PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 61/2005 • 1. Utvrđuje se ništavom odredba članka 8. stavka 2. Ugovora o isplati plaća i ostalih primanja zaposlenicima putem tekućih računa sklopljenog 12. studenoga 1999. između Zagrebačke banke d.d., Zagreb i Trgovačkog suda u Zagrebu.
NN 61/2005 • 3. Nalaže se Zagrebačkoj banci d.d., Zagreb, da odredbu Ugovora o isplati plaća i ostalih primanja zaposlenicima putem tekućih računa koja je utvrđena ništavom u točki 1. ovog rješenja briše i da u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog rješenja dostavi Hrvatskoj narodnoj banci dokaz o izvršenju ovog naloga.
NN 61/2005 • 4. Zagrebačka banka d.d., Zagreb, dužna je dostaviti Hrvatskoj narodnoj banci sve naknadne izmjene i dopune ugovora iz točke 1. ovog rješenja u roku od petnaest (15) od dana sklapanja.
NN 61/2005 • Dana 16. srpnja 2004. Hrvatska narodna banka (u nastavku teksta: HNB) zaprimila je dopis Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, klasa: 031-02/2004-01/99, urbroj: 580-02-04-25-02, od 13. srpnja 2004., kojim je HNB-u na nadležno postupanje dostavljen prigovor Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske (u nastavku teksta: Sindikat) od 21. travnja 2004., u kojem se navodi kako se zaposlenicima Trgovačkog suda u Zagrebu onemogućava primanje plaće na račun banke s kojom Trgovački sud u Zagrebu nema zaključen ugovor, a takav je ugovor, prema navodima Sindikata, Trgovački sud u Zagrebu sklopio samo sa Zagrebačkom bankom d.d., Zagreb (u nastavku teksta: ZABA).
NN 61/2005 • Dana 20. listopada 2004. HNB je zatražio od Trgovačkog suda u Zagrebu i od ZABE očitovanje na navedeni prigovor Sindikata te dostavu predmetnog ugovora zaključenog između Trgovačkog suda u Zagrebu i ZABE. Dana 28. listopada 2004. u HNB-u je zaprimljeno očitovanje Trgovačkog suda u Zagrebu, broj: 10-Su-1550/04 od 26. listopada 2004. i preslik Ugovora o isplati plaća i ostalih primanja zaposlenicima putem tekućih računa sklopljenog 12. studenoga 1999. između Zagrebačke banke d.d., Zagreb, i Trgovačkog suda u Zagrebu (u nastavku teksta: Ugovor).
NN 61/2005 • Trgovački sud u Zagrebu u spomenutom dopisu navodi da sa ZABOM surađuje od 1978. godine, a kako Trgovački sud u Zagrebu ima 250 zaposlenika, plaće i druga primanja dostavlja ZABI putem magnetnog medija, za što mu ZABA ne obračunava naknadu. Kako je Trgovački sud u Zagrebu korisnik Državnog proračuna, sredstva za bankarske usluge nisu mu bila dostatna za redovno poslovanje jer poslovne banke za unos pojedinačnih virmana obračunavaju naknade. Također, navodi se dalje u dopisu, zbog postojeće informatičke opreme i zastarjelih računovodstvenih programa Trgovački sud u Zagrebu nije imao mogućnost isplatiti plaće zaposlenicima preko više financijskih institucija na magnetnom mediju kao ni na papirnatom mediju. Zbog učestalih upita zaposlenika o otvaranju tekućih računa za isplatu plaća kod drugih poslovnih banaka od Ministarstva pravosuđa zatražena su dodatna sredstva za bankarske usluge i novu informatičku opremu. Ministarstvo je ta sredstva odobrilo i time je zaposlenicima Trgovačkog suda u Zagrebu pružena mogućnost otvaranja tekućih računa kod drugih poslovnih banaka. Trgovački je sud u prilogu očitovanja od 26. listopada 2004. dostavio i popis naknada ZABE za usluge poslovnim subjektima u domaćem platnom prometu te posebno tarifu naknada za isplatu plaća putem tekućih računa, koje u skladu s Ugovorom Trgovački sud u Zagrebu nije bio obvezan plaćati.
NN 61/2005 • Postupak ocjene predmetnog Ugovora proveden je da bi se utvrdilo je li u konkretnom slučaju riječ o per se zabranjenim odredbama iz točke 2.2. alineje 3. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora (»Narodne novine«, br. 48/2003.; u nastavku teksta: Odluka). Naime, točka 2.2. alineja 3. Odluke određuje, između ostalog, da se zabrana iz točke 2.1. Odluke osobito primjenjuje na sporazume kojima se korisnika bankovnih usluga, u ovom slučaju zaposlenike Trgovačkog suda u Zagrebu, ograničava ili sprječava u izboru pri kupnji ili nabavi određenih vrsta usluga, odnosno u konkretnom slučaju u otvaranju tekućeg računa u banci po vlastitom izboru.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 61/2005 • U članku 2. Ugovora ugovoreno je sljedeće: »Korisnik usluge se obvezuje obavljati isplatu plaća i ostalih primanja zaposlenicima putem tekućih računa zaposlenika otvorenih u Banci«, pri čemu se u skladu s preambulom Ugovora korisnikom banke smatra Trgovački sud u Zagrebu, a Bankom ZABA.
NN 61/2005 • U članku 8. stavku 2. ugovoreno je sljedeće: »Korisnik usluge je dužan odmah obavijestiti Banku o zahtjevu zaposlenika da se isplata plaće i ostalih primanja ubuduće ne obavlja putem Banke. Korisnik usluge ne može udovoljiti zahtjevu zaposlenika da se isplata plaće i ostalih primanja ubuduće ne obavlja putem Banke ukoliko se Banka prethodno ne suglasi. Banka je ovlaštena uskratiti suglasnost isključivo u slučaju kada prema zaposleniku ima, s osnova otvaranja tekućeg računa, potraživanje.«
NN 61/2005 • U članku 8. stavku 3. Ugovora ugovoreno je sljedeće: »Korisnik odgovara Banci za prouzročenu štetu ukoliko plaću i ostala primanja započne isplaćivati zaposleniku suprotno uvjetima određenim prethodnim stavkom.«
NN 61/2005 • S druge strane, opravdanje za ovakvo ograničenje Trgovački sud u Zagrebu nalazi u odredbi članka 4. stavka 1. istog Ugovora, kojom je ugovoreno da će Trgovački sud u Zagrebu dostavljati ZABI podatke o plaćama i ostalim primanjima zaposlenika na disketi, te da će podaci sadržavati ime i prezime zaposlenika, broj tekućeg računa, iznos plaće i ostalih primanja i druge informacije potrebne za urednu isplatu plaća i ostalih primanja, a naknadu ZABA neće zaračunavati (članak 6. stavak 1.). Međutim, iz dopisa Trgovačkog suda u Zagrebu od 26. listopada 2004. proizlazi da su Trgovačkom sudu u Zagrebu odobrena dodatna sredstva za bankarske usluge i novu informatičku opremu, čime je zaposlenicima pružena mogućnost otvaranja tekućih računa kod drugih poslovnih banaka.
NN 61/2005 • U ispitnom postupku provedena je ekonomska analiza, kojom je utvrđeno da je tekući račun kunski prometni račun koji banka otvara klijentu radi primanja uplata i obavljanja isplata u granicama raspoloživih sredstava na računu te dopuštenog prekoračenja po tom računu. Mogućnost otvaranja tekućeg računa u banci imaju domaće i strane fizičke osobe koje ostvaruju redovite ili povremene prihode.
NN 61/2005 • Banka određuje i nudi klijentu mjesta za raspolaganje sredstvima na tekućem računu, a to mogu biti poslovnice banke, bankomatska mreža, trgovačko-uslužna mreža, poslovnice pošta i banaka te poslovne jedinice drugih pravnih osoba koje obavljaju poslove platnog prometa. Banka određuje i nudi klijentu oblike raspolaganja sredstvima na tekućem računu što mogu biti pisani i usmeni nalozi, nalozi putem telefaksa, nalozi putem interneta itd.
NN 61/2005 • Klijent raspolaže sredstvima na računu pomoću svih instrumenata raspolaganja (osobito pomoću kartice, čeka, jednokratnog naloga banci, trajnog naloga i dr.).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 11/04, Broj 47/96,
Broj 3/02, Broj 148/09,
Broj 50/99, Broj 179/04
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA