PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-pravila-o-potporama-u-xwrz NN 58/2008

• Tekst akta u kojem su sadržana pravila iz točke I. ove Odluke, u prijevodu na hrvatski jezik, glasi:


Stranica 2008-05-58-1955 NN 58/2008

• Komisija je istovremeno ponovno usvojila gore spomenuto priopćenje izostavivši zahtjev za podnošenje izvješća koji je bio sadržan u stavcima 45. do 53., kao i upute na isti, prethodno navedene u stavcima 2., 27., 29., 31. i 54.


Internet NN 58/2008

• Primjena članaka 92. i 93. Ugovora o EEZ-u i članka 5. Direktive Komisije 80/723/EEZ na javne poduzetnike koji se bave proizvodnjom


Internet stranice NN 58/2008

• 1. U cilju uspješnog završetka uspostave zajedničkoga tržišta potrebno je ojačati primjenu politike u području državnih potpora. Jedno od područja na koje je u tom smislu potrebno usmjeriti pozornost su javni poduzetnici. Postoji potreba i za pojačanom transparentnošću kao i za razvojem politike prema javnim poduzetnicima, budući da oni nisu dovoljno obuhvaćeni pravilima o državnim potporama:


Internet stranice NN 58/2008 • – osim toga, ta pravila općenito obuhvaćaju samo javne poduzetnike koji ostvaruju gubitke,
Internet stranice NN 58/2008 • – konačno, također se čini da je znatna količina potpora javnim poduzetnicima dodijeljena mimo odobrenih programa potpora (koji su na raspolaganju i privatnim poduzetnicima) te da iste nisu prijavljene sukladno članku 93. stavku 3.
Internet stranice NN 58/2008 • 2. Ovo je priopćenje nastalo kako bi se ispravila navedena situacija. Njime se prvenstveno objašnjava pravni aspekt Ugovora i ukratko opisuje politika državnih potpora kao i sudska praksa Vijeća, Parlamenta, Komisije i Suda u pogledu javnih poduzetnika. U njemu će se poglavito usredotočiti, s jedne strane, na Direktivu 80/723/EEZ o transparentnosti financijskih odnosa između država članica i javnih poduzetnika, te s druge, razraditi dobro utvrđeno načelo prema kojemu se u slučajevima u kojima država osigurava financijska sredstva poduzetnicima u okolnostima koje ne bi bile prihvatljive ulagatelju koji posluje u normalnim uvjetima tržišnoga gospodarstva, radi o državnoj potpori. U priopćenju se potom objašnjava način na koji Komisija namjerava poboljšati transparentnost primjenom tog načela na sve oblike javnih sredstava te na poduzetnike u svim situacijama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 58/2008
• 4. U članku 222. stoji: »Ovaj Ugovor ne dovodi u pitanje pravila kojima se u državama članicama uređuje sustav vlasništva«. Drugim riječima, Ugovor je neutralan u smislu odabira pojedine države članice između javnoga i privatnoga vlasništva i ne dovodi u pitanje pravo države članice na vođenje miješanoga gospodarstva. Međutim, ta prava ne oslobađaju javne poduzetnike obveze poštivanja pravila tržišnoga natjecanja budući da je uspostavljanje sustava kojim se osigurava nenarušavanje tržišnog natjecanja na zajedničkom tržištu jedan od temelja na kojemu je izgrađen Ugovor (članak 3. točka (f)). Ugovor također sadrži opća pravila za osiguranje takvog sustava (članci 85. do 94.). Nadalje, Ugovorom je utvrđeno da se ta opća pravila tržišnoga natjecanja primjenjuju na javne poduzetnike (članak 90. stavak 1.). U članku 90. stavku 2. postoji posebno odstupanje od općega pravila iz članka 90. stavka 1. utoliko što se pravila o tržišnome natjecanju primjenjuju na sve javne poduzetnike uključujući one kojima je povjereno obavljanje usluga od općega gospodarskoga interesa ili koji imaju značajke fiskalnog monopola, ukoliko primjena takvih pravila ne sprječava, pravno ili stvarno, obavljanje posebnih zadaća koje su im povjerene. Razvoj trgovine ne smije biti ometan u mjeri u kojoj bi to bilo suprotno interesima Zajednice. U kontekstu pravila o tržišnome natjecanju (članci 92. do 94.) to znači da se potpora dodijeljena javnom poduzetniku, kao i bilo kakva druga državna potpora odobrena privatnim poduzetnicima, mora unaprijed prijaviti Komisiji (članak 93. stavak 3.) kako bi se utvrdilo je li takva potpora obuhvaćena člankom 92. stavkom 1., odnosno radi li se o potpori koja ometa trgovinu i natjecanje između država članica. Ukoliko je potpora obuhvaćena člankom 92. stavkom 1. Komisija treba utvrditi treba li se primijeniti jedno od općih odstupanja predviđenih Ugovorom temeljem čega bi takva potpora bila usklađena sa zajedničkim tržištem. Uloga je Komisije pobrinuti se da ne postoji diskriminacija bilo protiv javnih bilo protiv privatnih poduzetnika tijekom njene primjene pravila o tržišnom natjecanju.

Poslovne stranice NN 58/2008
• 5. Upravo kako bi zajamčila načelo zabrane diskriminacije ili neutralnoga postupanja, Komisija je 1980. usvojila Direktivu o transparentnosti financijskih odnosa između država članica i javnih poduzetnika 1. Komisija je bila potaknuta činjenicom da ju je složenost financijskih odnosa između državnih javnih tijela i javnih poduzetnika često ometala u izvršavanju obveze sprječavanja dodjele državne potpore koja je neusklađena sa zajedničkim tržištem. Komisija je nadalje bila mišljenja da su se pravila o državnoj potpori mogla pravedno primjenjivati i na javne i na privatne poduzetnike samo ukoliko su financijski odnosi između javnih tijela i javnih poduzetnika bili učinjeni transparentnima.

Servis NN 58/2008 • 6. Ta je Direktiva obvezala države članice da se pobrinu da tok svih javnih sredstava prema javnim poduzetnicima kao i uporaba istih sredstava budu transparentni (članak 1.). Ukoliko Komisija smatra nužnim to zatražiti, države članice dužne su dostaviti Komisiji podatke iz članka 1., zajedno sa svim potrebnim popratnim podacima, poglavito onim o planiranim ciljevima (članak 5.). Iako se predmetna transparentnost odnosila na sva javna sredstva, među obuhvaćenim sredstvima posebno se spominju sljedeća:
Glasnik NN 58/2008 • (iv) odobravanje financijskih povlastica odricanjem od dobiti ili od naplate dospjelih iznosa,
Novo NN 58/2008 • (v) odricanje od uobičajenog prinosa na angažirana javna sredstva,
Poslovi NN 58/2008 • 7. Komisija je nadalje bila mišljenja da se transparentnost javnih sredstava mora postići bez obzira na način pribavljanja javnih sredstava. Stoga je smatrala da su Direktivom o transparentnosti obuhvaćeni ne samo izravni tokovi sredstava od javnih tijela prema javnim poduzetnicima, već i neizravni tokovi sredstava od drugih javnih poduzetnika nad kojima javno tijelo ima prevladavajući utjecaj (članak 2.).
Poticaji NN 58/2008 • 8. Zakonitost Direktive o transparentnosti potvrdio je Sud u svojoj odluci od 6. srpnja 1982.2.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 112/01, Broj 78/03, Broj 77/94, Broj 136/03, Broj 159/03, Broj 178/04


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled