PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-na-mjerodavnom-trzistu-pruzanja-sogi NN 81/2006

• »Stupanje u čizme« tehnički je izraz u pravu tržišnog natjecanja koji se koristi u postupku ocjene dopuštenosti koncentracije poduzetnika. Navedeni izraz odnosi se na situaciju kada poduzetnik koji stječe prevladavajući utjecaj nad drugim poduzetnikom u konkretnoj koncentraciji do tada nije bio prisutan na onom mjerodavnom tržištu na kojem je djelovao preuzeti poduzetnik tako da preuzimatelj time automatski stječe tržišni udjel preuzetog poduzetnika. Međutim, time se ne mijenja struktura tržišta, kako s obzirom na broj poduzetnika koji na njemu djeluju, tako i s obzirom na veličinu njihovih tržišnih udjela. Mijenja se samo imatelj većinskog udjela u temeljnom kapitalu preuzetog poduzetnika. Na tom tržištu i nadalje djeluje isti broj takmaca kao i prije provedene koncentracije.


Stranica 2006-07-81-1955 NN 81/2006

• Pri tome je bitno napomenuti kako je na mjerodavnom tržištu neživotnog osiguranja u 2004. tržišni udjel poduzetnika Croatia osiguranje d.d. iznosio 45 – 50 posto., dakle gotovo dvostruko više od prvog tržišnog takmaca, koncerna Agram.


Internet NN 81/2006

• Nadalje, Vijeće je, uvidom u ekonomsku i pravnu analizu u ovom predmetu, utvrdilo da je, s obzirom da segment osiguranja od automobilske odgovornosti i segment kasko osiguranja cestovnih vozila imaju najveći udjel na mjerodavnom tržištu neživotnog osiguranja, potrebno posebnu pažnju usmjeriti na tržišne udjele tržišnih takmaca na navedenim segmentima mjerodavnog tržišta neživotnog osiguranja.


Internet stranice NN 81/2006

• U mjerodavnoj 2003. koncern Agram ostvario je na segmentu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti tržišni udjel od 35 do 40 posto, dok je u 2004. prije provedbe predmetne koncentracije, taj tržišni udio iznosio 40 – 45 posto.


Internet stranice NN 81/2006
• Vijeće je stava da je, provedbom predmetne koncentracije, odnosno stjecanjem tržišnog udjela od 0 – 5 posto poduzetnika Sunce osiguranje d.d., na tom segmentu mjerodavnog tržišta, došlo do jačanja vladajućeg položaja koncerna Agram, čiji je tržišni udjel iznosio 40 – 45 posto, međutim, pri tom ne na način koji mogao značajno utjecati na sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja.

Internet stranice NN 81/2006
• Ovo iz razloga što je, istodobno, udjel najvećeg tržišnog takmaca koncerna Agram, poduzetnika Croatia osiguranje d.d., na ovome segmentu iznosio 40 – 45 posto udjela u 2003., odnosno 35 – 40 posto udjela u 2004.

Internet stranice NN 81/2006 • Na segmentu kasko osiguranja cestovnih vozila u 2003. daleko najveći tržišni udjel je imao poduzetnik Croatia osiguranje d.d., koji je ostvario tržišni udjel od 50 do 55 posto, dok mu se u 2004. taj udjel nešto smanjio te iznosio 45 – 50 posto.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 81/2006 • Dakle, Vijeće je utvrdilo da se, provedbom predmetne koncentracije i na tom segmentu mjerodavnog tržišta neživotnog osiguranja, povećao tržišni udjel koncerna Agram međutim, pri tom ne na način koji bi mogao značajno utjecati na sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja, budući da je udjel vodećeg poduzetnika na tom segmentu mjerodavnog tržišta dvostruko veći od tržišnog udjela koncerna Agram.
Poslovne stranice NN 81/2006 • Oba segmenta mjerodavnog tržišta neživotnog osiguranja su i prije provođenja predmetne koncentracije bila loše strukturirana tržišta, odnosno visoko koncentrirana tržišta, na kojima dva vodeća tržišna takmaca drže više od 70 posto segmenta mjerodavnog tržišta, dok im drugi ne mogu, u pogledu tržišne snage, značajnije konkurirati.
Pregledi NN 81/2006 • Pri donošenju odluke Vijeće je, također vodilo računa o činjenici da postoje dva temeljna načina jačanja ili stvaranja vladajućeg položaja sudionika koncentracije, koji mogu dovesti do narušavanja učinkovitog tržišnog natjecanja, i to:
Glasnik NN 81/2006 • U svezi navedenog, u konkretnoj koncentraciji valja posebno voditi računa o tome da, kod poduzetnika osiguravajućih društava, vrlo veliku ulogu u poslovanju čini povjerenje koje pojedino osiguravajuće društvo uživa kod svojih korisnika, odnosno kod imatelja polica osiguranja. Međutim, ukoliko pojedino osiguravajuće društvo prekomjerno povisi svoje cijene, korisnici njegovih usluga će, unatoč pitanju povjerenja koje pojedino osiguravajuće društvo uživa, imati mogućnost prenijeti svoje police osiguranja na drugo, povoljnije osiguravajuće društvo. Na taj će način osiguravajuća društva koja su prekomjerno povećala cijene svojih premija osiguranja izgubiti svoje korisnike.
Novo NN 81/2006 • S tim u svezi, može se zaključiti da je manje vjerojatno da će provedbom koncentracije doći do značajnog narušavanja tržišnog natjecanja, posebno jačanjem vladajućeg položaja, na tržištima na kojima postoji visok stupanj zamjenjivosti između proizvoda sudionika koncentracije i proizvoda njihovih konkurenata.
Poslovi NN 81/2006 • Najizravniji učinak provedbe horizontalne koncentracije bit će prestanak tržišnog natjecanja između sudionika koncentracije.
Poticaji NN 81/2006 • S tim u svezi, potrebno je istaknuti kako udjeli svakog poduzetnika, osiguravajućeg društva u sastavu koncerna Agram raste iz godine u godinu. Primjerice, u mjerodavnoj 2003. godini tržišni udjel poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. na mjerodavnom tržištu neživotnog osiguranja iznosio je 10 – 15 posto udjela, u 2004. tržišni udjel iznosio je 10 – 15 posto, da bi u 2005. taj udio iznosio 15 – 20 posto. Na isti način je rastao i udjel poduzetnika Jadransko osiguranje d.d., koji je u 2003. imao 5 – 10 posto udjela, da bi u 2004. imao 5 – 10 posto udjela, a u 2005. 5 – 10 posto udjela na tržištu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 60/05, Broj 43/06, Broj 34/08, Broj 133/05, Broj 129/08, Broj 81/06


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled