PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1996-07-54-1065 NN 54/1996

• 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 2, 4, 9, 15, 16. (u dijelu koji se odnosi na dodani članak 50a), 20, 21, i 22. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo ("Narodne novine", broj 58/1995).


Propis NN 54/1996

• Ustavnom sudu podnijeto je 37 prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti Zakona navedenog u izreci.


Propis NN 54/1996

• Osporene izmjene i dopune Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo ("Narodne novine", broj 43/92 - pročišćeni tekst, 69/92, 25/93, 48/93, 2/94, 44/94, 58/95, 103/95 i 11/96) odnose se na stanove koji su u članku 15. tih izmjena i dopuna označeni kao državni stanovi.


Propis NN 54/1996

• Riječ je o stanovima koji su vlasništvom Republike Hrvatske postali na temelju Uredbe o preuzimanju sredstava JNA i SSNO na teritoriju Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 52/91) i Uredbe o preuzimanju sredstava bivše SFRJ u vlasništvo Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 68/91), i za koje je u tom članku propisano da se "prodaju uz primjenu dodatnih kriterija propisanih tim Zakonom", s tim da su - prema odredbi članka 15. stavak 2. - od prodaje izuzeti oni državni stanovi koje će Vlada Republike Hrvatske odrediti kao stanove za službene potrebe.


Propis NN 54/1996
• Dalje je riječ o stanovima koje je zakonodavac u ovom Zakonu također izdvojio u posebnu grupu: to su stanovi navedeni u članku 3. stavak 1, točke 4. i 5. Zakona (stanovi koji se nalaze u poslovnim zgradama koje se koriste za obavljanje djelatnosti državne uprave, zdravstva, odgoja i obrazovanja, kulture, energetike, prometa i veza i objektima od interesa za Republiku; zatim stanovi koji su u samostojećim ili dvojnim zgradama - vilama, visine prizemlje plus dva kata, s pripadajućim okolnim zemljištem, a nalaze se u atraktivnim zonama).

Propis NN 54/1996
• Nositeljima stanarskog prava na tim stanovima, kao i na stanovima koje Vlada Republike Hrvatske odredi kao stanove za službene potrebe, koji podnesu zahtjev za kupnju tih stanova, davatelj stana na korištenje dužan je do 31. prosinca 2000. godine osigurati drugi odgovarajući prazan stan kojeg nositelj stanarskog prava može kupiti pod uvjetima iz ovog Zakona, u roku tri mjeseca od dana kada mu je stan ponuđen.

Propis NN 54/1996 • Odgovarajućim stanom u smislu citirane zakonske odredbe (odnosno odgovarajućim državnim stanom) smatra se stan u istoj općini ili gradu, veličine jedna osoba jedna soba površine do 17 m2 time da broj soba u tom stanu ne može biti veći od broja soba koji se napušta, a kod sadašnje prodaje državnih stanova ako je državni stan veći od tako određenog odgovarajućeg stana, višak u površini soba otkupljuje se prema cijeni koja odgovara građevinskoj vrijednosti etalonskog objekta uvećanoj za vrijednost koja proizlazi iz položajne pogodnosti stana.
Propis NN 54/1996 • Za usporedbu, kupci stanova na koje se dodatni kriteriji ne odnose uopće nisu podlijegali kriteriju odgovarajućeg stana, ni u pogledu broja soba, ni u pogledu površine koja se priznaje osobi, dakle kupovali su stanove neovisno o broju članova domaćinstva.
Propis NN 54/1996 • Ostali dodatni kriteriji o kojima govori članak 15. stavak 1. Zakona odnose se:
Propis NN 54/1996 • - na priznavanje prava na kupnju stana samo nositelju stanarskog prava, i to samo ako on u propisanom roku prodavatelju osobno i neposredno donese zahtjev za kupnju tog stana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 54/1996 • Za usporedbu, kad se radi o osobama na koje se ovi dodatni kriteriji ne odnose, stan ima pravo kupiti stanar, a uz njegovu suglasnost i članovi njegova obiteljskog domaćinstva; posebno ako je riječ o supružnicima oni mogu stan kupiti zajednički, a jedan od njih uz suglasnost drugoga; ti nositelji stanarskog prava, osim toga, nisu bili dužni osobno i neposredno podnijeti svoje zahtjeve za kupnju stana;
Propis NN 54/1996 • - na ograničenje prava na korištenje kupljenog stana kad ga takav nositelj stanarskog prava i ostvari, a koje se sastoji u tome da osoba koja koristi njegov stan - kad se radi o hrvatskom vojnom invalidu iz Domovinskog rata, te supružniku, roditeljima i d
Propis NN 54/1996 • - na cijenu viška u površini soba koji se otkupljuju prema cijeni koja odgovara građevinskoj vrijednosti etalonskog objekta uvećanoj za vrijednost koja proizlazi iz položajne pogodnosti stana;
Propis NN 54/1996 • Za usporedbu, ovakav eliminacijski kriterij za kupnju stana ne važi za kupce na koje se dodatni kriteriji uvedeni osporenim Zakonom ne odnose;
Propis NN 54/1996 • - na nepriznavanje prava na kupnju stana članovima obitelji osoba koje su navedene u članku 50a, stavak 3. alineje 1, 2, 3, 4, 5, 6, i 8;
Propis NN 54/1996 • - na kratkoću roka u kojem nositelj stanarskog prava na državnom stanu mora podnijeti zahtjev sa potrebnom dokumentacijom za kupnju državnog stana; taj rok iznosi 60 dana od dana stupanja na snagu Zakona, a nakon njegova proteka podnositelj zahtjeva gubi
Propis NN 54/1996 • Za usporedbu, nositeljima stanarskog prava na koje se ovi dodatni kriteriji ne odnose, bio je za podnošenje zahtjeva određen rok od godine dana od stupanja Zakona na snagu, a sklapanje ugovora o kupoprodaji stana morali su zatražiti u roku od dvije godine od dana podnošenja zahtjeva; za njih je kasnijim izmjenama i dopunama Zakona iz ožujka 1993. rok bio pomaknut do 30. lipnja 1994; izmjenama iz svibnja 1994. rok za podnošenje zahtjeva pomaknut je do 31. prosinca 1995, s tim da se sklapanje ugovora mora zatražiti u roku od šest mjeseci od podnošenja zahtjeva. Što se tiče kupnje stanova na oslobođenim područjima, na privremeno okupiranim područjima i stanova čiji vlasnik je pravna osoba koja zbog primjene Zakona o zabrani raspolaganja i preuzimanja sredstava određenih pravnih osoba na teritoriju Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94) stan ne može prodati bez dopuštenja Vlade Republike Hrvatske, za tu je kupnju taj rok pomaknut do 31. prosinca 1996. godine.
Propis NN 54/1996 • Podnositelji prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti ovih zakonskih odredaba osporavaju njihovu ustavnost u prvom redu sa stajališta načela jednakosti, smatrajući da su i u pogledu uvjeta za kupnju stana i u pogledu cijene stana stavljeni u neravnopravan položaj u odnosu na ostale nositelje stanarskog prava, za što smatraju da nema razloga jer su svi nositelji stanarskih prava stjecali ta prava temeljem istih zakonskih propisa, pod istim uvjetima, a postojao je samo jedan oblik stanarskog prava, neovisno o tome tko je bio davatelj stana na korištenje. Daljnji razlog osporavanja je nerazrađenost zakonskih odredaba; podnositelji prijedloga smtraju da je sam Zakon morao odrediti, primjerice, kriterije o tome što se smatra stanom za službene potrebe, a ne prepustiti to isključivo Vladi.
Propis NN 54/1996 • Ustavni sud Republike Hrvatske prihvatio je prijedloge za pokretanje postupka koji se odnose na ovdje navedene prigovore, smatrajući da se osnovano može dovesti u pitanje jednakost nositelja stanarskog prava kad kupuju stan prema dodatnim kriterijima uspostavljenim ovim izmjenama i dopunama Zakona o prodaji stanova u usporedbi s onim nositeljima stanarskog prava koji tim kriterijima nisu podlijegali.
Propis NN 54/1996 • U nastavku postupka valja ispitati jesu li razlike među nositeljima stanarskog prava pri kupnji stanova takve da se mogu uklopiti u sadržaj načela jednakosti koja prema članku 3. Ustava spada u najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske, i da li se mogu uklopiti u sadržaj odredaba članka 14. Ustava Republike Hrvatske prema kojima je jednakost jedno od temeljnih sloboda i prava čovjeka i građanina u smislu da građani Republike Hrvatske imaju sva prava i slobode neovisno o njihovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama, te da su svi pred zakonom jednaki.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 140/09, Broj 99/95, Broj 37/09, Broj 10/93, Broj 54/05, Broj 21/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled