PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 115/2007 • Nadalje, usluge prijevoza autobusima na mjerodavnim tržištima predstavljaju homogene proizvode, a budući da se usluge pružaju po jedinstvenim cijenama, u konkretnom slučaju, izostaje, za tržišno natjecanje, jedan od najvažnijih čimbenika, a to je različita cijena pruženih usluga, te su time potrošači uskraćeni za osnovnu mogućnosti izbora, a ta je prema cijenama pruženih usluga.
NN 115/2007 • Slijedom navedenog, Vijeće je nesporno utvrdilo da je jedinstvena cijena karata na spomenutim linijama, od strane četrnaest (14) poduzetnika, autobusnih prijevoznika, zajednički određena unatoč sljedećim činjenicama utvrđenim tijekom trajanja ovog postupka:
NN 115/2007 • a) autobusni prijevoznici na predmetnim linijama prelaze različite udaljenosti (npr. na liniji Zagreb – Split od 302 km do 461 km, te na liniji Zagreb – Šibenik od 305 km do 377 km),
NN 115/2007 • b) pružaju različitu razinu kvalitete usluge prijevoza, što se neposredno očituje u zadovoljstvu putnika pruženim uslugama, u odnosu na:
NN 115/2007 • – broj zaustavljanja na stajalištima, odnosno je li riječ o liniji na kojoj se obavlja prijevoz između početnog i završnoga autobusnog kolodvora, odnosno autobusnog stajališta s obveznim zaustavljanjem na svim usputnim autobusnim kolodvorima, odnosno autobusnim stajalištima utvrđenim u voznom redu (putnička linija) ili sa zaustavljanjem na značajnijim usputnim autobusnim kolodvorima odnosno autobusnim stajalištima (ekspresna linija) ili bez zaustavljanja na usputnim stajalištima (direktna linija),
NN 115/2007 • – odnosno pružaju li usluge prijevoza putnika autocestom A 1 ili državnom cestom D 1 (iz Zagreba do Splita ili Šibenika),
NN 115/2007 • c) postojanja različitih poduzetnika (dobavljača) od kojih prijevoznici, za obavljanje djelatnosti prijevoza putnika, dobavljaju proizvode i usluge, njihove nezavisne politike poslovanja, efikasnosti i inovativnosti, te razmjerno prethodnim činjenicama, svaki autobusni prijevoznik ima različite troškove poslovanja, što uvelike utječe, odnosno bi trebalo utjecati, na cijenu karata koju naplaćuju krajnjim korisnicima,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 115/2007 • Pri donošenu odluke u ovom predmetu, Vijeće je posebno uzelo u obzir činjenicu da su stranke u ovom postupku poduzetnici, autobusni prijevoznici, koji obavljajući djelatnost na mjerodavnim tržištima, imaju posebni značaj u prijevozu putnika u unutarnjem cestovnom prometu Republike Hrvatske zbog važnosti prometnog povezivanja Zagreba i okolice sa središtima u Dalmaciji i njihovoj okolici, a posebno s otocima (posebice u razdobljima korištenja ljetnih i zimskih godišnjih odmora, danima blagdana i sl.) što potvrđuje velik broj dnevnih polazaka (npr. oko 39 polazaka dnevno za Split, od čega neki prijevoznici prometuju preko Šibenika do Splita).
NN 115/2007 • Vijeće je ocijenilo da je povreda odredaba ZZTN trajala, za svakog poduzetnika, od 1. srpnja 2006. do svibnja – srpnja 2007., odnosno do danas za poduzetnike Larus d.o.o. i Denibus d.o.o. (navedeno u tablicama 4. a i 4.b. u točki 7. obrazloženja ovog rješenja), temeljem novih cjenika prijavljenih Autobusnim kolodvorima u razdoblju lipanj/srpanj 2007. (detaljnije pod točkom 8.7. obrazloženja ovog rješenja).
NN 115/2007 • Slijedom svega prethodno navedenog, Agencija je, temeljem odluke Vijeća, odlučila kao u točkama I. i II. izreke ovog rješenja.
NN 115/2007 • Nadalje, Vijeće je uvidom u Ugovor o obavljanju međužupanijskog prijevoza putnika u linijskom prometu, sklopljen 10. travnja 2006., između poduzetnika Croatia-bus d.d., Autobusni promet d.d., Autotransport d.d., Croag d.o.o. i poduzetnika Čazmatrans prijevoz d.o.o., nesporno utvrdilo da je odredba članka 11. rečenog ugovora zabranjeni sporazum, u smislu članka 9. stavka 1. točke 1. ZZTN, jer se istom utvrđuje identična cijena među partnerima, strankama ovog ugovora.
NN 115/2007 • Naime, članak 11. navedenog sporazuma, koji uređuje tarife, u bitnome glasi:
NN 115/2007 • Poduzetnici Croatia-bus d.d., Autotransport d.d. i Croag d.o.o., su poduzetnici, u smislu članka 5. ZZTN, pod kontrolom poduzetnika Autobusni promet d.d., Varaždin, i čine »Grupaciju AP Varaždin«, pa se u smislu propisa o zaštiti tržišnog natjecanja smatraju jednim gospodarskim subjektom, odnosno jednim poduzetnikom. Stoga, ne postoji zakonska prepreka njihovoj međusobnoj poslovnoj suradnji, čak niti glede primjene istovjetnih cijena, odnosno sklapanja takvih sporazuma.
NN 115/2007 • Suprotno tome, poduzetnik Čazmatrans prijevoz d.o.o., je samostalni poduzetnik, čime pisano usuglašavanje cijena autobusnih karata između »Grupacija AP Varaždin« i poduzetnika Čazmatrans prijevoz d.o.o., nedvojbeno predstavlja zabranjeni sporazum, u smislu članka 9. stavka 1. točke 1. ZZTN, kojim se izravno utvrđuju prodajne cijene između izravnih konkurenata, u konkretnom slučaju članica grupacije »AP Varaždin« i poduzetnika Čazmatrans prijevoz d.o.o., što predstavlja teško ograničenje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu u Republici Hrvatskoj.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 128/06, Broj 13/91,
Broj 68/91, Broj 69/99,
Broj 50/02, Broj 75/08
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA