PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 78/2006 • 6.1. Sve odredbe članka 34. Ustava odnose se na radnju pretrage. Nadalje, sve se odnose na dom ili drugi prostor. Pojedine odredbe članka 34. Ustava sadrže iznimne slučajeve poduzimanja pretrage doma ili drugih prostora bez sudskog naloga, kada je cilj pretrage hvatanje odnosno uhićenje počinitelja kaznenog djela ili otklanjanje znatnije opasnosti po život, zdravlje ili imovinu većeg opsega.
NN 78/2006 • Podnositelj, kako je razvidno iz navoda prijedloga, ne razlikuje radnju pretrage od radnje pregleda.
NN 78/2006 • Kaznenopravna teorija, mjerodavno kazneno postupovno pravo i sudska praksa razlikuju radnju pregleda od radnje pretrage, te je, u tom smislu, za potrebe ovog obrazloženja dostatno navesti temeljna obilježja tog razlikovanja.
NN 78/2006 • Prethodno valja napomenuti da je, prema Ustavu Republike Hrvatske, jedino dom kategorija ustavnopravno zaštićena od zadiranja redarstvenih vlasti. Pod određenim pretpostavkama ta se zaštita može protezati i na druge prostorije povezane s domom, kao prostor privatnosti u širem smislu, pa u tom kontekstu i na vozila i druge prostore, pri čemu doseg te zaštite može biti samo predmetom prosudbe in concreto. Stoga Ustav i mjerodavno zakonodavstvo u odnosu na dom, kao Ustavom zaštićenu vrednotu, i u odnosu na kazneni postupak u užem smislu (jer u kaznenom postupku može doći do najozbiljnijih povreda temeljnih ljudskih prava i sloboda), utvrđuju zahtjevnije kriterije za slučaj ograničavanja prava građana. U tom smislu dom može biti podvrgnut isključivo radnji pretrage.
NN 78/2006 • Pretraga razumijeva zadiranje i u zatvorene prostore, koji nisu »na prvi pogled« vidljivi (što se odnosi jednako na prostorije, kao i na vozila, prtljagu, druge predmete, odjeću i obuću, tjelesne šupljine), pa i uporabom sile, demontiranjem dijelova vozila odnosno drugih predmeta, kao i snimanjem unutrašnjosti tijela medicinsko-tehničkim sredstvima.
NN 78/2006 • Pregled je »vanjskog« karaktera, u opsegu koji je u danom trenutku dostupan osjetilima vida, opipa, sluha i mirisa, uz dopušteno korištenje tehničkih pomagala za vanjski pregled i dresiranih životinja, bez uporabe sile i bez zadiranja u zatvorene prostore, osim u slučaju dragovoljnog pristanka osobe čije su prostorije, vozilo, predmeti ili tijelo podvrgnuti pregledu.
NN 78/2006 • Pretraga je po svojoj pravnoj prirodi formalna istražna radnja s ciljem pronalaženja predmeta, tragova, osoba odnosno podataka od važnosti za kazneni postupak. Uvjet za poduzimanje pretrage je prethodno postojanje osnovane sumnje (relativno visokog stupnja) da je počinjeno kazneno djelo koje se goni po službenoj dužnosti, te se na pretragu mogu nadovezati druge formalne procesne radnje, a rezultati svih tih radnji mogu biti upotrebljivi u sudskom postupku samo ako su radnje poduzete zakonito.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 78/2006 • Pritom valja istaknuti da se radnja pregleda, osim na temelju postupovnih odredaba kaznenog prava u užem smislu, može provoditi i na temelju upravnih i prekršajnih propisa.
NN 78/2006 • 6.2. Iz izloženog proizlazi da osporena odredba članka 48. točke 1. Zakona o policiji uređuje pitanje (pregled poslovnih prostorija i dokumentacije) na koje se odredbe članka 34. Ustava (pretraga doma i drugih prostora) ne odnose.
NN 78/2006 • Stoga odredbe članka 34. Ustava nisu mjerodavne za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporene odredbe članka 48. točke 1. Zakona o policiji.
NN 78/2006 • Zbog činjenice da se citiranim stavkom 8. članka 49. Zakona propisuje mogućnost zadržavanja osoba do pribavljanja naloga za pretragu, podnositelj izvodi zaključak da je i u svim ostalim slučajevima koje ta zakonska odredba uređuje (pregled osoba, pregled predmeta i pregled prometnih sredstava) obveza pribavljanja naloga morala biti propisana. Budući da nije propisana, smatra to protuustavnim.
NN 78/2006 • 8. Podnositelj, prema stajalištu Ustavnog suda, ponovo ispušta iz vida razlikovanje između radnji pretrage i radnji pregleda odnosno između ciljeva koje ove radnje imaju (a što je izloženo u točki 6.1. ovog obrazloženja), kao i redoslijed kojim se te radnje provode.
NN 78/2006 • Osporene odredbe stavaka 1. do 7. članka 49. Zakona o policiji, a među njima napose odredbe stavaka 2., 3. i 7., odnose se, naprotiv, na slučajeve kada postoji opasnost od odgode. One propisuju način provođenja radnji pregleda osoba, pregleda vozila i pregleda predmeta, kada te radnje imaju za cilj pronalaženje predmeta podobnih za napad ili samoozljeđivanje, što je posebno istaknuto u stavku 1. osporene odredbe.
NN 78/2006 • Opasnost od odgode (opasnost od napada ili samoozljeđivanja) razlogom je da dio radnji pregleda, propisanih u članku 49. Zakona o policiji ima sadržaj karakterističan za radnje pretrage. Tako, prema stavku 2., pregled osobe razumijeva uvid u sadržaj odjeće i obuće; prema stavku 3., pregled prometnog sredstva razumijeva uvid u otvorene i zatvorene prostore vozila i predmeta koji se prevoze; prema odredbi stavka 7., policijski djelatnici imaju ovlaštenje nasilno otvoriti zatvoreno prometno sredstvo ili predmet kojeg osoba ima kod sebe.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 54/01, Broj 11/08,
Broj 135/05, Broj 76/06,
Broj 61/05, Broj 118/99
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE