PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 34/2007 • Polazeći od navoda predlagatelja, Ustavni sud je u provedenom ustavnosudskom postupku utvrdio da je svim skupinama osoba u državnom i javnom sektoru, čije se plaće isplaćuju iz državnog proračuna, priznato pravo na uvećanje plaće za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža (uz napomenu da je sucima i ostalim pravosudnim dužnosnicima navedeno pravo priznato samo za razdoblje obavljanja njihove sudačke, odnosno druge pravosudne dužnosti, koje zakonsko rješenje je predmet posebnog ustavnosudskog postupka).
NN 34/2007 • – državni službenici i namještenici na temelju članka 108. stavka 1. Zakona o državnim službenicima i namještenicima, »Narodne novine«, broj 27/01. (članak 108. je na snazi po sili članka 144. stavka 1. točaka a) i b) Zakona o državnim službenicima, »Narodne novine«, broj 92/05.);
NN 34/2007 • – svi zaposlenici u javnim službama u Republici Hrvatskoj na temelju članka 4. Zakona o plaćama u javnim službama, »Narodne novine«, broj 27/01.
NN 34/2007 • Državni dužnosnici su jedina skupina osoba u državnom i javnom sektoru, to jest onih čije se plaće isplaćuju iz državnog proračuna, za koju je zakonom određeno da se njihovo (priznato) pravo na uvećanje plaće za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža (najviše do 20%) neće primjenjivati u 2007. godini.
NN 34/2007 • Različito uređenje prava i obveza, međutim, smatrat će se diskriminirajućim ako propisano razlikovanje nema objektivnog i razumnog opravdanja, odnosno ako se time ne ostvaruje legitimni cilj ili ako ne postoji razmjernost između propisane zakonske mjere i cilja koji se nastoji postići.
NN 34/2007 • Ustavni sud ističe da je zakonodavac slobodan procijeniti opravdava li različitost i u kojoj mjeri, u inače sličnim situacijama, različito uređenje prava i obveza, pri čemu opseg njegovih ovlasti ovisi o predmetu zakonskog uređenja i s njim povezanim činjenicama i okolnostima.
NN 34/2007 • U pravilu bi morali postojati vrlo jaki ustavnopravno prihvatljivi razlozi da bi Ustavni sud ocijenio suglasnim s Ustavom različitost zakonskog uređenja koje se temelji isključivo na razlici u osobinama navedenim u članku 14. stavku 1. Ustava. S druge strane, ako su u pitanju opće mjere gospodarske i socijalne politike, onda zakonodavac ima relativno široke ovlasti diskrecije pa u tom području Ustavni sud, u pravilu, poštuje izbor zakonodavne politike.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 34/2007 • Prvo, ne može se smatrati da članak 3. ZID ZOPDD-a predstavlja opću zakonsku mjeru gospodarske i socijalne politike, jer je ta mjera sadržana u članku 12. stavku 4. ZOPDD-a, kojim se dužnosnicima priznaje navedeno zakonsko pravo. Prema tome, osporeni članak 3. ZID ZOPDD-a predstavlja privremeno odustajanje od priznate i utvrđene mjere gospodarske i socijalne politike, a ne obrnuto.
NN 34/2007 • Drugo, s obzirom na sadržaj članka 12. stavka 4. ZOPDD-a (uvećanje plaća za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža, a najviše za 20%), svrha članka 3. ZID ZOPDD-a nije ispravljanje postojećih nejednakosti među skupinama osoba, čije se plaće isplaćuju iz državnog proračuna. Kad bi se radilo o tome, legalna svrha članka 3. ZID ZOPDD-a ne bi bila legitimna jer se nepriznavanje vrednovanja određenim osobama njihovog radnog staža ne može smatrati legitimnim sredstvom za ostvarenje tog cilja.
NN 34/2007 • Treće, u nedostatku bilo koje ustavnopravno relevantne činjenice, koja bi ukazivala na suprotno, proizlazi da se zabrana primjene članka 12. stavka 4. ZOPDD-a u 2007. godini temelji isključivo na položaju koji adresati tog članka (državni dužnosnici) imaju u društvu.
NN 34/2007 • 7. Predlagatelj smatra da je osporeni članak 3. ZID ZOPDD-a nesuglasan i s člankom 3. Ustava jer je suprotan načelu legitimnih očekivanja njegovih adresata, koje načelo predstavlja poseban izraz vladavine prava, najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske. Povezujući to ustavno načelo s povratnim djelovanjem članka 3. ZID ZOPDD-a, predlagatelj ističe da je »tim više povrijeđeno načelo legitimnih očekivanja adresata članka 12. stavka 4. ZOPDD-a jer su svi oni – kako se približavao kraj 2006. godine – s pravom očekivali da Vlada neće predložiti, odnosno da Hrvatski sabor neće prihvatiti novu odgodu primjene tog članka u 2007. godini«.
NN 34/2007 • Ustavni sud je odluci i rješenju broj: U-I-659/1994, U-I-146/1996,U-I-228/1996, U-I-508/1996, U-I-589/1999 od 15. ožujka 2000. (»Narodne novine«, broj 31/00.), postavio temeljna mjerila prema kojima se prosuđuje ispunjava li zakon zahtjeve koje pred njega postavlja načelo vladavine prava, kao najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske, propisano u članku 3. Ustava.
NN 34/2007 • Ustavni sud napominje da se radi o iznimno složenom ustavnopravnom pitanju supstancijalnih legitimnih očekivanja, kao posebnog izraza načela pravne sigurnosti, koje je vezano uz pitanje zaštite zakonom priznatih prava građana, ali i postojanosti objektivnog pravnog poretka. Stoga bi ispitivanje osporenog članka 3. ZID ZOPDD-a s tog aspekta zahtijevalo sveobuhvatno prethodno razmatranje djelovanja članka 12. stavka 4. ZOPDD-a od dana njegovog stupanja na snagu (1998.) do danas.
NN 34/2007 • Uvažavajući činjenicu, međutim, da se u ovom ustavnosudskom postupku ocjenjuje suglasnost s Ustavom samo ZID ZOPDD-a čije je djelovanje ograničeno na 2007. godinu, a polazeći od toga da je prethodno već utvrđena nesuglasnost članka 3. ZID ZOPDD-a s člancima 14. i 89. stavcima 1., 3. i 5. Ustava, Ustavni sud ocjenjuje da nema potrebe posebno ispitivati njegovu suglasnost i s načelom legitimnih očekivanja.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 114/07, Broj 121/03,
Broj 142/03, Broj 93/99,
Broj 65/05, Broj 179/04
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA