PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-izjava-augustina-gattina-iz-zvhh NN 78/2009

• Dana 17. siječnja 2007. u predmetni spis je zaprimljena izjava Tea Perića, direktora poduzetnika A.S. TEO d.o.o., sa sjedištem u Žrnovnici, Starčevićeva 153, kojom u bitnome ponavlja dosadašnje tvrdnje podnositelja zahtjeva čiji je i sam član. Osobito navodi kako su poduzetnici Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. preuzeli sve tehničko-ispitne stanice u Splitsko-dalmatinskoj županiji, zlorabe svoj položaj i na način da sklapaju ugovore o suradnji s auto-kućama među kojima su i Autokuća Kovačić, Autocommerce, Opel Dalmacija, Autokuća Gašperov, Autokuća Fabjanac, Muše commerce, Auto Hrvatska, Auto Davor Peugeot i drugi te na taj način auto-kuće zastupaju osiguravatelje kod osiguranja vozila, odnosno prodaju njihove police osiguranja, a ovi im zauzvrat upućuju vozila na popravak. Takvom suradnjom se isključuju s tržišta serviseri-obrtnici koji nemaju mogućnost prodaje polica osiguranja. Dalje, navodi kako zaposlenici poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. moraju upućivati vozila prvenstveno u autokuću Eurodaus d.d. koja je u sastavu koncerna Agram, a »po cijenu otkaza« niti jedan auto ne smije otići na popravak u A.S. Teo, Autoservis Tičinović, Autokuću Bosnić, Auto Centar Ivančić, Autoservis Maleš. Također navodi da se oštećenicima, koji se unatoč uputama navedenih osiguratelja odluče popraviti vozilo u »nepodobnim« radionicama, prijeti neplaćanjem računa budući da s istima nemaju potpisan sporazum. »Obrada« klijenta ide do »otimanja« oštećenih automobila iz servisnih radionica, bez nazočnosti ili pisanog pristanka klijenta koji je auto svojom voljom doveo u tu radionicu. Ukoliko se ni na taj način ne uspije odgovoriti klijenta od popravka vozila u »nepoželjnoj« radionici, tada servisne radionice, prema navodima Tea Perića, pokušavaju zaštititi integritet klijenta i svoje pravo na rad te putem cesija preuzimaju nastale štete, no ni ovjerene cesije nisu garancija plaćanja u »pristojnom« roku d 30-40 dana.


Stranica 2009-07-78-1876 NN 78/2009

• Dopisom od 18. siječnja 2007. Agencija je od podnositelja zahtjeva zatražila dostavu pisanog očitovanja o primjeni Eurotax softverskog programa od strane servisera na području Splitsko-dalmatinske županije, budući da je uvidom u preslike dostavljenih pojedinih računa Agencija utvrdila da su cijene sata rada izračunate primjenom softverskog programa Eurotax bile niže od cijene na računima servisera. Istim dopisom zatražena je i dostava možebitnih dokaza koji upućuju na prisiljavanje pojedinih servisnih radionica da cesijama preuzmu naplatu realizacije štete, te obrazloženje i dokaze za dodatno financijsko opterećenje servisera uslijed preuzimanja naplate štete ugovorima o cesiji.


Internet NN 78/2009

• Podneskom od 31. siječnja 2007. poduzetnik Jadransko osiguranje d.d. se očitovao kako nema sklopljenih ugovora sa serviserima na području Splitsko-dalmatinske županije, kako se ne bavi određivanjem cijene radnog sata servisera, ne vodi evidenciju o cijenama sata rada servisera, odnosno kako orijentacionu cijenu ukupnog popravka vozila izračunava iskustvenim metodama, te kako nije važna cijena sata rada već ukupnog popravka. U prilogu podneska je dostavljen popis servisera s područja Splitsko-dalmatinske županije, kojima je Jadransko osiguranje d.d., po nalogu oštećenika, isplaćivao iznos cijene popravka automobila u 2005. i 2006. godini.


Internet stranice NN 78/2009

• U podnesku zaprimljenom u Agenciji 15. veljače 2007. poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. u cijelosti ostaje kod navoda istaknutih u podnesku od 13. studenoga 2006. te navodi da je na području Splitsko-dalmatinske županije sklopio pet (5) ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji i to sa slijedećim poduzetnicima: ***, a spomenute ugovore je dostavio u privitku podneska. Sukladno navedenim ugovorima serviser je dužan, u ime i za račun oštećenika, vozilo popraviti poštujući popis iz izvida, odnosno serviser se obvezuje da će izvijestiti procjenitelja ako utvrdi da ima još oštećenih dijelova koji potječu iz konkretnog štetnog događaja ili dijelova koji su dotrajali i spadaju u kategoriju održavanja vozila. Međutim, procjenu o tome ne može donositi serviser, već ovlašteni djelatnik osiguravatelja. Po izvršenom popravku, serviser ispostavlja račun na ime vlasnika vozila, a ne na ime osiguravatelja. Ukoliko serviser ispostavi račun protivno utvrđenjima iz izvida, djelatnik osiguravatelja potvrđuje do kojeg iznosa osiguravatelj priznaje račun, jer popravke koje nisu obuhvaćene osnovnim i dopunskim izvidom vlasnik vozila treba platiti iz sredstava izvan ugovorene cijene naknade štete. Kad je račun potvrđen od strane poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., serviser dopušta vlasniku vozila da odmah preuzme vozilo, bez obzira što račun još nije plaćen. Cijenu radnog sata poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. koristi samo kao interno iskustveno mjerilo za kalkuliranje orijentacijske cijene popravka, a stvarna cijena utvrđuje se ponudama za konkretan popravak na tržištu. Nebitno je kolika je cijena sata rada ili broj sati potreban za popravak jer Euroherc s oštećenikom pregovara o visini ukupne naknade pretrpljene štete, a ne sa serviserom.


Internet stranice NN 78/2009 • Nadalje, Agencija je dopisom od 22. ožujka 2007., u smislu članka 48. ZZTN, pozvala poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. na dostavu očitovanja o primjeni iskustvene metode prilikom izračunavanja orijentacione cijene, odnosno, na koji način se tako dobivena orijentaciona cijena primjenjuje, a sukladno navodima tog poduzetnika iz podneska od 31. siječnja 2007. Istim dopisom navedeni poduzetnik je pozvan da dostavi točne iznose cijena sata rada servisera koje je koristio pri izračunu orijentacione cijene popravka vozila u 2005. i 2006. godini i to za svaku specijalnost posebno, a ukoliko su se iste mijenjale u mjerodavnom razdoblju, pojašnjenje o čemu pojedina cijena sata rada ovisi te kako se izračunava. Zatim, od navedenog poduzetnika je zatražena dostava šesnaest (16) kompleta za 2005. i 2006. godinu za prvih osam (8) i srednjih osam (8) servisera prema ukupnim iznosima računa, i to na način da jedan komplet sadrži izlazni račun ispostavljen od strane servisera, izvid o šteti, naknadni izvid štete ukoliko isti postoji, naznaku je li i u kojem dijelu je ovlaštena osoba korigirala izlazni račun servisera, te u kolikom je iznosu priznata šteta po računu servisera. Navedeni osiguravatelj je pozvan i na dostavu uvjeta kasko osiguranja motornih vozila, premijskog sustava kasko osiguranja motornih vozila, uvjeta obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti, te premijskog obveznog sustava obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti.
Internet stranice NN 78/2009 • Također, Agencija je dopisom od 22. ožujka 2007. od podnositelja zahtjeva, u smislu članka 48. ZZTN, zatražila dostavu svih kompleta izlaznih računa servisera, izvida šteta, naknadnih izvida šteta, te dokumenata iz kojih je vidljivo koliki je iznos štete vezan uz izlazni račun priznat i uplaćen, te uz svaki štetni slučaj gdje postoji cesija, i to za slijedeće poduzetnike: Auto servis Teo d.o.o., Auto radionica Tičinović, Auto limarski i auto lakirerski obrt Vukorepa, Autolakirerski obrt Brum, Auto servis Knezović, Servis i trgovina Auto-Perica, Auto servis Uno, vezano za poslovni odnos s poduzetnicima Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., za 2005. i 2006. godinu. Od podnositelja zahtjeva je zatražen i podatak o tome koliki dio ukupno ostvarenog prihoda za navedene servisere, u 2004., 2005. i 2006. godini, čini prihod ostvaren po osnovi servisiranja motornih vozila vezano uz štetne događaje osigurane policom obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i po osnovi kasko osiguranja svih osiguravajućih kuća, a koliki dio se odnosi na štetne događaje pokrivene policama poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. Istim dopisom, Agencija je pozvala podnositelja zahtjeva da dostavi sve dodatne dokumente i možebitne dokaze koji potvrđuju tvrdnje podnositelja zahtjeva da su poduzetnici Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. zabranjivali oštećenim strankama da svoje vozilo poprave u servisnoj radionici po želji, te da su im prijetili neisplaćivanjem štete, odnosno odgodom isplate ukoliko poprave vozilo u servisnoj radionici po vlastitom izboru, kao i potvrde o preuzimanju vozila, izvode iz evidencije ili drugu dokumentaciju koja dokazuje navode podnositelja zahtjeva da su navedeni osiguravatelji putem vučne službe odvezli vozila iz servisnih radionica podnositelja zahtjeva na popravak u takozvane »podobne« servise, odnosno da isto nije učinjeno po nalogu oštećene stranke. Uz navedeni dopis od 22. ožujka 2007., Agencija je podnositelju zahtjeva uputila i požurnicu da postupi po njenom dopisu od 18. siječnja 2007., koji je prema obavijesti Hrvatske pošte zaprimio 22. siječnja 2007., a kojim je također pozvan na dostavu podataka.
Internet stranice NN 78/2009 • Dana 23. ožujka 2007. Agencija je zaprimila podnesak podnositelja zahtjeva od 16. ožujka 2007., u kojemu navodi kako je zatraženi dokazni materijal dostavljen Agenciji, te postavlja upit o stanju spisa.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 78/2009
• Dana 30. ožujka 2007. Agencija je zaprimila podnesak poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. u kojemu, očitujući se na dopis Agencije od 22. ožujka 2007., opisuje izračun visine djelomične štete koji se vrši kalkuliranjem vrijednosti materijala koji je potrebno ugraditi i vrijednosti radova koje je potrebno izvršiti za kvalitetan popravak oštećenog vozila. Po prijavi štete, stručna osoba za procjenu vrši pregled oštećenja na vozilu i izrađuje popis dijelova za zamjenu, dijelova za popravak i popis potrebnih radnji za sanaciju oštećenja s normativima, te taj izvid štete služi kao temelj za obračun djelomične štete. Kalkulacija vrijednosti dijelova za zamjenu vrši se na osnovu dostavljenih ponuda ovlaštenih izvođača radova, provjera cijena kod istih ili korištenjem Eurotax kataloga za kalkulacije. Sukladno navodima tog poduzetnika, kalkulacija vrijednosti radova se izračunava množenjem potrebnog broja radnih sati iz izvida štete sa vrijednošću norma sata koji je različit u pojedinim regijama države, a toj vrijednosti se dodaje vrijednost potrošnog materijala za limarske i lakirerske radove. Zbrajanjem vrijednosti rada i materijala dolazi se do prilično točne visine očekivane materijalne štete na vozilu. Kada oštećenik izvrši popravak vozila i dostavi valjani račun, ta dva podatka se u pravilu bitno ne razlikuju, odnosno isplata štete se vrši prema računu popravka. Na zahtjev stranke, šteta se može likvidirati i pogodbom u dogovorenoj visini bez dokumentiranja štete računom. U spomenutom podnesku, poduzetnik Jadransko osiguranje d.d. je naveo cijene norma sati u Splitsko-dalmatinskoj županiji te istaknuo kako se iste nisu mijenjale u 2005. i 2006. godini.

Poslovne stranice NN 78/2009
• Podnescima zaprimljenima u Agenciji 24. travnja 2007. i 10. svibnja 2007., poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. je dostavio dokumentaciju zatraženu dopisom Agencije od 22. ožujka 2007.

Servis NN 78/2009 • Podneskom od 25. travnja 2007. podnositelj zahtjeva nije dostavio dokumentaciju zatraženu prethodno navedenim dopisima Agencije, već samo jedan ispis Eurotax programa.
Glasnik NN 78/2009 • Radi utvrđivanja stanja na mjerodavnom tržištu u 2006. godini, Agencija je dopisima od 27. lipnja 2007. od osiguravatelja koji posluju na području Splitsko-dalmatinske županije zatražila podatke o poslovanju u 2006. godini. Isti podaci zatraženi su dopisom Agencije od 25. srpnja 2007. i od poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. Svi osiguravatelji dostavili su zatražene podatke u razdoblju od 3. srpnja 2007. do 14. studenoga 2007.
Novo NN 78/2009 • Također, u cilju utvrđivanja stanja na mjerodavnom tržištu u 2007. godini, Agencija je dopisima od 2. studenoga 2007. od osiguravatelja koji posluju na području Splitsko-dalmatinske županije zatražila podatke o poslovanju u razdoblju od 1. siječnja 2007. do 30. rujna 2007. godine. Zatraženi podaci su dostavljeni Agenciji u razdoblju od 13. studenoga 2007. do 8. veljače 2008.
Poslovi NN 78/2009 • Na usmenoj raspravi održanoj 15. studenoga 2007. bili su nazočni predstavnik podnositelja zahtjeva, punomoćnici poduzetnika Euroherc osiguranja d.d. i Jadransko osiguranje d.d., te pozvani svjedoci Teo Perić i Augustin Gattin.
Poticaji NN 78/2009 • Pozvani svjedok Stanko Aljinović je prije rasprave opravdao svoj nedolazak trajnim teškim zdravstvenim stanjem, zbog čega je donijet zaključak da se isti ne će saslušavati.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 37/99, Broj 173/04, Broj 115/08, Broj 46/02, Broj 89/09, Broj 13/08


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled