom slučaju u 2005. godini iznosi 80,28 posto, dok u 2006. godini pada na 71,46 posto, a u 2007. godini i dalje pada na 67,94 posto.
Internet stranice NN 78/2009 • Navedeni podaci o koncentriranosti tržišta u svim promatranim godinama ukazuju kako je i u slučaju tržišta kasko osiguranja cestovnih vozila u Splitsko-dalmatinskoj županiji riječ o visoko koncentriranom tržištu, no da se razina koncentriranosti smanjuje od 2005. godine.
Internet stranice NN 78/2009 • Također, za ovo tržište je karakteristično da je prvi poduzetnik na tržištu prema visini tržišnog udjela poduzetnik Croatia osiguranje d.d., a slijede ga dva poduzetnika u okviru Agram koncerna. Navedeno je relevantno osobito, s obzirom na visinu tržišnog udjela ta dva poduzetnika, odnosno na značajan pad udjela poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. od 2005. do 2007. godine, sa 20-30 na 10-20 posto.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 78/2009
• 6.1.2.2. Utvrđivanje vladajućeg položaja koncerna Agram na mjerodavnom tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kasko osiguranja cestovnih vozila

Poslovne stranice NN 78/2009
• Zakonodavni okvir zaštite tržišnog natjecanja u Republici Hrvatskoj daje općenito pregled odrednica relevantnih prilikom utvrđivanja postojanja vladajućeg položaja određenog poduzetnika na nekom mjerodavnom tržištu. Tako, u smislu članka 15. stavka 1. ZZTN, poduzetnik se smatra da je u vladajućem položaju ako se zbog svoje tržišne snage može ponašati na mjerodavnom tržištu u značajnoj mjeri neovisno od svojih stvarnih ili mogućih konkurenata, potrošača, kupaca ili dobavljača, naročito ako nema konkurenata na mjerodavnom tržištu, i/ili ima značajnu tržišnu snagu na mjerodavnom tržištu u odnosu na stvarne ili moguće konkurente, a naročito s obzirom na tržišni udjel i položaj, financijsku snagu, pristup izvorima nabave ili tržištu, povezanost s drugim poduzetnicima, pravne ili činjenične zapreke za ulazak drugih poduzetnika na tržište, poduzetnikovu sposobnost diktiranja tržišnih uvjeta s obzirom na njegovu ponudu ili potražnju, i poduzetnikovu sposobnost isključivanja ostalih konkurenata s tržišta usmjeravanjem na druge poduzetnike.

Servis NN 78/2009 • Nadalje, člankom 15. stavkom 3. ZZTN utvrđeno je kako se za poduzetnika pretpostavlja da je u vladajućem položaju ukoliko njegov tržišni udjel na utvrđenom mjerodavnom tržištu iznosi više od 40 posto.
Glasnik NN 78/2009 • Naime, iz odredaba ZTD ne proizlazi obveza da se koncern kao takav registrira, već zakon samo propisuje karakteristike koje upućuju na de facto postojanje koncerna. U tom smislu, a temeljem provedenog istraživanja u predmetnom postupku poduzetnici – povezana društva Koncerna Agram smatraju se koncernom, te se promatraju i kao grupa.
Novo NN 78/2009 • Sukladno mišljenju Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (dalje: HANFA) od 10. veljače 2006., zaprimljenom u spis Agencije klasa: UP/I-030-02/2005-01/51, urbroj: 580-02-06-41-24, ZTD razlikuje tri oblika koncerna:
Poslovi NN 78/2009 • 2. Faktični koncern kad jedno društvo ima u drugome većinski udjel ali o tome ne postoji nikakav ugovor (članak 474. stavak 1. ZTD),
Poticaji NN 78/2009 • 3. Koncern u kojem su društva međusobno ravnopravna a povezana su zajedničkim vođenjem (članak 476. stavak 2. ZTD),
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 148/05, Broj 93/04, Broj 81/06, Broj 50/07, Broj 85/09, Broj 24/06


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled