PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 34/2007 • Odredba članka 12. stavka 4. Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika neće se primjenjivati u 2007. godini.
NN 34/2007 • Za ovaj ustavnosudski postupak relevantno je samo to da činjenica što »navedena odredba posljednjih nekoliko godina nije primjenjivana« ne može predstavljati »posebno opravdan razlog« za povratno djelovanje članka 3. ZID ZOPDD-a, u smislu članka 89. stavka 5. Ustava.
NN 34/2007 • Pozivanje na dotadašnje vlastito postupanje, naime, samo po sebi nije i ne može biti »osobito opravdan razlog« zbog kojeg su nadležna državna tijela (Vlada Republike Hrvatske kao predlagatelj, a Hrvatski sabor kao donositelj ZID ZOPDD-a) propisala povratno djelovanje članka 3. ZID ZOPDD-a.
NN 34/2007 • S tog se aspekta, dakle, članak 3. ZID ZOPDD-a ne može smatrati suglasnim s člankom 89. stavkom 5. Ustava.
NN 34/2007 • Pozivajući se na Izvješće Ustavnog suda broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006., predlagatelj smatra da propisivanje zabrane primjene zakonske odredbe, koja je na snazi, nije u suglasnosti s člankom 89. stavcima 1. i 3. Ustava.
NN 34/2007 • Prije nego što stupe na snagu zakoni i drugi propisi državnih tijela objavljuju se u »Narodnim novinama«, službenom listu Republike Hrvatske.
NN 34/2007 • Zakon stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga zakonom drukčije određeno.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 34/2007 • Ustavni sud podsjeća da je Izvješće broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006. upućeno Hrvatskom saboru zbog uočene pojave neustavnosti u završnim odredbama brojnih zakona, koja se očitovala u propisivanju razlike između dana stupanja na snagu zakona i dana njegove primjene.
NN 34/2007 • Ustav Republike Hrvatske poznaje samo institut stupanja na snagu zakona, ali ne i institut (odgođene) primjene zakona koji je stupio na snagu.
NN 34/2007 • Zakon mora stupiti na snagu točno određenog dana, što ujedno znači da se od tog dana mora početi primjenjivati. To je opći ustavni zahtjev kojem mora udovoljavati svaki zakon.
NN 34/2007 • Ustavni sud ocjenjuje da se u konkretnom slučaju ne radi o pravnoj situaciji koja bi bila istovjetna onoj koja je opisana u navedenom Izvješću. Osporenim člankom 3. ZID ZOPDD-a, naime, zabranjuje se primjena u određenom razdoblju zakonske odredbe koja je na snazi, koja se počela primjenjivati gotovo u isto vrijeme kad je ZOPDD stupio na snagu (ZOPDD je stupio na snagu 28. srpnja 1998., a po sili članka 23. počeo se primjenjivati 1. kolovoza 1998.), i koja se kontinuirano primjenjivala do određenog trenutka (to jest, do 31. prosinca 2000.).
NN 34/2007 • Iako nije istovjetan, međutim, problem koji je predlagatelj uočio usporediv je s onim o kojemu je Ustavni sud izvijestio Hrvatski sabor.
NN 34/2007 • Polazeći od navedenog stajališta, Ustavni sud ocjenjuje ustavnopravno relevantnom činjenicu da se članak 12. stavak 4. ZOPDD-a ne primjenjuje još od 1. siječnja 2001., a da se osporenim člankom 3. ZID ZOPDD-a nastavlja zabrana njegove primjene i u 2007. godini. Stoga se u konkretnom slučaju može govoriti o trajnijem (višegodišnjem) stanju »neprimjene« zakonske odredbe koja je na snazi, odnosno o trajnijoj (višegodišnjoj) derogaciji zakonom priznatih prava jedne skupine građana, što osporeni članak 3. ZID ZOPDD-a čini nesuglasnim s člankom 89. stavcima 1. i 3. Ustava.
NN 34/2007 • 6. Predlagatelj napominje da je stalnim odgodama primjene članka 12. stavka 4. ZOPDD-a jedna skupina osoba, unutar onih kojima se plaće isplaćuju iz državnog proračuna (državni i javni sektor), stavljena u nejednak položaj prema svim ostalim skupinama u toj kategoriji. Stoga smatra da je »spornim člankom 3. ZID ZOPDD-a uvedena nejednakost pred zakonom jedne skupine unutar istovrsne kategorije adresata, što nije u suglasnosti s člankom 14. stavkom 2. Ustava, ali ni s člankom 14. stavkom 1. Ustava koji zabranjuje diskriminaciju po položaju«.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 76/93, Broj 17/90,
Broj 23/09, Broj 139/08,
Broj 68/06, Broj 81/99
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA