PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 78/2009 • Sve podatke zatražene dopisima Agencije od 18. srpnja 2006., navedeni poduzetnici su dostavili u razdoblju od 27. srpnja 2006. do 29. studenoga 2007.
NN 78/2009 • Agencija je tijekom prethodnog ispitivanja stanja na tržištu utvrdila da je, u konkretnom slučaju, riječ o poduzetnicima koji se, sukladno članku 15. stavku 1. i 3. ZZTN, nalaze u vladajućem položaju na mjerodavnom tržištu tržište isplate (likvidacije) šteta po osnovi obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i po osnovi kasko osiguranja cestovnih vozila na području Splitsko-dalmatinske županije, odnosno da postoji mogućnost utjecaja osiguravajućih društava na tržište servisiranja motornih vozila prilikom likvidacije i isplate štete, a očitovanja dostavljena od poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. na navode podnositelja nisu ocijenjena kao dostatni dokazi iz kojih bi nesporno proizlazila ekonomska opravdanost u zahtjevu navedenog postupanja prema serviserima. Stoga je 19. listopada 2006., temeljem članka 46. ZZTN, na zahtjev podnositelja, Agencija donijela zaključak o pokretanju postupka utvrđivanja sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja protiv poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., članova koncerna Agram, radi utvrđivanja zlouporabe vladajućeg položaja tih poduzetnika, u smislu članka 16. stavka 1. i stavka 2. točke 1., 3. i 4. ZZTN.
NN 78/2009 • Zaključkom o pokretanju postupka od 19. listopada 2006. Agencija je poduzetnicima Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. naložila dostavu podataka zatraženih dopisom Agencije od 18. srpnja 2006., samo za Splitsko-dalmatinsku županiju, a ukoliko zatražene podatke nije moguće odrediti samo za spomenutu županiju, tada dostavu njihove procjene zatraženih podataka. Također, naložena im je dostava preslike ugovora sklopljenih između poduzetnika Euroherc osiguranja d.d. i servisera na području Splitsko-dalmatinske županije, odnosno preslike ugovora sklopljenih između poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. i servisera na području Splitsko-dalmatinske županije.
NN 78/2009 • Istim zaključkom, Servisnim radionicama Splitsko-dalmatinske županije naloženo je da Agenciji dostave ovjerene preslike ugovora koje su serviseri s područja Splitsko-dalmatinske županije sklopili s poduzetnicima Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., dvadeset (20) kompleta izvida štete i računa za pojedinačne servisere za 2005. godinu, na kojem su vidljivi ispravci od strane osiguravatelja Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., u smislu nepriznavanja cijene sata rada ili nepriznavanja prikazanih sati rada; ukupan neto iznos svih izlaznih računa koje su u 2004. i 2005. godini (vezano za štetne slučajeve) ispostavili serviseri koji imaju sklopljene ugovore s poduzetnicima Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., za svakog pojedinačnog servisera po osiguravatelju; ukupan neto iznos svih izlaznih računa koje su u 2004. i 2005. godini (vezano za štetne slučajeve) ispostavili serviseri koji nemaju sklopljene ugovore s poduzetnicima Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., a nemaju ugovor s osiguravateljem, za svakog pojedinačnog servisera po osiguravatelju; dodatnu dokumentaciju i brojčane podatke kojima dokazuju svoje tvrdnje.
NN 78/2009 • U podnesku od 13. studenoga 2006., kojim se očitovao na zaključak Agencije o pokretanju postupka, poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. je ostao kod svojih ranijih navoda iz podnesaka od 5. travnja 2006. i 2. kolovoza 2006., odnosno osporio je postojanje tržišta isplate i likvidacije šteta po osnovi obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i po osnovi kasko osiguranja cestovnih vozila, pozivajući se na odredbu članka 921. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj: 35/05, dalje: ZOO) koja propisuje da se ugovorom o osiguranju, osiguravatelj obvezuje ugovaratelju osiguranja, isplatiti osiguraniku ili korisniku osiguranja osigurninu ako nastane osigurani slučaj, a ugovaratelj osiguranja se obvezuje osiguravatelju platiti premiju osiguranja. Navedeni poduzetnik tvrdi da se osiguravatelji na tržištu natječu isključivo u prodaji polica osiguranja. Istaknuo je kako je likvidacija štete nastavak ugovora o osiguranju, te da osiguravatelj ne može birati kome će likvidirati štetu, a oštećenici ne mogu birati osiguravatelja kod kojega će štetu naplatiti. Uz navedeni podnesak, poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. je dostavio preslike pet (5) Sporazuma o izvansudskoj nagodbi, sklopljenih između poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i oštećenika, kojima je ugovorena isplata iznosa naknade štete na račun izvođača radova (autoservisa) te presliku Ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji, broj: 02-05-108, koji je sklopljen 10. lipnja 2003., između poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., Podružnica Zagreb i poduzetnika ***.
NN 78/2009 • Poduzetnik Jadransko osiguranje d.d. je podneskom od 13. studenoga 2006. potvrdio svoje ranije navode te je naglasio kako nema sklopljenih ugovora sa serviserima na području Splitsko-dalmatinske županije, odnosno da je serviserima ponudio sklapanje ugovora, ali nijedan nije pristao. Pojasnio je kako je dio koji je isplaćen za materijalne štete izravno serviserima, plaćen isključivo po punomoći oštećenika. Uz ovaj podnesak, dostavljena je preslika jednog Sporazuma o izvansudskoj nagodbi, sklopljenog između poduzetnika Jadransko osiguranje d.d., podružnica Zagreb i oštećenika, kojemu je priložena preslika punomoći oštećenika kojom ovlašćuje poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. da izvrši isplatu štete izravno izvođaču radova, te preslika internog naloga za jednokratnu isplatu po navedenoj šteti.
NN 78/2009 • Dana 24. studenoga 2006. Servisne radionice Splitsko-dalmatinske županije su dostavile Agenciji bjanko primjerak Ugovora o poslovno-tehničkoj suradnji te sljedeće izjave servisera:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 78/2009 • Izjava Ive Tičinović, od 6. studenoga 2006., kojom potvrđuje da je prilikom oštećenja svog auta Nenad Pavlinović iz Splita odlučio popraviti svoje vozilo u Auto radionici Tičinović, ali zbog izričite zabrane, od strane poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., automobil je bio odvezen u drugi servis bez ikakvog objašnjenja.
NN 78/2009 • Izjava Ivice Maleša vlasnika Autoservisa Uno iz Kaštela Starog, od 21. studenoga 2006., kojom je izjavio da mu je uskraćeno pravo na rad zbog prijetnji i pritisaka poduzetnika Euroherc osiguranja d.d. prema strankama.
NN 78/2009 • Izjava Vlade Perica, vlasnik servisa i trgovine »Auto-Perica« iz Kaštel Lukšića, od 22. studenoga 2006., kojom izjavljuje da djelatnici poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. vrše verbalni pritisak na oštećenike i preporučuju im »povlaštene« radionice, jer »u protivnom će biti problema oko naplate štete« te da neovlašteno i nestručno umanjuju normative rada i materijala.
NN 78/2009 • Izjava Denisa Škomrlja, vlasnika autolakirerskog obrta Brum iz Splita, od 8. studenoga 2006., kojom navodi kako osiguravajuće kuće, ne navodeći koje, usmjeravaju oštećenike u povlaštene radionice.
NN 78/2009 • Izjava Mirka Vukorepe, vlasnika Autolimarskog i autolakirerskog obrta Vukorepa iz Solina, bez naznake dana kada je izjava dana, kojom izjavljuje da procjenitelji Euroherca upućuju njegove stranke u druge autoservise koji i prodaju vozila, odvraćajući ih od popravka u njegovoj radionici, govoreći im da im u tom slučaju šteta neće biti isplaćena, te da su mu čak tri puta dignuli vozila vučnom službom iz radionice i odvezli ih na popravak u druge radionice.
NN 78/2009 • Izjava Ivana Žure iz Splita, Trondeheimska 21, od 6. studenoga 2006., kojom izjavljuje da je od strane poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. dobio izravnu zabranu za popravak štete na svom vozilu u Auto-radionici Tičinović u Splitu, te je izravno ucjenjivan da mu šteta uopće neće biti isplaćena ako ode u Auto radionicu Tičinović.
NN 78/2009 • Izjava Stanka Aljinovića iz Žrnovice, Starčevićeva 20, od 22. studenoga 2006., čiji potpis na izjavi je ovjeren po javnom bilježniku, kojom izjavljuje da je 6. lipnja 2006. imao prometnu nezgodu u kojoj je na njegovo vozilo otraga naletjelo vozilo koje je bilo osigurano kod poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. Navodi da je uredno otišao s drugim vozačem prijaviti štetu i na procjenu, da se prema njemu sve korektno postupalo do trenutka kada ga je procjenitelj upitao gdje će popraviti vozilo, a na njegov odgovor da namjerava popraviti auto u autoservisu »Teo«, procjenitelj ga je pokušao odgovoriti i preporučio mu je Auto-kuću »Gašperov«. Nakon što mu je gospodin Aljinović rekao da ostaje pri svom, navodi da mu je procjenitelj rekao kako je dužan upozoriti ga da će imati problema s izvršenjem i naplatom štete. Aljinović se oglušio na upozorenja i vozilo predao u servis »As Teo« gdje je isto popravljeno i sam Aljinović je podmirio račun popravka. S računom je potom otišao u Euroherc osiguranje d.d. gdje mu je Emil Grubišić rekao da oni određuju gdje ima popraviti vozilo i kada će platiti, a on će malo pričekati na plaćanje jer je popravio vozilo u AS Teo. Na kraju izjave, Aljinović navodi da je uspio realizirati naplatu poslije dva mjeseca kada je taj Grubišić bio na godišnjem odmoru, pa su kolege dale njegov predmet na naplatu. Također, navodi da je u poduzetniku Euroherc osiguranje d.d. sreo i vrlo korektnih ljudi.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 32/02, Broj 127/07,
Broj 74/09, Broj 90/09,
Broj 59/94, Broj 83/09
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE